Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm opuszczania szyby
Autor Wiadomość
Brzucho
[Usunięty]

  Wysłany: 29-09-2011, 17:20   Mechanizm opuszczania szyby

Moze komu sie przyda :P

Jakis czas temu przestała działać mi prawa tylna szyba. Stwierdzilem ze warto zobaczyc co sie dzieje i liczylem ze moze wtyczka sie wypiela albo jakis kabelek sie przetarl.
No niestety nic takiego nie mialo miejsca. Wiec zaczalem szukac dalej. Po sprawdzeniu czy dochodzi do kostek napiecie okazalo sie ze wszystko jest ok. Wiec nagle czarne mysli - pewnie spalil sie silnik... Wyjalem wiec caly mechanizm podoszenia szyby, ogolnie mega prosta sprawa. Silnik mocowany na 3 sruby na klucz 10, prowadnica od dolu i gory po 2 takie same sruby. Warto przymocowac szyby tasma zeby nie opadla. Szyba przykrecona jest na 2 srubki krzyzakowe w drzwiach sa otwory specjalnie zeby wlozyc wkretak do odkrecenia, takze dojscie super i zadnych problemow. Wyjalem caly silnik z prowadnica.

Po podlaczeniu zasilania w zaznaczonym miejscu w silniku okazalo sie ze silnik dziala. w zaleznosci podlaczania biegunow prowadnica przesuwala sie do gory lub w dol.
Takze wychodzilo z tego ze cos musi byc z ukladem sterujacym.
Po rozkreceniu elektroniki i i odlutowaniu trzech pinow na zdj.[A] Mozna bylo zabrac sie za przegladanie plytki.

Okazalo sie ze pod przekaznikiem przepalily sie 2 sciezki na zdj. [B]. Po polutowaniu na nowo sciezek ,przylutowaniu ponownie 3 pinow, zlozeniu wszystkiego razem w odwrotnej kolejnosci i podlaczeniu stala sie magia :) Wszystko dziala jak nalezy!!!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-09-2011, 17:35   

Możesz zaznaczyć na foto otwory przez które odkręca się szybę od ramki?
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2011, 18:05   



Czerwone kropki to sruby do prowadnicy i silniczka. Zolte to otwory przez ktore wklada sie srubokret do odkrecenia szyby.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-09-2011, 18:09   

Dzięki, napewno kiedyś się przyda. A którędy to całe ustrojstwo wychodzi? Tym otworem na dole drzwi?
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2011, 18:11   

Tak ,tym na dole bez wiekszego problemu.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-09-2011, 15:13   

Fajna sprawa tai opis :)

A ja mam pytanko.... Przednia prawa szyba czasem zamyka mi się normalnie a czasem odbija do połowy. To jeśli zamykam "automatem". Natomiast jeśli przymykam po trochu to nie ma tego problemu.

W uszczelce nic nie siedzi i leży ona ładnie, co może być powodem?
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-2011, 15:30   

:) Profi opisik. Pewnie kiedyś się przyda. Chodź wolałbym nie:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 30-09-2011, 15:58   

jAZZMAN napisał/a:
Fajna sprawa tai opis :)

A ja mam pytanko.... Przednia prawa szyba czasem zamyka mi się normalnie a czasem odbija do połowy. To jeśli zamykam "automatem". Natomiast jeśli przymykam po trochu to nie ma tego problemu.

W uszczelce nic nie siedzi i leży ona ładnie, co może być powodem?


Mam identyczny problem, dołączam się do pytania.
 
 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-09-2011, 16:11   

W moim Miśku coś kiedyś, z którąś szybą się działo. Jak się o tym dowiedziałem? Historia jest dziwna.... Ale jak każdy wie po kupieniu używanego samochodu jest sporo drobiazgów, których nie chciało się robić poprzedniemu użytkownikowi (bądź nie umiał).
Jednym z takich "drobiazgów" był niezapinający się pas pasażera (przedni fotel). Bezpieczeństwo to dla mnie podstawa więc dobrałem się do zatrzasku. Po rozebraniu zatrzasku okazało się, że w jego wnętrzu siedzi kwadratowy kawałek zbitej szyby samochodowej.

Możliwe, że moje niedomykanie to powód jakiejś lipnej wymiany szyby.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2011, 19:10   

Problem lezy zapewnie w mechanizmie odpowiedzialnym za otwarcie szyby w przypadku gdy napotka na opor. Rozebralbym wszystko i tak szukal przyczyny.
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 01-10-2011, 12:22   

W drugiej połowie tygodnia będę miał troszkę czasu więc poszukam tak jak mówisz.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-10-2011, 21:12   

U mnie działo i czasem dzieje się to samo, więc kiedyś dobrałem się do drzwi - po prostu stalowa linka jest już po tych kilku latach używania rozciągnięta (a tej szyby używa się najczęściej), co powoduje lekkie ukosowanie się szyby na prowadnicach i opór... Póki co nie wpadłem na lepszy pomysł jak wymiana mechanizmu na "świeższy" - ale to niestety musi poczekać.


pzdr

Zyziowaty
 
 
martinez_g 
Forumowicz

Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 100
Skąd: bytom
Wysłany: 17-02-2015, 19:10   

Panowie i Panie, pytanko czy cały mechanizm szyby lewy przód i lewy tył pasują zamiennie, mam cały mechanizm tylko nie wiem czy to tył czy przód,może ktoś miał podgląd na oba jednocześnie
_________________
martinez_g
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2015, 21:53   

martinez_g napisał/a:
Panowie i Panie, pytanko czy cały mechanizm szyby lewy przód i lewy tył pasują zamiennie
Nie pasują. Lewy przedni ma numer MR215401, a tylny lewy MR215437. Mają nieco inną budowę, choć zasadę działania identyczną.
 
 
martinez_g 
Forumowicz

Auto: galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 100
Skąd: bytom
Wysłany: 18-02-2015, 08:03   

dzięki Hugo
_________________
martinez_g
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.