[CY3A 1.8] Delikatne szarpanie... |
Autor |
Wiadomość |
Rzorrzik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 cvt int
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 12-09-2011, 17:20 [CY3A 1.8] Delikatne szarpanie...
|
|
|
Witam
W moim Lancerku czasami daje się odczuwać lekkie szarpanie kiedy jadę ok 30-40 km/h i puszcze nogę z gazu.tak jak by nie dostawał paliwa.generalnie następuje to kiedy gwałtownie przestanę przyspieszać i tylko przy małej prędkości jest odczuwalne.popouszczjac akcelerator powoli nie ma takich objawów.skrzynia cvt.
Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być....?... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2011, 19:44
|
|
|
Kolego czy te szarpanie czasami nie występuje gdy silnik jest jeszcze zimny i po przejechaniu około kilometra jest wszystko ok. |
|
|
|
 |
Rzorrzik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 cvt int
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 12-09-2011, 19:48
|
|
|
To jest coś takiego jak szarpniecie...... jedno zazwyczaj. I nie występuje zawsze. Moim zdaniem powińien płynnie schodzić z obrotów, jadąc ok 40 km,puszczam gaz i po chwili właśnie następuje szarpniecie....klima off |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2011, 20:06
|
|
|
U mnie jest tak przy tej skrzyni od 4 tysięcy przebiegu, a w tej chwili mam przejechane ponad 40000 tyś. Jest to związane z wyższymi obrotami gdy silnik jest zimny. Wygląda na to,że elektronika skrzyni zbyt wolno wyłącza napęd .Hamujesz a po chwili elektronika dopiero decyduje że odcinamy napęd.Moje poprzednie pytanie wynikało z tego że u mnie tak się dzieje przez mniej więcej 500 metrów,póżniej jest już ok. Po konsultacjach w serwisie okazało się że jest to właściwość tych skrzyń. Jeśli u ciebie to występuje podczas normalnej jazdy to coś jest nie w porządku. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-09-2011, 21:36
|
|
|
u mnie jest też swego rodzaju szarpanie.. i delikatne dławienie silnika - takie mam wrażenie - na zimnym silniku, gdy odcinam dopływ paliwa przy zmianie biegu z 1-ki na 2-kę... aby temu zapobiec sciągam nogę z gazu chwilę po wciśnięciu sprzęgła (odsprzęgleniu), co by się silniczek kręcił jak czeba. I wtedy już nie ma szarpania:) Pozd. |
|
|
|
 |
Rzorrzik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 cvt int
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 13-09-2011, 00:10
|
|
|
Dzięki za informacje,muszę jeszcze dokładnie poobserwowac objawy i pojadę do serwisu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-09-2011, 11:36
|
|
|
Rzorrzik napisał/a: | To jest coś takiego jak szarpniecie...... jedno zazwyczaj. |
Jak silnik schodzi z obrotów? U mnie da się wyczuć kiedy wtryski nie leją i w pewnym momencie zaczynają dawkować paliwo i jest lekkie szarpnięcie przy delikatnej jeździe.... Ten moment występuje w przedziale 2-3 tys obrotów. |
|
|
|
 |
Rzorrzik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 cvt int
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 13-09-2011, 19:29
|
|
|
Tak krzychu to chyba właśnie o to chodzi...
Zapytam jeszcze w servisie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-09-2011, 12:39
|
|
|
Rzorrzik napisał/a: | Zapytam jeszcze w servisie. |
No to nie ma o co pytać Elektronika w trosce o nie zgaśnięcie silnika zaczyna dawkować paliwo dużo wcześniej niż obroty jałowe. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2011, 16:26
|
|
|
krzychu napisał/a: | Elektronika w trosce o nie zgaśnięcie silnika zaczyna dawkować paliwo dużo wcześniej niż obroty jałowe. |
Nieprawda. Elektronice chodzi tylko o utrzymanie odpowiedniej temperatury katalizatora |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2011, 10:03
|
|
|
Jak tam Rzorrzik po wizycie w serwisie. Czy stwierdzono co jest nie tak z Twoim CVT ? |
|
|
|
 |
PawełNT
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CVT Sedan - Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:16
|
|
|
Witam!
Mam identyczne objawy. Czy wiadomo już, czy to normalne dla CVT w Lancerze, czy jest się czym martwić? |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2013, 12:01
|
|
|
Witajcie!
Jest do tej skrzyni nowe oprogramowanie w ASO.Jeśli przełączenie z trybu automatycznego na ręczny(prawą łopatką) odbywa się bez zwłoki 2-3 sekund to mamy nowszą wersję softu.Następnie wymiana oleju już od 40000- 60000 tys km. w zależności w jakich warunkach było eksploatowane auto. Do wymiany statycznej potrzeba 5-6 litrów oleju i za pierwszym razem nie trzeba wymieniać filtrów, które są zabudowane w środku skrzyni. |
|
|
|
 |
PawełNT
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CVT Sedan - Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 4 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 17-06-2013, 21:53
|
|
|
Witam!
Ja mam prawdopodobnie to starsze, bo u mnie występują owe 2-3 sekundy zwłoki, a wiesz może ile kosztuje wgranie tego nowego oprogramowania? |
|
|
|
 |
|