Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Wentylator chłodnicy pracuje bez przerwy. Pomocy!
Autor Wiadomość
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
  Wysłany: 11-01-2012, 20:16   [Cari 1.6] Wentylator chłodnicy pracuje bez przerwy. Pomocy!

Witam serdecznie,

Mam problem z moją Carismą, rocznik 2000, silnik 1,6. Dzisiaj podczas jazdy włączył się wentylator chłodnicy i... już się nie wyłączył. Chodzi bez przerwy, nawet po dłuższym odczekaniu gdy silnik jest dawno wyłączony i wystudzony. Na początku nie zauważyłem tego i wiem, że wentylator chodził bez przerwy około 2 godzin! Dodam także że nie ma żadnych problemów typu przegrzewanie się silnika, wskazanie wskaźnika temperatury na desce jest całkowicie normalne. Stale chodzi wiatrak, który jest po prawej stronie auta patrząc z perspektywy kierowcy, a z lewej zaglądając pod maskę. Ten drugi nie chodzi.

Sprawdziłem bezpiecznik od wentylatora i jest ok, jak go wyjmę to się oczywiście zatrzymuje, włożę z powrotem i znów lata. To samo było jak odłączyłem aku na 15 minut, po podłączeniu znów wentylator ruszył od razu. Sprawdzałem też wtyczkę przy samym wentylatorze, jest czysta, sucha, praktycznie wygląda jak nowa, nic nie wskazuje na jakieś zwarcie. Na schemacie bezpieczników znalazłem też przekaźnik z ikoną wentylatora po jego wyjęciu wentylator dalej kręcił, a więc na to nie reaguje, tylko nie wiem czy tak nie powinno być.

Kompletnie nie mam pomysłu co to może być. Myślałem jeszcze o czujniku temperatury, który mógł się przyciąć i stale podaje sygnał o wysokiej temperaturze na ecu i ten trzyma wentylator ciągle włączony. To tylko moja teoria, nie mam pojęcia czy to tak działa i nie wiem gdzie szukać czujnika.

Pomóżcie! Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2012, 20:33   

W Carismie są 2 czujniki temperatury, jeden od wskazówki a drugi od kompa i możliwe, że padł ten od kompa. Wtedy komp awaryjnie załacza wentylator aby nide przegrzać silnika.
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 11-01-2012, 20:39   

plecho1 napisał/a:
W Carismie są 2 czujniki temperatury, jeden od wskazówki a drugi od kompa i możliwe, że padł ten od kompa. Wtedy komp awaryjnie załacza wentylator aby nide przegrzać silnika.


Dzięki plecho1, a gdzie mam szukać tego czujnika, będzie gdzieś czy chłodnicy czy raczej przy głowicy?

Nie daje mi też spokoju ten przekaźnik, czy mógł się zawiesić i on podtrzymuje stale wentylator?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2012, 22:02   

mario_pil napisał/a:
będzie gdzieś czy chłodnicy czy raczej przy głowicy?
Przy głowicy raczej.
mario_pil napisał/a:
Nie daje mi też spokoju ten przekaźnik, czy mógł się zawiesić i on podtrzymuje stale wentylator?
Z tym sobie daj spokój na razie, najpierw sprawdź/wymień w/w czujnik temperatury.
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 11-01-2012, 22:58   

Sprawdz, moze masz odpiety czujnik
Nr 2 na zdjeciach z tego linku sprawdz w moim temacie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69706

Zdjecie nr 1 , ten czujnik to 2 zaznaczony czerwonym kolem
Pozdrawiam

[ Dodano: 11-01-2012, 22:59 ]
mario_pil,
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 11-01-2012, 23:27   

Dzięki Panowie, skupię się na tym czujniku, spróbuję przeczyścić styki, a jeśli to nie pomoże to wymienię. Dam znać czy pomogło, jeszcze raz dzięki za pomoc!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2012, 07:25   

A czy zapala ci się pomarańczowa kontrolka od diagnostyki silnika?
W tym temacie masz opisane jak taki czujnik sprawdzić:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Można też podłączyć pod Evoscan i sprawdzić jakie są wskazania tego czujnika.
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 12-01-2012, 18:52   

plecho1 napisał/a:
A czy zapala ci się pomarańczowa kontrolka od diagnostyki silnika?
W tym temacie masz opisane jak taki czujnik sprawdzić:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Można też podłączyć pod Evoscan i sprawdzić jakie są wskazania tego czujnika.


Nie, check się nie pali. Chcę też sprawdzić drugi czujnik, który podobno jest gdzieś przy chłodnicy, ale nie mogę go namierzyć. Ten przy głowicy już sprawdziłem, przeczyściłem styki ale nie pomogło. Mam zamówiony ten czujnik już w sklepie, nie jest drogi kosztuje 20 PLN, gorzej trochę z tym drugim przy chłodnicy bo to jest około 100 PLN.
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 12-01-2012, 19:18   

Nie masz przypadkiem włączonej klimy :?:
_________________
Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 12-01-2012, 19:29   

maniak30 napisał/a:
Nie masz przypadkiem włączonej klimy?? jeżeli padł ci czujnik przy chłodnicy to odpięcie wtyczki powinno wyłączyć wentylator:


Klima wyłączona. Natomiast wentylator wyłączyłem poprzez odłączenie wtyczki przy lewym wiatraku (stojąc przodem do auta i zaglądając pod maskę). Czy to oznacza walnięty czujnik przy chłodnicy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2012, 19:52   

Ale ty nie masz nic w chłodnicy. Masz tylko 2 czujniki przy głowicy, jeden jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu jest od zegara w liczniku a ten dwupinowy, jest wkręcony w głowicę gdzieś niedaleko pierwszego, podaje on temperaturę do kompa silnika a ten dopiero wszystkim steruje włącznie z włączaniem wentylatora w razie potrzeby. Jeśli ten czujnik padnie lub coś w jego obwodzie, to komp auta profilaktycznie załącza wentylator chłodnicy. Oczywiście nie bezpośrednio a poprzez przekaźnik wentylatora. Więc może być też wina tego przekaźnika lub czegoś pomiędzy kompem a tym przekaźnikiem.
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 12-01-2012, 20:03   

plecho1 napisał/a:
Ale ty nie masz nic w chłodnicy. Masz tylko 2 czujniki przy głowicy, jeden jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu jest od zegara w liczniku a ten dwupinowy, jest wkręcony w głowicę gdzieś niedaleko pierwszego,


W takim razie namierzyłem tylko ten jednopinowy, czyli pudło, muszę szukać dwupinowego. Kolega mitcari wskazał na "dwójkę" na tym zdjęciu to właśnie ten jednopinowy. Czy ktoś mógłby mnie jakoś naprowadzić na ten drugi?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2012, 20:21   

Tu jest o tym dwupinowym czujniku:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67885
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-01-2012, 19:10   

plecho1 napisał/a:
Jeśli ten czujnik padnie lub coś w jego obwodzie, to komp auta profilaktycznie załącza wentylator chłodnicy
Dokładnie. w Galancie przy sprawnym czujniku odpiąłem wtyczkę i od razu załączyły się oba wentylatory. Do tego zapalił się Check Engine, ale nie zawsze musi się palić mimo uszkodzonego czujnika, więc się tym nie sugeruj.
 
 
mario_pil 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 26
Skąd: Wałcz
Wysłany: 15-01-2012, 15:30   

Panowie problem rozwiązany :mrgreen:

Wczoraj miałem trochę więcej czasu i wreszcie na spokojnie i w dzień, a nie po nocy z latarką w ręku posprawdzałem wszystko jeszcze raz. Wcześniej nie zauważyłem że w tej małej skrzyneczce z bezpiecznikami i przekaźnikami, która jest po lewej stronie (mała czarna prostokątna) jest też przekaźnik od wentylatora. Okazało się, że przekaźnik, był luźny chyba wyskoczył na jakiejś dziurze, wcisnąłem go i wszystko działa jak należy. :biggrin:

Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady. Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.