| [EA2A/W 2.0] Check engine na LPG | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wasiu89   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Mar 2010
 Posty: 74
 Skąd: Gorzów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 11:41   [EA2A/W 2.0] Check engine na LPG |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie mogę znaleźć nigdzie więc pytam. 
 ostatnio po tankowaniu (gaz) i przejechaniu może z 20km  zapaliła mi się kontrolka od silnika. Jechałem do domu i w połowie drogi zgasła. Nie zapalała się więc uznałem, że może jakiś chwilowy błąd. Jednak gdy znów byłem w trasie się zapaliła i świeci praktycznie do tej pory. dopiero w przyszłym tyg mogę jechać do warsztatu ale może ktoś z Was wie co to może być? dodam, że jak się ona zapali to trochę słabiej przyśpiesza i szarpie na niskich obrotach... czy jest to możliwe zepsutym przepływomierzem bo ostatnio miałem z nim problemy?
 
 jeszcze dodam, że komputer był sprawdzany dwa tyg temu i błędów nie było.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 03-04-2011, 12:03, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 11:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli się zapaliła to znaczy że pojawił się błąd albo więcej błędów i należy je sprawdzić. Poszukaj na forum o odczytywaniu błędów o wymróganiu błędów. Aby to zrobić należy w złączu diagnostycznym zewrzeć pin 1 z pinem 4 i włączyć zapłon.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sveno   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 Avance SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 58 razy
 Dołączył: 19 Paź 2010
 Posty: 5141
 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 12:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | to i ja się podepnę pod temat: jakieś 2 tyg temu zapaliła mi się kontrolka CH.E. silnik dopiero się rozgrzewał (temp na 1/4 skali) po przejechaniu około 2-3km zgasła i jak narazie nie dała o sobie znać (zrobiłem ponad 1tys km), chciałbym sprawdzić co to był za błąd i tu mam kilka pytań:
 1. czy ktoś może udostępnić program diagnostyczny do kompa?
 2. Jaki kabel muszę nabyć coby laptop mógł komunikować się z autem?
 3. (tylko się nie śmiać, dopiero ucze się tego auta) gdzie jest to złącze diagnostyczne z linku Owczara, ??
 4. Jeżeli 1 lub 2 nie będą możliwe do zrealizowania, to gdzie w Krk można sprawdzić błędy? Konkretny polecany ogólnie warsztat i przybliżona cena takiej "przyjemności"?
 
 Edit.
 Czy zapalenie się tej kontrolki mógł spowodować chwilowo niski stan oleju?
 |  
				| _________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
   Gość --->"Rekińczyk"<---
 "spotykając innego uzytkownika Gala to tak
 jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
 i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sveno napisał/a: |  	  | 1. czy ktoś może udostępnić program diagnostyczny do kompa? | 
 
 Niepotrzebny Ci żaden soft.
 
 
  	  | Cytat: |  	  | 2. Jaki kabel muszę nabyć coby laptop mógł komunikować się z autem? | 
 
 Wystarczy spinacz do papieru lub drucik.
 
 
  	  | sveno napisał/a: |  	  | 3. (tylko się nie śmiać, dopiero ucze się tego auta) gdzie jest to złącze diagnostyczne z linku Owczara, ?? | 
 
 Pod kierownicą.
 
 Wkładasz jeden koniec rozgiętej spinki do papieru do pinu 1 w złączu, a drugi koniec do pinu 4. Włączasz zapłon i obserwujesz kontrolkę. Reszta jest w linku. Możesz nagrać film i wrzucić lub przesłać na mail. Odczytamy błędy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sveno   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 Avance SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 58 razy
 Dołączył: 19 Paź 2010
 Posty: 5141
 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | czy dobrze rozumiem, ze ilość mignięć odpowiada kodowi błędu? Czy to takie proste, czy jest jakiś haczyk? Wydaje mi się to aż niewiarygodne po problemach z Audi A3 (kabel 200zł, kilka niedziałających softów w końcu wizyta w warsztacie na Balickiej i odczytanie błędów ale to tylko 30zł wiec zabawa w kupowanie kabli była nieporozumieniem) 	  | Owczar napisał/a: |  	  | Włączasz zapłon i obserwujesz kontrolkę. | 
 |  
				| _________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
   Gość --->"Rekińczyk"<---
 "spotykając innego uzytkownika Gala to tak
 jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
 i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nerus   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 15 Lis 2009
 Posty: 618
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sveno napisał/a: |  	  | czy dobrze rozumiem, ze ilość mignięć odpowiada kodowi błędu? | 
 tak dokładnie..ilość mrugnięć i ich czas odpowiada kodowi błędu
 
 tu masz na przykladowym obrazku pokazane
 
  |  
				| _________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kwaichangcaine   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant EA5A 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2010
 Posty: 16
 Skąd: Dolny Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz auto od 2001r. wzwyż, to błędów nie wymrugasz. Sam wiem z autopsji. Będzie tylko migać CE ciągle |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Auto: Rekińczyk V6 98' czytanie nie boli...;-)
 |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kwaichangcaine   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant EA5A 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Lip 2010
 Posty: 16
 Skąd: Dolny Śląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | A wasiu98 to jaki ma? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | m6riano   Mitsumaniak
 Użytkownik zbanowany
 
  
 Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 7356
 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 21:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cały praktycznie temat to odpowiedzi na pytania SVENO...i o jego samochód mi chodziło... |  
				| _________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wasiu89   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Mar 2010
 Posty: 74
 Skąd: Gorzów Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja mam 98r, 2.0 z podtlenkiem LPG   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale założycielem jest wasiu89, więc też może to się odnosić do niego. Tak czy inaczej, wystarczy tej dyskusji nie na temat. 
 wasiu89 ma też przedlifta.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sveno   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 Avance SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 58 razy
 Dołączył: 19 Paź 2010
 Posty: 5141
 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 23:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | wasiu89, kliknij "pomógł" dla Owczara i nerus3, tak ode mnie ok?  należy się w 100% i to nie pierwszy raz 
 kwaichangcaine, zarówno ja, jak i wasiu89, mamy pod avatarem jasno sprecyzowane czym powozimy, nie mniej jednak dzieki za info, teraz będę wiedział, że jak kupie Avanca z 2003r to jemu błędów nie wymrugam.
 
 A co do tematu, to jeszcze jedno pytanko: czy ta cała operacja skasuje te błedy z pamięci ECU czy tylko je pokaże? Jeżeli nie skasuje, to jak to zrobić?
 |  
				| _________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
   Gość --->"Rekińczyk"<---
 "spotykając innego uzytkownika Gala to tak
 jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
 i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-04-2011, 23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tylko wyświetli. Kasuje się przez odłączenie klemy, ale dopóki nie usuniesz źródła błędów to kasowanie nie ma sensu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |