Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB0] Czy ktos wie jak reaguje silnik 1.6 na instalacje gazo
Autor Wiadomość
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-11-2009, 00:53   

u mnie różnica w mocy ledwie odczuwalna
Piotras88 napisał/a:
no i niestety różnica w mocy pomiędzy gazem i benzyną bardzo duża

może przewody zapłonowe/świece/ filtry gazu i powietrza w nienajlepszej kondycji? wystarczy, że jeden z tych elementów nie domaga i na gazie czuć, a benzynka jakoś to pokornie znosi:p
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-11-2009, 11:53   

tomekk napisał/a:
u mnie różnica w mocy ledwie odczuwalna

może przewody zapłonowe/świece/ filtry gazu i powietrza w nienajlepszej kondycji? wystarczy, że jeden z tych elementów nie domaga i na gazie czuć, a benzynka jakoś to pokornie znosi:p


mi się wydaje, że to wina instalacji, bo o wymianę materiałów eksploatacyjnych zazwyczaj dbam. Np. na benzynie silnik kręci się jak potrzeba do bardzo wysokich obrotów- jakieś 6,7 tyś, a na gazie przy około 5,5 następuje jakieś dziwne odcięcie i potem trzeba przerzucić na chwilę na benzynę, bo inaczej nie trzyma wolnych obrotów. Ale zazwyczaj go tak nie męczę, więc mi to nie przeszkadza za bardzo:)
 
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-11-2009, 19:04   

no i sie pochwaliłem... 80 000 i wtryskiwacze się zapchały... dwa wymieniłem i śmiga znów... pojezdziłem i gaz wysiadł :) musze zbadac co jest...
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-11-2009, 21:16   

Xiff napisał/a:
musze zbadac co jest...

no co co? jest zepsute:p
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-11-2009, 09:40   

posmyrałem go po kabelkach i ruszył... potem znów wysiadł... nie lubie takich usterek...
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-05-2010, 16:34   

koledzy, a jakiej pojemnosci butla miesci sie we wnęke na kolo zapasowe? W taki sposób, zeby podloga bagaznika nie byla podniesiona czy cos
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-05-2010, 16:03   

Przy butli 40l podłoga jest podniesiona o 5mm, wiec nie przeszkadza to w niczym. Ciekawe, tylko dlaczego butla powinna mieścić 80%, czyli 32l, a mi wchodzi 39-40,5, może pływak podgięty, czy co....
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-05-2010, 23:52   

Piotras88, jezeli tak masz faktycznie to jak najszybciej jedz do jakiegos warsztatu LPG i niech Ci to naprawia.
Gaz zmienia swoja objetosc pod wplywem temperatury i te 80-85% są ze wzgledow bezpieczenstwa!
Jezeli Twoja butle da sie napelnic "pod korek" to sporo ryzykujesz.

Chyba, ze masz wieksza butle lub licznik na stacji "lekko" kantuje :mrgreen:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-05-2010, 13:12   

Piotras88 napisał/a:
a mi wchodzi 39-40,5, może pływak podgięty, czy co....


raczej na pewno plywak podgiety lub .... jezeli masz zawor od srodka to pewnie pod kat 30°. Sprawdz czy butla jest w poziomie.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mrscruffik 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant EA5W 2,5 V6 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 15
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-02-2011, 00:28   

Trochę odświeżę temat - lancerek 1,6 GLXi kombi 97r założyłem sekwencje (BRC sequent 24) przy ok 130 000 obecnie na liczniku 273 000, ja się sprawuje, cóż przy 230 000 wymieniałem uszczelkę pod głowicą, ostatnio alternator, ale to akurat wina przebiegu i ciężkiej eksploatacji, z samym gazem poza wymianą filtrów (choć i o tym zapominam - zrobiłem 70 000 na jednym komplecie :) ) tylko dwie rzeczy mi się przytrafiły - zepsuł się wielozawór w butli - wymienili w kilak godzin w ramach gwarancji, i od jakiegoś czasu nie zeskakuje na benzynę gdy się skończy (jakiś nowy chłopak mi go programował jakiś czas temu i najprawdopodobniej źle coś podpiął) nie chce mi się tego robić bo się przeprowadziłem i do tamtego gazownika mam daleko. W dynamice żadnych odczuwalnych różnic, spalanie różnie - 8,1 na trasie do 10 w mieście, tutaj ważna informacja dla tych którzy dopiero zakładają gaz - Check Engine nie ma prawa się świecić, jeśli się świeci to skopali i do poprawy (i bynajmniej nie przekaźnikiem który tą kontrolkę odpina) rzeczywiście jeśli się świeci silnik pracuje inaczej i więcej pali (ktoś to chyba nazwał trybem awaryjnym), najlepiej poszukać która instalacja dobrze z japończykami współgra, np STAG300, którą ma mój brat w Galancie 2.0l 98r - przebieg podobny, raz wymieniany komputer, raz listwa wtryskiwaczy.

Tak czy siak Gaz jest nadal dobrą inwestycją, prosty przykład na chwile obecna tankuje gaz po 2,55 benzynę za ok 4,65, nie wiem już nawet ile na beznyznie pali ale przyjmijmy na trasie przy mojej nodze min 7 (optymistycznie) na 1000km daje nam to 325,5 PLN na benzynie, lub 209,1PLN na gazie :) czyli nadal opłacalne :)
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 28-02-2011, 19:32   

Lancer 98 gaz założony w 2005r przebieg 350tys km, sporo, co nie? na gazie przejechane coś około 150, może troszkę więcej i żadnych niespodzianek nie było, zwykły gaz nie sekwencja. oczywiście tylko raz filtr za 10zł wymieniłem, jednak kawał żelaza ten model. A może to głupie szczęście
 
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-02-2011, 20:43   

ja przejechałem 115kkm na gazie. po drodze wymieniłem wtryski bo się zamuliły i lały cały czas. Nie pomagało czyszczenie ani żadne siuwaxy.. Zapłaciłem 100 zł za używki i lancelot śmiga. Poza tym raz mi złączka jakaś przerdzewiała i czasami instalacja nie działała .Naprawili za 20 zł.. Nikt mi nie wmówi że gaz się nie opłaca.. Po pięciu latach zaoszczędziłem na gazie jakieś 10000zł... za miśka dałem 900Euro jak go kupowałem.. spłacił się kilkakrotnie i to się liczy :)
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 28-02-2011, 22:45   

A propos regulacji instalacji gazowej to w zwykłych instalacjach przełączanych G-B często regulator znajduje się pod maską w postaci zwykłego pokretła, oczywiście działa na zasadzie - im większy POWER tym więcej towaru idzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.