Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz
Autor Wiadomość
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 10-07-2011, 17:38   [EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz

Witam,

Chciałbym zainstalować sobie dodatkowe zegary w galancie, tj

- ciśnienie oleju
- temperatura oleju
- voltomierz

Zegary są ogólnodostępne jednak mnie w szczególności zainteresował ten wzór: >klik<

Czy ktoś z was przerabiał ten temat? Jak podejść do instalacji i czy to bardzo skomplikowane?
Ostatnio zmieniony przez spidernet 10-07-2011, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 10-07-2011, 18:29   

Mam zainstalowane w galancie wskaznik doładowania i wskaznik voltomierza przeważnie w instrukcji przy zakupie wszystko opisane ja nie miałem żadnego problemu ,teraz będę dokładał 3- czujniki temperatury wszystko na wyświetlaczu http://allegro.pl/show_item.php?item=1685661010
 
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 10-07-2011, 22:27   

Raczej skłaniam się ku tym zegarom podanymi przeze mnie w aukcji. Ktoś wie jak to się podłącza? Ktoś z was ma jakieś doświadczenia.. fotki po zainstalowaniu zegarów?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-07-2011, 22:43   

Podpięcie nie jest niczym trudnym, do układów olejowych potrzebujesz przejściówke/podkładke do korpusu na którym jest mocowany filtr oleju, montuje się to pomiędzy filtrem oleju a jego podstawą, abyś mógł zamocowac na tym dodatkowy czujnik, Voltomierz podpinasz do głownej szyny pradowej w kabinie auta
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-07-2011, 22:44   

Generalnie, większość zegarów ma podobną metodę podłączania.
Niemal zawsze będą 3 podstawowe kable:
1. zailanie ACC +12V
2. masa
3. sygnał ściemniania (+12V ze źródła oświetlenia kabiny, lub włączonych świateł, lub kostki radia tzw. dimmer)
4. sygnał:
- w przypadku zegarów temperatury to najczęściej jest tzw. sonda/czujnik (90% ma gwint 1/8 NPT), który ma dwa przewody (sygnał i masa). Sygnał idzie na zegar, masa w zależności od producenta jest albo na budę, albo do masowego z zegarów, albo na gwincie.
- ta sama filozofia dotyczy czujników ciśnień, tylko inny rodzaj czujnika, jednak standardem jest gwint 1/8 NPT.
- obrotomierz bierze sygnał z ECU, trzeba się wpiać w wiazkę z ecu.
- voltomierz wpinamy na klemę plusową aku

Do olejowych gadżetów najczęściej stosowane są tzw. "sandwich plate" czyli dodatkowy adaptor który instaluje się między filtrem oleju a jego mocowaniem. Typowe sandwich plate ma 2 do 4 wyjść 1/8 NPT na czujniki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 11-07-2011, 10:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 11-07-2011, 01:27   

Wychodzi na to, że trzeba mieć "sandich plate", czujniki i zegary do nich.
Fajna rzecz, mnie szczególnie interesuje czujnik temperatury oleju.
Nie wiecie gdzie w pl można dostać elementy??
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-07-2011, 10:03   

Miało być "sandwich plate" :wink:
Już poprawiłem w posta.

Do temperatury oleju są też czujniki zintegrowane z korkiem do misy olejowej. Ja tak mam, bo nie mogłem użyć sandwich plate.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 11-07-2011, 13:32   

Miało być kanapka płytka. :D
Żeby nie było że jestem leniwy
http://allegro.pl/adapter...1689496516.html
rozmiar chyba pasuje do galantów
i coś takiego już z czujnikiem
http://allegro.pl/zegar-w...1683296754.html
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-07-2011, 20:28   

Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. :mrgreen:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 16-07-2011, 22:32   

swinks_UK napisał/a:
Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. :mrgreen:


Jednak czy mamy pewność, że będą pasowały do Galanta, o ile wogóle znajdują się w zestawie :? Pozostaje chyba kontakt ze sprzedającym... No chyba, że na forum ktoś wie :roll:
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 16-07-2011, 23:40   

Pod filtr oleju wkręcasz adapter na 4 czujniki.
W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem.
Jedyny problem to dopasowanie gwintu i rozmiaru adaptera do filtra i bloku silnika i podciągnięcie kabelka z czujnika do kabiny.
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 16-07-2011, 23:43   

malina_drizzt napisał/a:
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????

Teoretycznie nie powinny...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 16-07-2011, 23:51   

malina_drizzt napisał/a:
W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem.


Czyli zegary z aukcji to nie jedyny koszt :( jeśli nawet czujniki będą znajdowały się w komplecie, to i tak pozostaje zakup adaptera... ciekawi mnie czy coś jeszcze...

malina_drizzt napisał/a:
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????


Bardzo ciekawa wypowiedź. Jednak w sportowych autach takie czujniki są "na porządku dziennym", nie wydaje się zatem, aby zaburzały pracę silnika. Tylko czy ta konstrukcja z allegro polega na tym samym co wskaźniki typowo z aut przykładowo wrc :?
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 18-07-2011, 00:48   

Orientuje się ktoś czy w galancie można taki adapterek z filtrem zamontować bez obaw o ciśnienie oleju???
Wie ktoś czy adapter M20 x 1,5 podejdzie do 2.5v6?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-08-2011, 20:30   

Zamontowałem takie cisnienie turbo voltomierz 3x czujnik dowolnej temperatury z mozliwością edytowania dowolnego napisu i szereg innych funkcji .,,

Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.