Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
bicie w kierownicy powyżej 60 km/h
Autor Wiadomość
bogdanz 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Jawornik Polski
Wysłany: 08-02-2011, 19:16   bicie w kierownicy powyżej 60 km/h

Witam
Pajero II, opony AT BF Goodrich 31x10,5 r15.
Podczas jazdy po asfalcie powyżej 60 km/h często odczuwalne jest bicie w kierownicy, tak jakby opona była wybrzuszona.
Nie widziałbym problemu, gdyby bicie występowało przez cały czas powyżej pewnej prędkości (świadczyłoby to o nierównej oponie), ale tak nie jest. Bez względu na stan nawierzchni asfaltu (gładki czy pofałdowany) raz jest odczuwalne, raz nie. Czasem udaje się przejechać kilka kilometrów bez bicia z prędkościami 70-90 km/h.
Przy włączonym przodzie to bicie jest słabo odczuwalne.
Jaka może być przyczyna?
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 08-02-2011, 19:28   

Moze byc tylny krzyzak, mialem podobnie
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-02-2011, 19:53   

albo zle wywazenie, moze spadl ciezarek ?
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-02-2011, 20:16   

Faraonix napisał/a:
albo zle wywazenie, moze spadl ciezarek ?

Od tego trzeba zacząć bo te rozmiary opon lubią dużo doważenia, a może być też problem z felgą.
Ponadto warto sprawdzić przeguby półosi - luzy na wewnętrznych, albo po prostu błotko na felgach od wewnątrz :biggrin:
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-02-2011, 20:18   

bogdanz jak jeździłeś po błocie być może jest to błoto, które się pooblepiało do felgi i stąd wibracje...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 08-02-2011, 21:00   

Sprawdź wyważenie kół .
Jak nie pomoże to sprawdź czy nigdzie z przodu nie ma luzów na końcówkach sworzniach i koniecznie na podporze drążka kierowniczego .W moim Pajero takie drgania kierownicy powyżej 50km/h do 70Km/h przy przyspieszaniu sygnalizują ze podpora drążka kierowniczego zaczyna mieć luz .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-02-2011, 22:06   

u mnie tak było przy wywalonym wsporniku drążków
raz leciał jak trzeba a kiedy indziej trzepał kierownicą
źle wywazone koła raczej odczuwałbyś powyżej 80-90
wzrokowo mozesz też obejrzeć felgi czy gdzies nie trafiłeś :wink:
błoto jak wczesniej koledzy pisali tez dobrze wali po kierownicy
 
 
mcj1 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.5TD 1995 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Wiele
Wysłany: 12-02-2011, 21:49   

Sprawdź czy nie ma żadnych luzów na otworze centrującym felgi.Jezeli są to trzeba dotoczyć pierścienie. :wink:
 
 
bogdanz 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 13
Skąd: Jawornik Polski
Wysłany: 03-10-2014, 19:56   

Już zdążyłem zapomnieć o tym poście, ale ktoś wysłał mi wiadomość z pytaniem co było przyczyną bicia. Okazało się że część ciężarków odpadło, problem rozwiązało dobre wyważenie kół.
W ubiegłym roku jesienią musiałem zainwestować w nowe opony, założyłem odrobinę mniejszy rozmiar 255/70R15, auto lepiej się prowadzi i mniej pali o ok. 0,7-1,0 l na 100km.
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-10-2014, 20:59   

Witam
Przy okazji wyważenia kół, czy ktoś stosował kulki elektrostatyczne ?
Jak się zachowują , i czy faktycznie nawet po dłuższym postoju koło po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi znowu się wyważy automatycznie, również z czasem (tak piszą w reklamach) wyważenie koła w miarę zużycia opony zmienia się automatycznie

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.