Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mam problem z nadkolem
Autor Wiadomość
lukaszenkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2011, 01:19   Mam problem z nadkolem

Witam
Jak w temacie mam problem z prawym tylnym nadkolem a mianowicie chodzi o to ze jak mam zalozone felgi 15" 205/55/r15 to ociera mi opona o nadkole;/ dzieje sie to przewaznie na nierownej drodze przy wiekszej predkosci jak jezdze sam natomiast jak siedzi ze mna jeszcze max 2 pasazerow jest to co chwile;/ prosze o jakas pomoc z gory dzieki:)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2011, 09:30   

a nie masz czasem wybitych już sprężyn/amorków, że Ci tak cari siada?

dopisz jeszcze jaki rocznik cari, i jakie et felg i ich szerokość, bo jak przed liftem to lepsze były by oponki 205/50/15
 
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 28-12-2011, 11:27   

w nadkolu Carismy jest dużo miejsca (niektorzy jezdza na 17 ) wiec takie rzeczy nie powinny sie dziac tak jak kolega wyzej pisze napewno jest to sprawka sprezyn albo amortyzatorow sprawdz moze ci pekla na zwoju :mrgreen:
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
lukaszenkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2011, 12:30   

Co do ET to nie wiem jakie jest;/ ale jak pytam gdzie niegdzie co moze byc wszyscy mowia ze sprezyny wiec chyba czas je wymienic:) rok 1995:) bo jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-12-2011, 12:33   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68392
 
 
lukaszenkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2011, 12:47   

no dobrze wymienie np te sprezyny, ale czy to normalne ze tylne prawe kolo tak jakby lekko wystaje a lewe jest rowno pod nadkolem?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-12-2011, 14:06   

Nie wymieniaj żadnych sprężyn masz ET felgi nie tak Co do tego że jedno koło wadzi a drugie nie to może być geometria nie teges. Już przez pare lat pojawia się problem z niorginalnymi felgami w carismie i zawsze jest problem z ET . Na normalnej oponie jak nawet amorek się schowa to nie ma prawo trzeć o nadkole jest tam wpyte miejsca żeby kolo się schowało
 
 
 
lukaszenkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2011, 14:14   

a jak mam zamiar teraz wieksze felgi wstawic niz 15 to co mam zrobic zeby nie tarlo? nie znam sie az tak na tym wiec kazda rada mi pomoze:))
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 28-12-2011, 14:26   

sprawdz sprezyny amorki potem kup felgi o dobrym et i rozmiarze bedziesz miał wtedy jasnosc jak sie nie znasz jedz do warsztatu chlopaki zobacza i ci doradza ot wsyzstko w temacie;) :mrgreen:
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
Ostatnio zmieniony przez hessboll2 28-12-2011, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 28-12-2011, 14:26   

No to powinieneś zacząć od przeczytania całego tego tematu.
By zniwelować tarcie zagnij wewnętrzne ranty nadkoli.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2011, 14:33   

jak ściągniesz felge to na wewnętrznej stronie powinno być podane ET felgi i jej szerokość (np. 7J) jak będziesz szukał felg do cari większych to szukaj o ET40 i w górę
 
 
 
lukaszenkoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Głogów
Wysłany: 28-12-2011, 16:42   

dobra dzieki:)) jak bedzie jakis problem to bede pytal:))
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 28-12-2011, 21:41   

to ze Ci trze przy oponie 205 to było pewne bo Mi trze na 15 przy 195/55/15
już zagiąłem z lewej strony rant przy okazji lakierowania ćwiartki teraz czeka Mnie prawa strona
ET to 42
a amory i spręzyny mam ok
więc zrób to co Ja ewentualnie z tyłu wstaw 195 bo u Mnie trze dopiero jak sa 2 osoby z tyłu i bagaż i tylko przy duzej chopie
_________________
Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując :partyman:
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby :finga:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2011, 11:01   

lukaszenkoo napisał/a:
jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/
Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-12-2011, 13:39   

Hugo napisał/a:
lukaszenkoo napisał/a:
jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/
Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie.

albo było robione jeszcze więcej.
Ja bym zaczął od sprawdzenia geometrii i ogólnego stanu zawieszenia.
Obydwu stron!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.