Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpnięcie przy redukcji.
Autor Wiadomość
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
  Wysłany: 22-05-2009, 23:20   Szarpnięcie przy redukcji.

Witam.

Były wątki o szarpaniu, ale nikomu jakoś nie szarpało tak jak mnie, czyli raz a dobrze :)

Wobec czego mam nowe pytanie.

Co może być przyczyną pojedyńczego szarpnięcia silnika po redukcji biegu, przeważnie z 4 na 3, ale tez z 3 na 2 czasem? Nie występuje to zawsze, ale dosyć często i raczej gdy po redukcji wcisnę gaz nieco mocniej.
W zwolnionym tempie wygląda to tak: Niższy bieg jest już "zapięty", sprzęgło zwolnione, auto ciągnie przez ułamek sekundy i wtedy następuje to szarpnięcie, auto na kolejny ułamek sekundy traci moc, po czym ciągnie już normalnie.

Czy ktoś może spotkał się z czymś podobnym, ktoś wie co trzeba sprawdzić/naprawić, wszelka pomoc mile widziana.
 
 
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 22-05-2009, 23:51   

Dzięki, ale wykluczam taką możliwość. Sprzęgło wymienone było zaledwie 1000 km temu, a to szarpanie było już znacznie wcześniej. Poza tym, jeśli sprzęgło ślizga to utrata "ciągu" jest bardziej "płynna", to nie jest tak, że sprzęgło ślizgnie i po ułamku sekundy złapie mocno i zacznie ciągnąć (przynajmniej w żadnym przypadku ślizgającego sprzęgła jaki znam nigdy tak nie było). U mnie szarpnięcie jest dużo bardziej gwałtowne i podejrzewam że ma to coś wspólnego z dopływem paliwa bądź powietrza, raczej niż sprzegła. Dzięki tak czy inaczej za odpowiedź.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 23-05-2009, 00:07   

Przy redukcji i dodaniu gazu szarpie, u mnie co prawda nie przy redukcji ale przy dodaniu gazu i nie ważne, czy ruszanie z miejsca czy podczas jazdy zresztą opisałem to tu. , może u Ciebie wina filtra paliwowego, nie dostaje tyle ile w danym momencie potrzebuje?

Przepustnica powinna być ok skoro obroty nie falują/ przynajmniej nic nie pisałeś o tym.
To tyle co mi przychodzi do głowy - tyle, że ja amator, a nie mechanik...
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2009, 01:16   

dajmy na to ze jedziesz na 2gim biegu okolo 40-50km/h lekko przyspieszajac i teraz puszczasz gwaltownie gaz i po sekundzie czy 2 dodajesz gwaltownie znow. co sie dzieje? to samo na wysokim biegu typu 4-5 przy predkosci ponad 90
 
 
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 23-05-2009, 18:18   

Juiceman - Czytałem twój temat parę dni temu i wydaje mi się że u mnie ten objaw jest nieco inny, u mnie szarpnie tylko raz, a obroty nie falują bynajmniej. Tak, być może to filtr paliwa, sprawdzę przy najbliższej okazji.

PLPynton - dokładnie o tym samym myślałem podczas pisania tego tematu, zdaję sobie sprawę, że problemem nie jest tu sam fakt zredukowania biegu, ale to że następuje wtedy "wahnięcie" obrotów, które podobnie można uzyskać w opisany przez ciebie sposób.
Jutro z rańca wykonam twój test.

[ Dodano: 23-05-2009, 17:11 ]
Zrobiłem tak jak napisałeś PLPynton na biegach 2,3,4 i nic, ani razu nie szarpnął. Tak jak pisałem wcześniej to szarpnięcie nie jest regułą, dlatego próbowałem kilkanaście razy, ani razu jednak owo szarpnięcie nie wystąpiło.

Ale to nie koniec.

Wykonałem nieco inny test: jadąc na dwójce ok. 40 km/h zdejmuję nogę z gazu, delikatne hamowanie silnikiem, po czym skręcam w prostopadłą boczną uliczkę i wciskam gaz.
W tej sytuacji samochód bardziej wytraca prędkość, przez co obroty spadają niżej, bo do ok. 1000 obr/min i na 8 prób szarpnięcie wystąpiło aż 2 razy, za pierwszym i siódmym razem.

Zrobiłem jeszcze jedno, jadąc na dwójce, prędkość ok. 30 km/h, wciskam sprzęgło i wrzucam czwórkę zamiast trójki, puszczam sprzęgło, silnik ciągnie przez chwilkę i po chwili następuje to właśnie pojedyńcze szarpnięcie, po czym ciągnie już nadal normalnie.

Zapewniam, że nie jest to to specyficzne szarpanie silnikiem występujące podczas jazdy na zbyt wysokim biegu.

Wykonałem kilka w miarę identycznych prób z tym wrzucaniem czwórki na niskich obrotach i szarpnęło mi tylko jeden raz, nie mogłem już tego powtórzyć, natomiast po ok. godzinie jadąc do sklepu jeszcze raz spróbowałem i znowu raz wystąpiło to szarpnięcie, ale pomimo dalszych prób, już więcej nie chciało szarpać, czyli tak jakby ta przyczyna szarpnięcia potrzebowała trochę czasu na zakumulowanie się - mam nadzięję że rozumiecie co mam na myśli.

Co to może być Panowie? Powietrze? Paliwo? Iskra?
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2011, 18:41   

PLPynton napisał/a:
dajmy na to ze jedziesz na 2gim biegu okolo 40-50km/h lekko przyspieszajac i teraz puszczasz gwaltownie gaz i po sekundzie czy 2 dodajesz gwaltownie znow. co sie dzieje? to samo na wysokim biegu typu 4-5 przy predkosci ponad 90


Właśnie ja mam taki problem ,że w wyżej opisanych sytuacjach samochód po puszczeniu gazu i dodaniu go ponownie nie przyspiesza płynnie tylko jest takie zarwanie, szarpnięcie, czym to może być spowodowane? kable, świece? proszę o pomoc bo jazda z tym jest strasznie uciążliwa...
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 16-03-2011, 19:42   

dOOb, widzę że masz 2.0 więc moim zdaniem masz przebicie na którejś fajce
ewentualnie wina cewki.
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 16-03-2011, 20:07   

Fajki do sprawdzenia..cewka jakby padła nie dawałaby iskry a co za tym idzie samochód by nie odpalał na dwóch garach.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-03-2011, 08:36   

dawidoski13, masz tak samo podczas jazdy na Pb i lpg :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-03-2011, 16:11   

Tak to samo na lpg i na pb po prostu samochodem teraz nie da się płynnie jeździć, i wogóle czuje, że od pewnego czasu jakiś słabszy jest taki mniej żwawy :roll:
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 17-03-2011, 21:49   

dawidoski13 napisał/a:
i wogóle czuje, że od pewnego czasu jakiś słabszy jest taki mniej żwawy


Zrob reset kompa i pojezdzij na PB. Zobacz czy auto odzylo i jak sie zachowuje.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 18-03-2011, 07:05   

Podobne trochę szarpanie i ja miałem... wymieniłem świece i jak ręką uciął:) Okazało się, że jedna była doszczętnie wypalona...
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2011, 18:30   

KaWu napisał/a:
Zrob reset kompa i pojezdzij na PB. Zobacz czy auto odzylo i jak sie zachowuje.

Reset już robiłem i nic nie pomogło,chyba że za krótko był wypięty? Na jaki czas powinno się odpiąć klemy żeby wystarczyło :?:
Cytat:
Podobne trochę szarpanie i ja miałem... wymieniłem świece i jak ręką uciął:) Okazało się, że jedna była doszczętnie wypalona...

Właśnie muszę na początek świece wymienić może się odmuli trochę...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 18-03-2011, 19:24   

30 sek
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2011, 10:55   

Nie no to ja chyba na godzinę rozłączyłem :wink: ale nie odczuwam różnicy :( właśnie teraz wróciłem z traski i znowu szedł normalnie, wkręcał się na każdym biegu po całości obrotów pięknie nie wiem co jest grane...czytałem, że takie zamulenie może być przez rozrząd :?: ech trochę zboczyłem z temat ale w każdym bądź razie po resecie szarpanie jest nadal...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.