SPADEK OBROTÓW PO NACIŚNIĘCIU HAMULCA |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-10-2011, 15:11 SPADEK OBROTÓW PO NACIŚNIĘCIU HAMULCA
|
|
|
WITAM, MAM GALANTA 1993 R (AMERYKANIEC) , 1,8 BENZ + GAZ. MOŻE KTOŚ WIE O CO CHODZI ? WCISKAM HAMULEC I SPADAJĄ OBROTY - 1000 NA 500, PUSZCZĘ HAMULEC OBROTY WRACAJĄ DO NORMY, O CO CHODZI ??
Z GÓRY DZIĘKI |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11198 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-10-2011, 16:19
|
|
|
Czy jak dłużej przytrzymasz,to obroty wzrastają?
jak zachowuje się silnik po włączeniu świateł mijania? |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin4g
Mitsumaniak

Auto: Eclipse & Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Tychy d(-_-)b
|
Wysłany: 22-10-2011, 09:58
|
|
|
Jak amerykańca masz to zapewne to - 2.4 l - 4G64, SOHC lub DOHC
chyba ze masz swap silnika z europejczyka w co szczerze wątpię,
w stanach nie występowały silniki 1.8 ... to tak tylko w roli wyjaśnienia abyś był śwadomy jaki masz pojazd - bo to co jest wypisane w dowód rejestracyjny w latach 90 ni jak mało się z rzeczywistością .
Wracając do tematu jeśli masz autamata
( a powinieneś go mieć ) to obroty spadają przy podstoju do ok 700-800 tys. obrotów przy postoju na D np. na światłach.
jeśli jest inaczej musisz wykonać reset i nauczyć trzymać go obroty na D. jeśli to nic nie da to znaczy się ze kos coś majstrował przy twoim aparacie zapłonowym. |
_________________ | Mitsubishi Eclipse | 4g69 (2.4l) | & Mitsubishi Galant | 4g64 (2.4l) | |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-10-2011, 12:45
|
|
|
nie nie Mój galant to 1,8 - na 1000 % - dla mnie tez to trochę dziwnę ale tak jest - cała karoseria to amerykaniec - dłuższe zderzaki , obrysówki na tylnych zderzakach (nota bene które policja kazała mi wyłączyć) + full wypas : skóra, klima itd, ale silnik 1,8 i skrzynia manualna. Nawet jeśli w latach 90tych w dowód było wbite co innego to gdybym miał faktycznie silnik 2,4 to spalanie gazu oscylowałoby w granicach od 15 Litrów w górę, a tak jest 12 L ( i mniej) więc nie sądze że to 2,4. Fakt jest to DOHC.
Także wracając do tematu - i jak już zostało wyjasnione że to skrzynia manualna to co, jednak muszę go nauczyć trzymać obroty ??
[ Dodano: 24-10-2011, 12:48 ]
zapomniałem odpowiedzieć na pytanie Jacka 11 - jak przytrzymam hamulec dłuzej (ok minuty) to obroty wzrastają. Co do świateł to jest normalnie nie ma różnicy. |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-10-2011, 12:53
|
|
|
Tak naucz go obrotów. Jedynym wytłumaczeniem tego spadku obrotów są włączające się światła stopu. A czy przy włączaniu innych odbiorników, np. świateł też spadają obroty?
Jeśli po nauce obrotów dalej obroty będą spadały po włączeniu jakiegoś odbiornika to może być wina albo alternatora albo już słabego akumulatora. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-10-2011, 13:37
|
|
|
taki przewód jest od kolektora ssącego do serwo hamulca - może zawór zwrotny w środku puszcza? |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-10-2011, 23:20
|
|
|
Yy... to ja mam podobne objawy czasem jak hamuje przed skrzyżowaniem to potrafi mi zgasnąć, a jak włączam np światła to spadają obroty i za chwile wyrównują się. Nawet kilka razy jak zgasł to znikało napięcie na desce światłach itp dopiero jak misiek zapalił ponownie to wszystko wracało. rozrusznik kreci bez kontrolek i dopiero po odpaleniu wszystko się załącza. Aku? alternator? regulator napięcia? czy może stacyjka? kto poradzi? |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-10-2011, 23:45
|
|
|
Takie objawy swiadczą o uszkodzonym serwie ( wspomaganie hamulców ) lub uszkodzonym zaworze na przewodzie podcisnienia od kolektora ssacego do serwa . Jesli chcemy miec pewnośc ze to przyczyna od strony serwa to wystarczy odłaczyc przewód podcisnieniowy od serwa i zatkać palcem i nacisnąc pedał hamulca , jesli wtedy obroty po nacisnieciu nie spadną to mamy odpowiedz |
|
|
|
 |
Markus6
Forumowicz

Auto: Volvo V70 II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 142 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-10-2011, 20:40
|
|
|
To że przy hamowaniu mi spadają obroty to tylko zbieg okoliczności bo wtedy wciskam sprzęgło i spadają obroty, na postoju wciskałem hamulec i nic się nie działo, jak puszczałem to minimalnie się zwiększały o ok 100 i wracają na norme więc u mnie to nie to. |
_________________ S7  |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2011, 20:26
|
|
|
NO I SIĘ OKAZAŁO ŻE MAM JEDNAK SILNIK 2,4 L DOHC :)
WRACAJĄC DO TEMATU, POWIEDZCIE MI JESZCZE CZY PO WYŁĄCZENIU SILNIKA PEDAŁ HAMULCA POWINIEN SIĘ AUTOMATYCZNIE SAM PODNOSIĆ CZY PRZYPADKIEM POWINNO SIĘ JESZCZE DAĆ ZE DWA RAZY WCISNĄĆ GO ? BO U MNIE OD RAZU ODDAJE. JAK POWINNO BYĆ PRAWIDŁOWO, CHYBA ŻE I TAK I TAK DOBRZE ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2011, 21:29
|
|
|
U mnie po zgaszeniu silnika przy dwóch wciśnięciach pedał zachowuje się jeszcze jak przy odpalonym aucie. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2011, 23:40
|
|
|
no właśnie i tak się zastanawiam czy jednak serwa nie mam walniętego, a to by też miało wpływ na mój problem z falującymi obrotami (post PRZEPUSTNICA + KROKOWY)
MOŻE KTOŚ SIĘ JESZCZE WYPOWIEDZIEĆ W TEJ SPRAWIE ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11198 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-11-2011, 16:32
|
|
|
Serwo powinno trzymać ciśnienie tak jak pisze plecho1,
Na pewno ma to wpływ na obroty |
_________________
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-11-2011, 00:12
|
|
|
JEDNAK SERWO BYŁO DO WYMIANY - TERAZ JEST NOWE I JEST OK, PEDAŁ MIĘKKI BO ZGASZENIU SILNIKA A OBROTY PO WCISKANIU HAMULCA NIE SPADAJĄ . Jednak nadal falują więc będzie wymiana przepustnicy z krokowym i już |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|