Przesunięty przez: Hubeeert 07-04-2006, 13:54 |
Carisma - rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:02
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego |
Bartek co miałeś na myśli
Właśnie dzisiaj wymieniłem rozrząd(dwie rolki + pasek) choć był on wymieniany w Holandi przy 94 tys. km.(naklejka) a aktualnie mam na liczniku 150.Wcześniej na forum czytałem, że jeżeli napinacz jest OK to nie ma potrzeby go wymieniać.
slon napisał/a: | po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut |
Mój zaufany "zegarmistrz", któremu dzisiaj pozwoliłem obmacywać moją Cari stwierdził, że napinacz miałem dobry bo po zdjęciu kół i paska od razu odbił i aby ponownie go założyć musiał go ścisnąć w imadełku, zabezpieczyć zawleczką a po montażu odbezpieczył.Czy to znaczy, że "nie był sztywny jak drut ?
A tak wogóle to jakie szkody w silniku poczyni uszkodzenie napinacza ?Wiem jakie zadanie spełnia(nazwa) ale czy są one porównywalne do tych jakie czyni zerwany pasek ? |
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:07
|
|
|
Bartek napisał/a: | kravchuk napisał/a: | Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie? |
Zdecydowanie NIE |
Cygonicie stryku...
4G93 1.8 GDI jest zarówno 16V, jak i DOHC. |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:07
|
|
|
A jak moge sprawdzić jaki to silnik, bo na obudowie jest tylko napisane GDI? |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:11
|
|
|
1.8 GDI jest tylko jeden na świecie.
EDIT: pardon, jeden w Europie. |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:14
|
|
|
Czyli on nie jest 16V.? |
|
|
|
 |
slon [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:21
|
|
|
niestety mój napinacz a dokładnie ten ruchomy bolec zatrzymał się około 3/4 całej długości i zardzewiał . poprzedni właściciel pewnie wymieniał tylko rolki i pasek . Nie wiem ile w tym prawdy bo nie specjalnie się znam na silnikach ale w ASO powiedzieli że mam szczęście że wpadłem na pomysł wymiany bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:22
|
|
|
@ kravchuk dobrze obejżyj silnik z przodu pod maską jest na nim wybity numer.Kilka dni temu sam się też nad tym zastanawiałem ale czytając to forum dowiesz sie wszystkiego.Ściagnij sobie z FAQ Download "Mitsubishi Carisma Workshop Manual " będziesz wiedział jeszcze wiecej
[ Dodano: 04-12-2006, 21:29 ]
Cytat: | bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią |
Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" |
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 21:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:30
|
|
|
nie mam czasu zabardzo, a musze szybko wymienić rozrząd i nie wiem jaki mam kupić. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2006, 21:37
|
|
|
kravchuk napisał/a: | Czyli on nie jest 16V.? |
GDI jest 16-sto zaworowe
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 22:00
|
|
|
Dzięki bardzo!!!! |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 04-12-2006, 22:10
|
|
|
@ kravchuk masz raczej silnik 4G93 ale najlepiej odczytaj tabliczkę znamionową w komorze silnika pod szybą.Ona powie Ci wszystko np. http://img230.imageshack....age=4g93ia2.jpg |
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 22:15
|
|
|
Tak na bank mam 4G93, jutro zobacze. Dzięki za podpowiedzi.
[ Dodano: 05-12-2006, 08:38 ]
No i patrzałem na tabliczke i jest coś takiego:
model: DA2A LRPCL6/R6
engine: 4G93
trans axle: F4A42
mo i jest numer nadwozia, numer koloru i więcej nic.
Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2006, 08:49
|
|
|
turek61 napisał/a: | Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" |
Tutaj 'trochę' przesadził - nic się nie stanie tylko autko nie będzie miało mocy (niektórzy nadrabiają to wyprzedzeniem zapłonu). Dopiero 2 zęby i więcej bym się zaczął martwić. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-12-2006, 09:23
|
|
|
kravchuk napisał/a: | Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik |
oj panowie panowie....
toczycie polemikę, na którą dałem tu odpowiedź daaawno temu, więc napiszę jeszcze raz:
były silniki:
1.6 SOHC 16V 4G92
1.6 SOHC 16V 4G93
1.8 SOHC 16v 4G93
1.8 DOHC 16v 4G93 (GDI)
1.8 DOHC (........) (MSX)
i jeżeli będziesz kupował rozrząd, to musisz sprzedawcy zaznaczyć, że chcez do 1.8 DOHC ale GDI, czyli do auta o mocy 125 koni, a nie 140 |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 09:38
|
|
|
aha. ok. dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
 |
|