[EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz |
Autor |
Wiadomość |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 10-07-2011, 17:38 [EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz
|
|
|
Witam,
Chciałbym zainstalować sobie dodatkowe zegary w galancie, tj
- ciśnienie oleju
- temperatura oleju
- voltomierz
Zegary są ogólnodostępne jednak mnie w szczególności zainteresował ten wzór: >klik<
Czy ktoś z was przerabiał ten temat? Jak podejść do instalacji i czy to bardzo skomplikowane? |
Ostatnio zmieniony przez spidernet 10-07-2011, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-07-2011, 18:29
|
|
|
Mam zainstalowane w galancie wskaznik doładowania i wskaznik voltomierza przeważnie w instrukcji przy zakupie wszystko opisane ja nie miałem żadnego problemu ,teraz będę dokładał 3- czujniki temperatury wszystko na wyświetlaczu http://allegro.pl/show_item.php?item=1685661010 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:27
|
|
|
Raczej skłaniam się ku tym zegarom podanymi przeze mnie w aukcji. Ktoś wie jak to się podłącza? Ktoś z was ma jakieś doświadczenia.. fotki po zainstalowaniu zegarów? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:43
|
|
|
Podpięcie nie jest niczym trudnym, do układów olejowych potrzebujesz przejściówke/podkładke do korpusu na którym jest mocowany filtr oleju, montuje się to pomiędzy filtrem oleju a jego podstawą, abyś mógł zamocowac na tym dodatkowy czujnik, Voltomierz podpinasz do głownej szyny pradowej w kabinie auta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2011, 22:44
|
|
|
Generalnie, większość zegarów ma podobną metodę podłączania.
Niemal zawsze będą 3 podstawowe kable:
1. zailanie ACC +12V
2. masa
3. sygnał ściemniania (+12V ze źródła oświetlenia kabiny, lub włączonych świateł, lub kostki radia tzw. dimmer)
4. sygnał:
- w przypadku zegarów temperatury to najczęściej jest tzw. sonda/czujnik (90% ma gwint 1/8 NPT), który ma dwa przewody (sygnał i masa). Sygnał idzie na zegar, masa w zależności od producenta jest albo na budę, albo do masowego z zegarów, albo na gwincie.
- ta sama filozofia dotyczy czujników ciśnień, tylko inny rodzaj czujnika, jednak standardem jest gwint 1/8 NPT.
- obrotomierz bierze sygnał z ECU, trzeba się wpiać w wiazkę z ecu.
- voltomierz wpinamy na klemę plusową aku
Do olejowych gadżetów najczęściej stosowane są tzw. "sandwich plate" czyli dodatkowy adaptor który instaluje się między filtrem oleju a jego mocowaniem. Typowe sandwich plate ma 2 do 4 wyjść 1/8 NPT na czujniki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 11-07-2011, 10:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 11-07-2011, 01:27
|
|
|
Wychodzi na to, że trzeba mieć "sandich plate", czujniki i zegary do nich.
Fajna rzecz, mnie szczególnie interesuje czujnik temperatury oleju.
Nie wiecie gdzie w pl można dostać elementy?? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2011, 10:03
|
|
|
Miało być "sandwich plate"
Już poprawiłem w posta.
Do temperatury oleju są też czujniki zintegrowane z korkiem do misy olejowej. Ja tak mam, bo nie mogłem użyć sandwich plate. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-07-2011, 20:28
|
|
|
Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 16-07-2011, 22:32
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. |
Jednak czy mamy pewność, że będą pasowały do Galanta, o ile wogóle znajdują się w zestawie Pozostaje chyba kontakt ze sprzedającym... No chyba, że na forum ktoś wie |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:40
|
|
|
Pod filtr oleju wkręcasz adapter na 4 czujniki.
W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem.
Jedyny problem to dopasowanie gwintu i rozmiaru adaptera do filtra i bloku silnika i podciągnięcie kabelka z czujnika do kabiny.
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju???? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:43
|
|
|
malina_drizzt napisał/a: | Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju???? |
Teoretycznie nie powinny... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
spidernet
Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 287 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:51
|
|
|
malina_drizzt napisał/a: | W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem. |
Czyli zegary z aukcji to nie jedyny koszt jeśli nawet czujniki będą znajdowały się w komplecie, to i tak pozostaje zakup adaptera... ciekawi mnie czy coś jeszcze...
malina_drizzt napisał/a: | Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju???? |
Bardzo ciekawa wypowiedź. Jednak w sportowych autach takie czujniki są "na porządku dziennym", nie wydaje się zatem, aby zaburzały pracę silnika. Tylko czy ta konstrukcja z allegro polega na tym samym co wskaźniki typowo z aut przykładowo wrc |
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 18-07-2011, 00:48
|
|
|
Orientuje się ktoś czy w galancie można taki adapterek z filtrem zamontować bez obaw o ciśnienie oleju???
Wie ktoś czy adapter M20 x 1,5 podejdzie do 2.5v6? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-08-2011, 20:30
|
|
|
Zamontowałem takie cisnienie turbo voltomierz 3x czujnik dowolnej temperatury z mozliwością edytowania dowolnego napisu i szereg innych funkcji .,,
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|