 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 22-09-2008, 20:13 |
[EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 03-05-2011, 22:49
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | Na alledrogo kilka dni temu widziałem aukcję z zaciskami dwutłoczkowymi i zwrotnicami w zestawie, czy dałoby się takii zestaw zamontować do galanta z 97 roku, oczywiście zmieniając również tarcze na 276mm-czy to miałoby sens? |
sam myslę nad podobnym zestawem...zapewne skuteczniejsze hamowanko...
ale myślę też nad zmianą tyłu czyli tak jak Krzyzak,zestaw z E88A |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2011, 06:50
|
|
|
ten zestaw na tył jest spoko, ale chyba zaczynają się giąć mountainy z przodu - bo dziś czułem lekkie bicie podczas hamowania z powyżej 80 km/h...
sprawdzę je u tokarza, jak będę koła z przodu zdejmował |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-05-2011, 18:50
|
|
|
m6riano napisał/a: | Nie pamiętam, musiałbyś sie Owczara zapytać ale chyba coś ok.90zł |
No to pięknie,to choćby nawet 100zł kosztowały bo mechanik powiedział, że ponad 200zł co za gość... i wcisnął mi te TRW, które ciężko z felg ściągnąć... |
|
|
|
 |
SirSinner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-05-2011, 18:55
|
|
|
U mnie kolejny zestaw Mikoda + TRW poszedł w diabły po około 10-15 tys.
I teraz pytanie czy komuś udało się kupić tarcze grubsze, tj. 26mm, np od innego auta?
Oczywiście te większe 276mm.
Kolejnych Mikod już nie kupie, Zimermany - jak czytam to samo, TRW - również.
Niestety w tej kwestii posiadanie silnika 2,5V6 jest porażką.
Jak na razie skłaniam się jedynie ku oryginałom, tylko pytanie czy poza ASO da się je kupić?
Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 23-05-2011, 18:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2011, 19:09
|
|
|
SirSinner, grubsze tarcze 26 mm podejdą z galanta po ostatnim lifcie, bedziesz musiał tylko ściąć klocki po milimetrze żeby tarcza weszła jak należy.
może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej... |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-05-2011, 23:01
|
|
|
Derpin napisał/a: | może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej... |
Tu akurat możesz się zdziwić, ostatnie zamówienie wyszło mi najtaniej u Marka, ale niestety spieszyło mi się i musiałem zamówić w Jpartsie, ale Marek naprawdę ma dobre ceny może nie na wszystkie asortymenty, ale w większości.
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2011, 00:19
|
|
|
mario mario napisał/a: |
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. |
Czy to 100% pewna informacja? tzn. do każdego galanta który oryginalnie miał tarcze 276/24 normalnie wchodzą tarcze z ostatniego liftu 276/26mm ??
Zaciski ani jarzma nie przeszkadzają?
Bo dotychczas kilkukrotnie tu sie przewijała informacja że jednak klocek trzeba szlifowac (chyba ze coś przegapiłem... )?
Ja mam teraz dwutloczkowe 276/24 (ze sportedition-a 98r.) i właśnie jestem przed zakupem tarcz więc jeśli bym mógł kupić wersje 26mm byłoby super...!? |
|
|
|
 |
nerus
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2011, 00:52
|
|
|
skoro kolega tak napisał
mario mario napisał/a: | Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. |
a w razie "wu" zawsze lepiej ten milimetr klocek liznąć i mieć grubsze tarcze....nieprawdaż |
_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6
 |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2011, 00:59
|
|
|
przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533
Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia.
więc jak to w końcu jest? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-05-2011, 10:25
|
|
|
Pytałeś o sam klocek, zakładam że zacisk masz taki który już pasuje. Tłoczek spokojnie cofnie się o 2 mm i nie trzeba go piłować. Ja wymieniałem u siebie jakiś czas temu i wsadziłem mountainy 26 mm czyli takie jakie powinny być w moim modelu, wcześniej Niemiec władował 24 mm czyli nie takie jakie powinny być, oczywiście tarcza lewa była zwichrowana, a teraz i ta nowa też już bije, ale mniejsza o to. Jak założyłem nowe klocusie i nowe tarcze 26 mm, to ni za cholerę nie mogłem wcisnąć zacisku z klockami na tarczę, ale... a, też chciałem już szlifować, kolega podpowiedział mi że mam tłoczki wyrobione na pewnej powierzchni, na której poruszały się przy zużytych klockach i cieńszych i dodatkowo zużytych tarczach. Rozebrałem sobie zaciski, wyjąłem tłoczki i fakt, tłoczki nie chciały się dalej cofnąć bo były lekko zapieczone i zabrudzone. Wyczyściłem, przy okazji wymieniłem wszystkie gumy. Tłoczki ładnie cofnęły się nawet dalej niż potrzebowałem, może nawet o 4 mm, także tarcze 28mm dało by się wsadzić (jeżeli obudowa zacisku pozwoliłaby) Nic nie ociera, nic nie zaciska, tłoczki ładnie cofają się, koło po puszczeniu hamulca obracają się swobodnie. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
SirSinner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-05-2011, 13:26
|
|
|
To ja zaryzykuję mając tarcze 24mm i kupię 26mm zawsze łatwiej po milimetrze pozbyć się klocka aniżeli kupić znowu tarcze i po paru tysiącach je zmieniać.
Skoro grubsza tarcza to teorytycznie powinna sobie lepiej radzić i być odporniejsza na zwichrowania. Tylko pytanie jakiej firmy?
Jest ktoś kto ma te szersze i może polecić jakąś firmę, na której jeździ?
EDIT:
Wchodząc na stronę InterCars'u do EA5A przez BOSH, ATE, TEXTAR również grubsze tarcze są dedykowane. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-05-2011, 08:22
|
|
|
polaff, normalnie cena jak za darmo zwrotnica z zaciskiem Jak masz tarcze do wymiany, to nie ma sie za czym ogladac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 16-05-2011, 08:25
|
|
|
polaff, jesteś pewny, że nie masz dwutłoczkowych? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-05-2011, 09:16
|
|
|
zbir napisał/a: | przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533
Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia.
więc jak to w końcu jest? |
Trzeba, trzeba... ale niewiele, jak masz pod ręką imadło i w miarę dobry pilnik do metalu to jarzmo przyszlifujesz sam w 10 minut. Podobnie z klockami, arkusz papieru ściernego i dasz rade... ja to robiłem w ten sposób. Od siebie dodam tylko, że tarcze Mountain po 3,5 tys bardzo delikatnej jazdy zaczynają zdradzać pierwsze objawy skrzywienia, czyli lekkie bicie po rozgrzaniu . Ogólnie tarcze 26mm to chyba dobry pomysł ale lepiej poszukać coś co ma więcej "mięsa" bo jak pisałem w innym wątku, w Mountainach grubość 26 mm uzyskana jest poprzez większą szczelinę między dwiema częściami tarczy. Kiedyś chyba znalazłem tarcze Brembo od któregoś starszego Volvlo V/S40 i wydaje mi się, że powinny podejść. |
|
|
|
 |
|
|