Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa wodna- grzechocze
Autor Wiadomość
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 12:00   pompa wodna- grzechocze

tak jak w temacie od kilku dni dochodzą mnie niepokojące dzwięki z okolicy pompy wodnej t.j.
jak jest zimny to jak cie moge trzyma w miarę cicho ale w miarę rozgrzewania dochodzą mnie niepokojące dzwięki jakby z zacierającego się łożyska w dodatku rytmiczne - być może napinacz padł (ma najechane pasek 44tyś)bo to ta sama okolica . dodam że nic nie cieknie tylko upierdliwie rzechocze.
Piszę bo chcę mieć tak zwane czyste sumienie .
pompa szrot - czy może naprawa - czy tylko i wyłącznie wymiana ?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-10-2006, 12:20   

tom65, jak slychac pompe to tylko i wylacznie wymiana.
I to raczej nie ma z czym zwlekac bo jak sie zatrze to lepiej nie pytaj jaki moze byc balagan. Ostatnio widzialem taki balagan w Thalii :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2006, 13:26   

zdejmij paski (wspom i alta) i pokręc pompą - jak rzęzi, to do wymiany - jak najszybciej (jak się zatrze łożysko, to zacznie się lać)
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 15:40   

po zdjęciu pasków - wyczuwalny w ręce niezły luz poosiowy pompy ( łożysk)
I co dalej ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 26-10-2006, 16:12   

tom65 napisał/a:
I co dalej ?

Wymiana :!:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-10-2006, 23:25   

Koszt około 150zł - pompa GMB Japan
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 27-10-2006, 12:07   

Do mojego GMB kosztowała rok temu 179 zł. Chyba mam taką samą.
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2006, 22:27   

i teraz małe pytanie - troche naiwne - czy pompę wymienię bez zdejowania paska rozrządu??? :!:
Czym najlepiej zdjąć starą uszczelkę ?

Pytam bo czasami warto zapytać o jakieś nowe sposoby - rozwiązania .
dzięki za wszelkie objawy pomocy !!!! :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-10-2006, 09:20   

to byłaby rzeźba - ja radzę pasek zdjąć, nie widzę swobodnego manipulowania tam pompą
bo napinacz musisz zdjąć, a przy zakładaniu NAJPIERW zakłada się napinacz (i max. go cofa) a dopiero potem pasek
konkluzja - pasek się zdjemuje...
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2006, 14:19   

nie taki diabeł straszny jak........ :D
pompeczka wymieniona czas operacyjny 7.50do 10.00 czyli 2 godziny
całkiem spoko robótka :D
co pomogło : :) :D :)
zdjęcie pompy wspomagania odpięcie alternatora z regulatora i opuszczenie na sam dół
okazuje się że uszczelka przykleiła się do starej pompy i odeszła od bloku idealnie.....
czyli zostało
1.przeczyszczenie miejsca nasmarowanie nowej uszczelki przyklejenie jej na smar do nowej pompy oraz
2.wymiana oringu na rurze w nowej pompie nasmarować leciutko gniazdo w/w rury (i co się okazuje że szybciej się ją montuje niż zdejmuje.)
3.acha przed demontażem na wszelki wypadek proponuje położyć na alternatorze jakiś kawał dobrze wchłaniającej szmaty bo przy odkręceniu wyleciało tak jakieś 0,5 litra płynu
cała operacja bez jakieoś szczególnie gimnastykowania i przede wszystkim bez zdejmowania paska ( śruby są tak rozmieszczone że elegancko nasadkowy wchodzi prawie nie dotykając paska rozrządu)i bez zdejmowania łapy uchwytu silnika ( jak do rozrządu)
:D :) :lol:
i jeszcze jedno okazało się -stara pompa była źródłem kilku różnych dzwięków a teraz po tej stronie silnika zrobiło się naprawdę przyjemnie ( dzwięki)
dzięki wszystkim za podpowiedzi :)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 12-03-2009, 08:46   

tom65 napisał/a:

1.przeczyszczenie miejsca nasmarowanie nowej uszczelki przyklejenie jej na smar do nowej pompy oraz
2.wymiana oringu na rurze w nowej pompie nasmarować leciutko gniazdo w/w rury (i co się okazuje że szybciej się ją montuje niż zdejmuje.)


Czym smarujemy nową uszczelkę? Myślałem że smaruje się ją silikonem czerwonym, ale kolega pisze coś o smarze. Jaki to ma być smar?

Ma ktoś może jeszcze jakieś praktyczne rady jak sprawnie wymienić pompę wody?

O co chodzi z tym oringiem?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 12-03-2009, 17:07   

Artii napisał/a:
Czym smarujemy nową uszczelkę?
Silikonem czerwonym lub czarnym. Kolor nieistotny, ważne żeby był silikon RTV.
Artii napisał/a:
O co chodzi z tym oringiem?
Jest oring na rurze, w którą wciska się pompę wody. Jak zdemontujesz wszystko będziesz wiedział. Daj na oring też nieco silikonu.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 12-03-2009, 19:01   

Hugo napisał/a:
silikon RTV

Masz na myśli że ma być odporny na wysoką temperaturę?
_________________

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 21:12   

Wypadałoby ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn

Wysłany: 12-03-2009, 22:13   

Artii napisał/a:
Masz na myśli że ma być odporny na wysoką temperaturę?
J/w.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.