Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
07-04-2006, 13:54
Carisma - rozrząd
Autor Wiadomość
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-12-2006, 21:02   

Bartek napisał/a:
Jest, ale jak zakładzasz na kolejne 90 000 to nie możesz być pewny napinacza, nawet sprawdzonego


Bartek co miałeś na myśli :?:
Właśnie dzisiaj wymieniłem rozrząd(dwie rolki + pasek) choć był on wymieniany w Holandi przy 94 tys. km.(naklejka) a aktualnie mam na liczniku 150.Wcześniej na forum czytałem, że jeżeli napinacz jest OK to nie ma potrzeby go wymieniać.
slon napisał/a:
po 135 tys. przebiegu był sztywny jak drut

Mój zaufany "zegarmistrz", któremu dzisiaj pozwoliłem obmacywać moją Cari stwierdził, że napinacz miałem dobry bo po zdjęciu kół i paska od razu odbił i aby ponownie go założyć musiał go ścisnąć w imadełku, zabezpieczyć zawleczką a po montażu odbezpieczył.Czy to znaczy, że "nie był sztywny jak drut ?
A tak wogóle to jakie szkody w silniku poczyni uszkodzenie napinacza ?Wiem jakie zadanie spełnia(nazwa) ale czy są one porównywalne do tych jakie czyni zerwany pasek ?
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:07   

Bartek napisał/a:
kravchuk napisał/a:
Jeszcze jedno, niech mi ktoś wytłumaczy czy 1,8 GDI to 16V DOHC, czy nie?


Zdecydowanie NIE :)

Cygonicie stryku...
4G93 1.8 GDI jest zarówno 16V, jak i DOHC.
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:07   

A jak moge sprawdzić jaki to silnik, bo na obudowie jest tylko napisane GDI? :cry:
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:11   

1.8 GDI jest tylko jeden na świecie.
EDIT: pardon, jeden w Europie.
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:14   

Czyli on nie jest 16V.?
 
 
slon
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:21   

niestety mój napinacz a dokładnie ten ruchomy bolec zatrzymał się około 3/4 całej długości i zardzewiał . poprzedni właściciel pewnie wymieniał tylko rolki i pasek . Nie wiem ile w tym prawdy bo nie specjalnie się znam na silnikach ale w ASO powiedzieli że mam szczęście że wpadłem na pomysł wymiany bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-12-2006, 21:22   

@ kravchuk dobrze obejżyj silnik z przodu pod maską jest na nim wybity numer.Kilka dni temu sam się też nad tym zastanawiałem ale czytając to forum dowiesz sie wszystkiego.Ściagnij sobie z FAQ Download "Mitsubishi Carisma Workshop Manual " będziesz wiedział jeszcze wiecej :P

[ Dodano: 04-12-2006, 21:29 ]
Cytat:
bo koszty usuwania skutków przeskoczenia paska - to taniej silnik używany kupić - może ściemniali jak to czasami w ASO robią

Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" :!:
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 21:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 21:30   

nie mam czasu zabardzo, a musze szybko wymienić rozrząd i nie wiem jaki mam kupić.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-12-2006, 21:37   

kravchuk napisał/a:
Czyli on nie jest 16V.?

GDI jest 16-sto zaworowe :D
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 22:00   

Dzięki bardzo!!!! :lol:
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-12-2006, 22:10   

@ kravchuk masz raczej silnik 4G93 ale najlepiej odczytaj tabliczkę znamionową w komorze silnika pod szybą.Ona powie Ci wszystko np. http://img230.imageshack....age=4g93ia2.jpg
Ostatnio zmieniony przez turek61 04-12-2006, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2006, 22:15   

Tak na bank mam 4G93, jutro zobacze. Dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: 05-12-2006, 08:38 ]
No i patrzałem na tabliczke i jest coś takiego:
model: DA2A LRPCL6/R6
engine: 4G93
trans axle: F4A42

mo i jest numer nadwozia, numer koloru i więcej nic.

Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2006, 08:49   

turek61 napisał/a:
Wiesz wydaje mi się, że nie ściemniali bo mój "zegarmistrz" p.Wojtek twierdził też , że jak pasek przeskoczy o choćby jeden ząbek na kole to jeszcze większe szkody czyni niż zerwany bo on dalej kręci i "robi kaszanę" :!:

Tutaj 'trochę' przesadził - nic się nie stanie tylko autko nie będzie miało mocy (niektórzy nadrabiają to wyprzedzeniem zapłonu). Dopiero 2 zęby i więcej bym się zaczął martwić.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2006, 09:23   

kravchuk napisał/a:
Czy ktoś mi teraz jest w stanie powiedzieć jaki to silnik


oj panowie panowie....

toczycie polemikę, na którą dałem tu odpowiedź daaawno temu, więc napiszę jeszcze raz:
były silniki:

1.6 SOHC 16V 4G92
1.6 SOHC 16V 4G93
1.8 SOHC 16v 4G93
1.8 DOHC 16v 4G93 (GDI)
1.8 DOHC (........) (MSX)


i jeżeli będziesz kupował rozrząd, to musisz sprzedawcy zaznaczyć, że chcez do 1.8 DOHC ale GDI, czyli do auta o mocy 125 koni, a nie 140
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
kravchuk
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2006, 09:38   

aha. ok. dzięki za podpowiedź. :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.