Mam problem z nadkolem |
Autor |
Wiadomość |
lukaszenkoo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-12-2011, 01:19 Mam problem z nadkolem
|
|
|
Witam
Jak w temacie mam problem z prawym tylnym nadkolem a mianowicie chodzi o to ze jak mam zalozone felgi 15" 205/55/r15 to ociera mi opona o nadkole;/ dzieje sie to przewaznie na nierownej drodze przy wiekszej predkosci jak jezdze sam natomiast jak siedzi ze mna jeszcze max 2 pasazerow jest to co chwile;/ prosze o jakas pomoc z gory dzieki:) |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-12-2011, 09:30
|
|
|
a nie masz czasem wybitych już sprężyn/amorków, że Ci tak cari siada?
dopisz jeszcze jaki rocznik cari, i jakie et felg i ich szerokość, bo jak przed liftem to lepsze były by oponki 205/50/15 |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 28-12-2011, 11:27
|
|
|
w nadkolu Carismy jest dużo miejsca (niektorzy jezdza na 17 ) wiec takie rzeczy nie powinny sie dziac tak jak kolega wyzej pisze napewno jest to sprawka sprezyn albo amortyzatorow sprawdz moze ci pekla na zwoju |
_________________ BORN TO BE FREE!
<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 |
|
|
|
 |
lukaszenkoo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-12-2011, 12:30
|
|
|
Co do ET to nie wiem jakie jest;/ ale jak pytam gdzie niegdzie co moze byc wszyscy mowia ze sprezyny wiec chyba czas je wymienic:) rok 1995:) bo jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/ |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
lukaszenkoo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-12-2011, 12:47
|
|
|
no dobrze wymienie np te sprezyny, ale czy to normalne ze tylne prawe kolo tak jakby lekko wystaje a lewe jest rowno pod nadkolem? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:06
|
|
|
Nie wymieniaj żadnych sprężyn masz ET felgi nie tak Co do tego że jedno koło wadzi a drugie nie to może być geometria nie teges. Już przez pare lat pojawia się problem z niorginalnymi felgami w carismie i zawsze jest problem z ET . Na normalnej oponie jak nawet amorek się schowa to nie ma prawo trzeć o nadkole jest tam wpyte miejsca żeby kolo się schowało |
|
|
|
 |
lukaszenkoo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:14
|
|
|
a jak mam zamiar teraz wieksze felgi wstawic niz 15 to co mam zrobic zeby nie tarlo? nie znam sie az tak na tym wiec kazda rada mi pomoze:)) |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:26
|
|
|
sprawdz sprezyny amorki potem kup felgi o dobrym et i rozmiarze bedziesz miał wtedy jasnosc jak sie nie znasz jedz do warsztatu chlopaki zobacza i ci doradza ot wsyzstko w temacie;) |
_________________ BORN TO BE FREE!
<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 |
Ostatnio zmieniony przez hessboll2 28-12-2011, 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:26
|
|
|
No to powinieneś zacząć od przeczytania całego tego tematu.
By zniwelować tarcie zagnij wewnętrzne ranty nadkoli. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-12-2011, 14:33
|
|
|
jak ściągniesz felge to na wewnętrznej stronie powinno być podane ET felgi i jej szerokość (np. 7J) jak będziesz szukał felg do cari większych to szukaj o ET40 i w górę |
|
|
|
 |
lukaszenkoo
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 11 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 28-12-2011, 16:42
|
|
|
dobra dzieki:)) jak bedzie jakis problem to bede pytal:)) |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 28-12-2011, 21:41
|
|
|
to ze Ci trze przy oponie 205 to było pewne bo Mi trze na 15 przy 195/55/15
już zagiąłem z lewej strony rant przy okazji lakierowania ćwiartki teraz czeka Mnie prawa strona
ET to 42
a amory i spręzyny mam ok
więc zrób to co Ja ewentualnie z tyłu wstaw 195 bo u Mnie trze dopiero jak sa 2 osoby z tyłu i bagaż i tylko przy duzej chopie |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2011, 11:01
|
|
|
lukaszenkoo napisał/a: | jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/ | Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 29-12-2011, 13:39
|
|
|
Hugo napisał/a: | lukaszenkoo napisał/a: | jest tez tak ze wlasnie prawe tylne kolo lekko (jakis 1-2mm) jakby wystaje poza nadkole ale nie wiem czemu;/ | Błotnik był robiony, albo reperaturka wstawiana niedokładnie. |
albo było robione jeszcze więcej.
Ja bym zaczął od sprawdzenia geometrii i ogólnego stanu zawieszenia.
Obydwu stron! |
|
|
|
 |
|