bicie w kierownicy powyżej 60 km/h |
Autor |
Wiadomość |
bogdanz
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Jawornik Polski
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:16 bicie w kierownicy powyżej 60 km/h
|
|
|
Witam
Pajero II, opony AT BF Goodrich 31x10,5 r15.
Podczas jazdy po asfalcie powyżej 60 km/h często odczuwalne jest bicie w kierownicy, tak jakby opona była wybrzuszona.
Nie widziałbym problemu, gdyby bicie występowało przez cały czas powyżej pewnej prędkości (świadczyłoby to o nierównej oponie), ale tak nie jest. Bez względu na stan nawierzchni asfaltu (gładki czy pofałdowany) raz jest odczuwalne, raz nie. Czasem udaje się przejechać kilka kilometrów bez bicia z prędkościami 70-90 km/h.
Przy włączonym przodzie to bicie jest słabo odczuwalne.
Jaka może być przyczyna? |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:28
|
|
|
Moze byc tylny krzyzak, mialem podobnie |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:53
|
|
|
albo zle wywazenie, moze spadl ciezarek ? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2011, 20:16
|
|
|
Faraonix napisał/a: | albo zle wywazenie, moze spadl ciezarek ? |
Od tego trzeba zacząć bo te rozmiary opon lubią dużo doważenia, a może być też problem z felgą.
Ponadto warto sprawdzić przeguby półosi - luzy na wewnętrznych, albo po prostu błotko na felgach od wewnątrz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2011, 20:18
|
|
|
bogdanz jak jeździłeś po błocie być może jest to błoto, które się pooblepiało do felgi i stąd wibracje... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 08-02-2011, 21:00
|
|
|
Sprawdź wyważenie kół .
Jak nie pomoże to sprawdź czy nigdzie z przodu nie ma luzów na końcówkach sworzniach i koniecznie na podporze drążka kierowniczego .W moim Pajero takie drgania kierownicy powyżej 50km/h do 70Km/h przy przyspieszaniu sygnalizują ze podpora drążka kierowniczego zaczyna mieć luz . |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:06
|
|
|
u mnie tak było przy wywalonym wsporniku drążków
raz leciał jak trzeba a kiedy indziej trzepał kierownicą
źle wywazone koła raczej odczuwałbyś powyżej 80-90
wzrokowo mozesz też obejrzeć felgi czy gdzies nie trafiłeś
błoto jak wczesniej koledzy pisali tez dobrze wali po kierownicy |
|
|
|
 |
mcj1
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Wiele
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:49
|
|
|
Sprawdź czy nie ma żadnych luzów na otworze centrującym felgi.Jezeli są to trzeba dotoczyć pierścienie. |
|
|
|
 |
bogdanz
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Jawornik Polski
|
Wysłany: 03-10-2014, 19:56
|
|
|
Już zdążyłem zapomnieć o tym poście, ale ktoś wysłał mi wiadomość z pytaniem co było przyczyną bicia. Okazało się że część ciężarków odpadło, problem rozwiązało dobre wyważenie kół.
W ubiegłym roku jesienią musiałem zainwestować w nowe opony, założyłem odrobinę mniejszy rozmiar 255/70R15, auto lepiej się prowadzi i mniej pali o ok. 0,7-1,0 l na 100km. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2014, 20:59
|
|
|
Witam
Przy okazji wyważenia kół, czy ktoś stosował kulki elektrostatyczne ?
Jak się zachowują , i czy faktycznie nawet po dłuższym postoju koło po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi znowu się wyważy automatycznie, również z czasem (tak piszą w reklamach) wyważenie koła w miarę zużycia opony zmienia się automatycznie
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
|