Brak pradu po przekreceniu kluczyka. |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 06-11-2011, 14:04 Brak pradu po przekreceniu kluczyka.
|
|
|
Witam
Po przekreceniu kluczyka odcina mi caly prad nie moge 'zapalic'.
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, akumulator jest naladowany
Kluczyk z pozycji Lock->ACC->ON->START nie dziala nic na ON i START.
Wszystko gasnie.
Co moge jeszcze sprawdzic, podlaczalem UKP ale nic nie rozlaczylem, nie powinno byc nigdzie zwarcia itp.
Czesciowo problem opisany http://forum.mitsumaniaki...4477&start=1080 |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-11-2011, 14:21
|
|
|
Sprawdź wszystkie połączenia grubych przewodów pomiędzy akumulatorem a silnikiem i pomiędzy akumulatorem a karoserią - masą oraz karoserią i silnikiem. Najlepiej rozkręć te połączenia, przeczyść i skręć z powrotem. Można jeszcze zabezpieczyć wazeliną techniczną.
Jeśli wszystko gaśnie tylko przy próbie odpalenia to mogą być wytarte tulejki w rozruszniku przez co rozrusznik może robić zwarcie. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-11-2011, 14:35
|
|
|
Do stacyjki dochodzi jeden gruby przewód. W zależności od położenia kluczyka, zasilane są różne wyjścia. Skoro zapłon działa, to przewód wejściowy jest ok. Na pozycji start zasilany jest gruby przewód żółto czarny. Musisz sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki na start jest na nim 12V.
Jeśli będzie to musisz sprawdzić jego połączenia dalej. Jak wyjmiesz konsolę, to na dole jest wtyczka 4 pinowa. Poprzez nią przewód łączy się z wiązką silnika. Podczas rozruchu odcinane są wszystkie odbiorniki prądu, a prąd jest puszczany tylko na to co niezbędne, czyli zasilanie ECU, aparatu i rozrusznika.
Jeśli zasilania tam nie będzie to musisz sprawdzić kostkę przy stacyjce.
Zdejmij osłonę pod kierownicą albo obudowę kolumny i dobierz się do tego kabla. Wbij w niego szpileczkę albo igłę. Podłącz multimetr do szpileczki i do masy, a potem przekręć kluczyk na start i zobacz czy masz na nim napięcie. Inaczej możemy dalej wróżyć.
[ Dodano: 06-11-2011, 14:36 ]
Mr_Azathoth napisał/a: | Co moge jeszcze sprawdzic, podlaczalem UKP ale nic nie rozlaczylem, nie powinno byc nigdzie zwarcia itp. |
Musiało się coś rozłączyć, inaczej problemu by nie było |
|
|
|
 |
ssemek85
Mitsumaniak

Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 90 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-11-2011, 14:58
|
|
|
[quote="Owczar"]
Jeśli zasilania tam nie będzie to musisz sprawdzić kostkę przy stacyjce. Kolega dobrze podpowiada to najbardziej odpowiada objawom..
Jednak możesz też sprawdzić Aku. bo to ze jest na nim 12V nie znaczy ze jest sprawny.. mogł paść i mimo trzymania napięcia brak mu mocy rozruchowej. Aku może miec i 13V a 10 czy 20 % mocy rozruchu i objaw bedzie identyczny |
_________________ "Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..." |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-11-2011, 16:24
|
|
|
Autor zapomniał wspomnieć, że bez boostera nawet światła się nie zapalają Czyli aku padł |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2011, 20:36
|
|
|
Zima się zbliża:)
Owczar, najgorsze jest to że jak przy instalacji zaczyna się grzebać i cos przestanie dzialać z innego powodu, to jest złośliwość rzeczy martwych. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Mr_Azathoth
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 93 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: 07-11-2011, 08:50
|
|
|
Temat do zamkniecia. Faktycznie padl aku, dopiero jak podlaczylem booster zobaczylem ze jest rozladowany.
Wielkie dzieki dla Owczara za pomoc poza forum, i dzieki dla wszystkich uizytkownikow. |
_________________ Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 |
|
|
|
 |
|