Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różny kąt skrętu w obie strony
Autor Wiadomość
Driller 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsu Galant 98 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 1
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-07-2011, 13:40   Różny kąt skrętu w obie strony

Witam

Ostatnio przeglądając gala z moimi znajomymi zauważyliśmy że, skręt w jedną stronę jest większy niż w drugą. Czy to normalne w tym samochodzie? ? ? Czy może poprzedni właściciel coś kombinował? Mam też problem z wyjącą pompą wspomagania, kupiłem drugą na allegro i wyje tak samo tylko 2x głośniej. Stara pompa po rozebraniu wygląda na dobrą. Może ma to związek?

Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-07-2011, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-07-2011, 14:30   

Wydaje mi się, że to wina uszkodzonego magla. To nie jest normalne w galancie tak samo jak w każdym innym aucie.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-07-2011, 16:23   

Owczar napisał/a:
To nie jest normalne w galancie tak samo jak w każdym innym aucie


Nie wiem jak w Galancie - nie sprawdzałem.
Ale kiedyś np. w Polo -tak.
Fabrycznie było tak, że jest inny promień skrętu w jedną stronę a w drugą był już mniejszy. Już nie pamiętam dokładnie ale różnica coś chyba około 0,5÷1 m.
A więc nie musi być nic uszkodzone :D
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 18-07-2011, 21:39   

Mi się wydaje, że to normalne w przednionapędówce że jest inny promień skrętu w lewo niż w prawo. Gdzieś kiedyś o tym czytałem, ale nie potrafię przytoczyć dlaczego tak jest :]
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 18-07-2011, 22:22   

Idas, nie pomyliło Ci się z kątem skrętu kół ?
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-08-2011, 07:26   

A czy nie jest to wina nierównego ustawienia zbieżności? W sensie zbieżność jest ale tak ustawiona, że przekładnia przy jeździe na wprost nie jest w połowie. Teoretycznie musiałaby być też przełożona pare ząbków kierownica żeby była prosto.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-08-2011, 08:34   

brodzky napisał/a:
A czy nie jest to wina nierównego ustawienia zbieżności? W sensie zbieżność jest ale tak ustawiona, że przekładnia przy jeździe na wprost nie jest w połowie. Teoretycznie musiałaby być też przełożona pare ząbków kierownica żeby była prosto.


diabli wiedzą jak ktoś kiedyś w tym aucie ustawiał zbieżność. znam kolesia co jak po zbieżności kierownica mu prosto nie wychodziła to ją odkręcał i na wielowypuście przestawiał kilka ząbków.... Więc tak mogło być i w tym przypadku. Od razu mamy powód różnych promieni skrętu kół.

Sprawdź czy po wyjęciu kluczyka zablokowana kierownica jest "na wprost" jeśli nie to masz źle ustawioną zbieżność tak jak pisze brodzky
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-08-2011, 11:36   

pewnie maglownica był ściągana i ktoś jej nie wycentrował przed założeniem
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-08-2011, 12:51   

brodzky, Przy wymianie elementów układu kierowniczego pamiętasz jak liczyłem obroty na końcówkach, różnica pomiędzy lewą a prawą stroną była rzędu 1/2 obrotu, tak więc ja przystaje przy tym, że fachowiec niepoprawnie ustawił geometrie, tak w skrócie ustawia się przód potem tył na końcu robie się krótką korekte przodu i kierownica powinna być tak jak nalezy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 05-08-2011, 13:31   

robertdg no tak ale to nie znaczy, ze ktoś był taki dokładny jak Ty to raz a dwa rzuć okiem w temat o drążkach jak jest dyskusja o różnicy w ich długości. Trzy po ustawianiu geometrii jestem przekonany, że już nie mam po równo nawinięte na oba drążki i sam sobie to poprawie chyba (albo u Ciebie :P ) bo po 3 wizytach w geometrarnii mam dalej lekko w prawo kierownicę.

Przy okazji moich drążków coś dzisiaj tak krzywo stoi jakby dołem kół do wewnątrz ale to się chyba nie może od geometrii przestawić raczej wahacz by musiał być za krótki, prawda?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-08-2011, 15:31   

Prawda
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 06-08-2011, 09:47   

panowie , ale pierwsza czynność jaką robi mechanik po wjeździe na "stanowisko zbieżności" to ustawienie kierownicy "w poziomie" i zablokowanie jej , żeby po regulacji nie było jak u
brodzky napisał/a:
mam dalej lekko w prawo kierownicę.


[ Dodano: 06-08-2011, 08:53 ]
polaff napisał/a:
znam kolesia co jak po zbieżności kierownica mu prosto nie wychodziła to ją odkręcał i na wielowypuście przestawiał kilka ząbków..
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
chociaż nie ma się czemu dziwić , kiedyś też widziałem kolesia co ustawił zbieżność a potem "wyprostował" tak kierownice . A niby zakład z dobrą opinią :oops:
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 06-08-2011, 10:13   

fergul11 napisał/a:
kiedyś też widziałem kolesia co ustawił zbieżność a potem "wyprostował" tak kierownice

tak tylko wszystko jest dobrze dopóki nie ma AIR BAG i magicznej taśmy pod kołem kierownicy...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-08-2011, 11:00   

fergul11 napisał/a:
pierwsza czynność jaką robi mechanik po wjeździe na "stanowisko zbieżności" to ustawienie kierownicy "w poziomie" i zablokowanie jej
Tu jest bład, bo zaczyna się od sprawdzenia ciśnienia w ogumieniu, warsztat na który jeżdże robić geometrie dodatkowo po podniesieniu auta sprawdza każde koło na obecność luzów/stuków, etc, jezeli coś wyczują to biorą na szarpaki i nie robią geometrii dopóki usterki nei zostaną usunięte
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pelu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 06-08-2011, 19:05   

robertdg napisał/a:
fergul11 napisał/a:
pierwsza czynność jaką robi mechanik po wjeździe na "stanowisko zbieżności" to ustawienie kierownicy "w poziomie" i zablokowanie jej
Tu jest bład, bo zaczyna się od sprawdzenia ciśnienia w ogumieniu, warsztat na który jeżdże robić geometrie dodatkowo po podniesieniu auta sprawdza każde koło na obecność luzów/stuków, etc, jezeli coś wyczują to biorą na szarpaki i nie robią geometrii dopóki usterki nei zostaną usunięte


to jest podstawa przed jakimkolwiek ustawianiem zbieżności
jezeli tego nie robia, to albo im sie nie chce,albo... trzeba zmienic mechanika

a co do roznych katow skretu kol, z tego co pamietam ze studiow, to chyba układ gościa Ackermana cyz jakos tak sie nayzwa wzjađnia dlacyego maja bzc royne katz skretu kol
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.