| [EAxx] Sprzęgło - regulacja | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Yarek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2007, 08:11   [EAxx] Sprzęgło - regulacja |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy jest możliwość regulacji sprzęgła w galancie. W moim bierze już od samego dołu mam jakieś 2-3 cm luzu. Przy szybkim wbijaniu 3 potrafi zgrzytnąć. Czy można je podciągnąć? |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:43, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | novy   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5A SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2007, 08:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Yarek Możliwośc regulacji jest. Znajdziesz ją w manualu. Co do zgrzytania - skrzynia w galancie jest niestety slabym jego punktem i normą jest (oczywiście w rozsądnym tego słowa znaczeniu), że 2 i 3 bieg zgrzytają przy niedokładnym lub szybkim wbijaniu. |  
				| _________________ EA5A SE
 N14 SR20DET - Turbo przeciąg
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Yarek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2007, 19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki. Już zagladam do manuala mam nadzieje ze uda mi sie coś z tym zrobić. Wymiana skrzyni troche mnie przeraża! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ursus   Mitsumaniak
 Zbieram na Gala
 
 Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 680
 Skąd: Skoczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2007, 17:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy może ktoś tutaj opisać jak regulować sprzęgło?? Nie posiadam żadnej instrukcji a interesuje mnie ten temat... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10816
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-10-2007, 22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest proste, potrzebuejsz dwa klucze, chyba 15 i 13 albo 17, najlepiej jedennastawny..:) Pod pedąłem sprzegła masz kontre nakretke,musisz ja poluzowac i wukrecic jakby z pompki wysprzeglika popychacz. Blokujesz go pozniej jednym kluczem i dokrecasz kontr nakretke.  Tylko nie przesadz z wykreceniem. W manualu znajdzesz wartości jakie powienien mieć pedła sprzegła na jałowym i wcisnietym. Jak nie pomoże to moze trzeba odpowietrzec lub wymiana tarczy.. ale powinno pomoc.
 Pozdrawaim
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Marcino 11-01-2008, 08:19, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ursus   Mitsumaniak
 Zbieram na Gala
 
 Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 05 Wrz 2007
 Posty: 680
 Skąd: Skoczów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-10-2007, 21:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Akbi za namiary instrukcji serwisowej, szkoda tylko, że nic nie trybię po angielsku, więc pewnie będę miał problemy z korzystaniem z niej...  a jutro spróbuję postąpić według porady Marcino. Nie jestem mechanikiem niestety a w tym aucie pojawiają się jak narazie problemy, z którymi nie miałem jeszcze do czynienia w innych autach przeze mnie posiadanych, więc wszystkiego się dopiero topornie uczę...   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-10-2007, 19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcino napisał/a: |  	  | To jest proste, potrzebuejsz dwa klucze, chyba 15 i 13 albo 17, najlepiej jedennastawny..:) | 
 na pewno 12 albo 14 albo 17 - juz nie pamietam, ale robilem to u Michala (futro68) i w EA jest tylko regulacja skoku (nie ma regulacji luzu)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Yarek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-10-2007, 07:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | W manualu masz rysunki - mimo że po angielsku to powinienieś zrozumieć   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cerber [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2008, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | A aj mam w tej sprawie jeszcze pytania. W manualu z tego co widzę jest jedynie regulacja wysokości pedała od sprzęgła czyli wielkości A. Nie ma natomiast możliwości regulacji wysokości momentu kiedy zaczyna brać sprzęgło nad podłogą. W momencie kiedy sprzęgło nie spełnia pozostałych wymogów (wielkości C i D) problemu należy szukać w pompie od sprzęgła lub w samym sprzęgle.
 Przynajmniej ja tak zrozumiałem
 
 Czy dobrze zrozumiałem?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez cerber 11-01-2008, 10:46, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-01-2008, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobnie jak założyciel tematu. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2008, 08:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | cerber, Marti, takie objawy zazwyczaj się objawiają jak kończy się już sprzęgło ... to jest sprzęgło hydrauliczne i nie ma tam jako takiej regulacji ... możecie ew sprawdzić, czy nie macie zapowietrzonego układu i przy okazji wymienić płyn. |  
				| _________________ 
       Subaru Legacy 10MY 2.5 GT     2014 IV - 2018 III
 Galant EA5W SE '99     2007 IV - 2015 III
 Lancer CB4W GLXi '94     2005 XII - 2007 V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2008, 09:07   Sprzęgło - regulacja |   
 |  
               | 
 |  
               | akbi - sprzęgło nowe, płyn zmieniony śruby regulacyjne pedału sprzęgła jak i wysprzeglika wysunięte do końca , a i tak bierze już od samego dołu mam jakieś 2-3 cm luzu. |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cerber [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-01-2008, 10:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może takie objawy są jak pompa niedomaga na układzie hydrauliki ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2008, 20:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | cerber napisał/a: |  	  | A może takie objawy są jak pompa niedomaga na układzie hydrauliki ? | 
 
 To jest możliwe, albo pompa albo wysprzęglik albo koniec sprzęgła - nie ma innej możliwości
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |