Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-09-2008, 20:13
[EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-05-2011, 22:49   

tommyc1 napisał/a:
Na alledrogo kilka dni temu widziałem aukcję z zaciskami dwutłoczkowymi i zwrotnicami w zestawie, czy dałoby się takii zestaw zamontować do galanta z 97 roku, oczywiście zmieniając również tarcze na 276mm-czy to miałoby sens?

sam myslę nad podobnym zestawem...zapewne skuteczniejsze hamowanko...
ale myślę też nad zmianą tyłu czyli tak jak Krzyzak,zestaw z E88A :mrgreen:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-05-2011, 06:50   

ten zestaw na tył jest spoko, ale chyba zaczynają się giąć mountainy z przodu - bo dziś czułem lekkie bicie podczas hamowania z powyżej 80 km/h...
sprawdzę je u tokarza, jak będę koła z przodu zdejmował
 
 
dawidoski13 
Mitsumaniak

Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 521
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-05-2011, 18:50   

m6riano napisał/a:
Nie pamiętam, musiałbyś sie Owczara zapytać ale chyba coś ok.90zł

No to pięknie,to choćby nawet 100zł kosztowały bo mechanik powiedział, że ponad 200zł :shock: co za gość... i wcisnął mi te TRW, które ciężko z felg ściągnąć... :-X
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2011, 18:55   

U mnie kolejny zestaw Mikoda + TRW poszedł w diabły po około 10-15 tys.

I teraz pytanie czy komuś udało się kupić tarcze grubsze, tj. 26mm, np od innego auta?
Oczywiście te większe 276mm.

Kolejnych Mikod już nie kupie, Zimermany - jak czytam to samo, TRW - również.
Niestety w tej kwestii posiadanie silnika 2,5V6 jest porażką.

Jak na razie skłaniam się jedynie ku oryginałom, tylko pytanie czy poza ASO da się je kupić?


Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.
Ostatnio zmieniony przez mkm 23-05-2011, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2011, 19:09   

SirSinner, grubsze tarcze 26 mm podejdą z galanta po ostatnim lifcie, bedziesz musiał tylko ściąć klocki po milimetrze żeby tarcza weszła jak należy.

może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej...
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-05-2011, 23:01   

Derpin napisał/a:
może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej...


Tu akurat możesz się zdziwić, ostatnie zamówienie wyszło mi najtaniej u Marka, ale niestety spieszyło mi się i musiałem zamówić w Jpartsie, ale Marek naprawdę ma dobre ceny może nie na wszystkie asortymenty, ale w większości.
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2011, 00:19   

mario mario napisał/a:

Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok.


Czy to 100% pewna informacja? tzn. do każdego galanta który oryginalnie miał tarcze 276/24 normalnie wchodzą tarcze z ostatniego liftu 276/26mm ??

Zaciski ani jarzma nie przeszkadzają?

Bo dotychczas kilkukrotnie tu sie przewijała informacja że jednak klocek trzeba szlifowac (chyba ze coś przegapiłem... )?

Ja mam teraz dwutloczkowe 276/24 (ze sportedition-a 98r.) i właśnie jestem przed zakupem tarcz więc jeśli bym mógł kupić wersje 26mm byłoby super...!?
 
 
nerus 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 618
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-05-2011, 00:52   

skoro kolega tak napisał
mario mario napisał/a:
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok.

a w razie "wu" zawsze lepiej ten milimetr klocek liznąć i mieć grubsze tarcze....nieprawdaż :?: :?:
_________________
mój zmatowiały Galant 2.5v6
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-05-2011, 00:59   

przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533

Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia.

więc jak to w końcu jest?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-05-2011, 10:25   

Pytałeś o sam klocek, zakładam że zacisk masz taki który już pasuje. Tłoczek spokojnie cofnie się o 2 mm i nie trzeba go piłować. Ja wymieniałem u siebie jakiś czas temu i wsadziłem mountainy 26 mm czyli takie jakie powinny być w moim modelu, wcześniej Niemiec władował 24 mm czyli nie takie jakie powinny być, oczywiście tarcza lewa była zwichrowana, a teraz i ta nowa też już bije, ale mniejsza o to. Jak założyłem nowe klocusie i nowe tarcze 26 mm, to ni za cholerę nie mogłem wcisnąć zacisku z klockami na tarczę, ale... a, też chciałem już szlifować, kolega podpowiedział mi że mam tłoczki wyrobione na pewnej powierzchni, na której poruszały się przy zużytych klockach i cieńszych i dodatkowo zużytych tarczach. Rozebrałem sobie zaciski, wyjąłem tłoczki i fakt, tłoczki nie chciały się dalej cofnąć bo były lekko zapieczone i zabrudzone. Wyczyściłem, przy okazji wymieniłem wszystkie gumy. Tłoczki ładnie cofnęły się nawet dalej niż potrzebowałem, może nawet o 4 mm, także tarcze 28mm dało by się wsadzić (jeżeli obudowa zacisku pozwoliłaby) Nic nie ociera, nic nie zaciska, tłoczki ładnie cofają się, koło po puszczeniu hamulca obracają się swobodnie.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 13:26   

To ja zaryzykuję mając tarcze 24mm i kupię 26mm zawsze łatwiej po milimetrze pozbyć się klocka aniżeli kupić znowu tarcze i po paru tysiącach je zmieniać.
Skoro grubsza tarcza to teorytycznie powinna sobie lepiej radzić i być odporniejsza na zwichrowania. Tylko pytanie jakiej firmy?

Jest ktoś kto ma te szersze i może polecić jakąś firmę, na której jeździ?

EDIT:
Wchodząc na stronę InterCars'u do EA5A przez BOSH, ATE, TEXTAR również grubsze tarcze są dedykowane.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-05-2011, 07:43   

a co myślicie o zrobieniy takiego swapa:
http://allegro.pl/mitsubi...1603401024.html
?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2011, 08:22   

polaff, normalnie cena jak za darmo zwrotnica z zaciskiem ;-) Jak masz tarcze do wymiany, to nie ma sie za czym ogladac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-05-2011, 08:25   

polaff, jesteś pewny, że nie masz dwutłoczkowych?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-05-2011, 09:16   

zbir napisał/a:
przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533

Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia.

więc jak to w końcu jest?


Trzeba, trzeba... ale niewiele, jak masz pod ręką imadło i w miarę dobry pilnik do metalu to jarzmo przyszlifujesz sam w 10 minut. Podobnie z klockami, arkusz papieru ściernego i dasz rade... ja to robiłem w ten sposób. Od siebie dodam tylko, że tarcze Mountain po 3,5 tys bardzo delikatnej jazdy zaczynają zdradzać pierwsze objawy skrzywienia, czyli lekkie bicie po rozgrzaniu :-( . Ogólnie tarcze 26mm to chyba dobry pomysł ale lepiej poszukać coś co ma więcej "mięsa" bo jak pisałem w innym wątku, w Mountainach grubość 26 mm uzyskana jest poprzez większą szczelinę między dwiema częściami tarczy. Kiedyś chyba znalazłem tarcze Brembo od któregoś starszego Volvlo V/S40 i wydaje mi się, że powinny podejść.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.