  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 gumis  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 40 Skąd: Jemielnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 09:45   [EA5A/W 2.5] Wymiana rozrządu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Proszę o porady, pomoc podczas wymiany rozrządu w 2.5 V6.
 
Części potrzebne zakupione, chcę jednak wiedziec co w jakiej kolejniości odkręcac, żeby nie tracic czasu na zbędne szukanie, domyślanie się itp.
 
O zdolności manualne oraz narzędzia nie martwcie się. Chcę tylko zaoszczędzic czasu na całej wymianie.
 
Krok po kroku co ustawiam, gdzie blokuję (skrzynia automat), co w jakiej kolejności odkęcam, gdzie uważac z odkręcaniem, dokręcaniem, jakie mogą wystąpic problemy  itp. Generalnie , żeby cała robota poszła gładko i szybko bo będę miec tylko 4godziny czasu na wymianę.
 
Ile płynu chłodniczego w układ orazgdzieś kiedyś widziałem schemat montażu, luzowania i sprawdzania poprawności działania napinacza rozrządu, może mi kotoś odświeżyc pamięc?
 
Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 19:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Demontujesz koło od strony pasażera, osłone boczną silnika -3 sruby, paski osprzętu z alternatora (rolka napinająca jest tuż przy podłużnicy, trzeba poluzować śrubę wewnątrz niej kluczem 14, potem zluzowac naciąg) i klimatyzacji/wspomagania (rolka pomiędzy kołem pasowym a pompa klimatyzacji), koło pasowe najlepiej odkręcić kluczem pneumatycznym/udarowym.
 
Podpierasz silnik, demontujesz boczną łape/poduszkę silnika, pokrywę silnika, bagnet poziomu oleju w silniku() razem z rurką prowadzącą, demontujesz osłony rozrządu
 
  
 
Trzeba rozpiąc czujnik położenia wału bo kabel przechodzi przez obudowe
 
Masz dostep do rozrządu, ustawiasz na znaki, luzujesz napinasz, demontujesz pasek i rolki:
 
  
 
By wymienić pompę wody trzeba zdemontować pompę wspomagania i jej podpore, część śrub znajduje się od strony koła pasowego pompy wspomagania, część od strony kolektora wydechowego
 
  
 
Jak już to zrobisz demontujesz pompe wody:
 
  
 
Czyścisz, odtłuszczasz, zakładasz nową
 
Napinacz hydrauliczny jezeli zakładasz stary to musisz delikatnie wcisnąc go w imadle i zablokować sztywnym drutem
 
Montujesz nowe rolki i pasek, napręzasz wstępnie pasek, demontujesz blokade z napinacza hydraulicznego, robisz 2 obroty wałem, po 5 lub więcej minutach sprawdzasz o ile wysunął się tłok z napinacza hydraulicznego, odstęp pomiedzy krawędzią napinacza hydraulicznego a łapką rolki napinającej ma się zawierać w granicach rzędu 3.8-4.5mm, jezeli jest za mało bądź za dużo, powtarzasz procedure napięcia paska.
 
Wszystko składasz w odwrotnej kolejności, pojemnośc układu chłodzenia 6litrów, Ogólnie rzecz biorąc 4h na tą prace może braknąc, może zajśc koniecznośc wymiany czegoś dodatkowo albo będa problemy z podejściem lub odkręceniem śrub/nakrętek.
 
Powodzenia | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gumis  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 40 Skąd: Jemielnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 19:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jesteś WIELKI !!!!!
 
Jak pięknie opracowany opis!!!!
 
Normalnie to bym Ci flaszkę postawił!
 
Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
 
Jeszcze jedną mam wątpliwość- z jaką siłą dokręcam śrubę koła pasowego na wale, kiedyś w 2.5 TDI R5 za słabo dokręciłem (miało być 450Nm) i rozrząd poszedł, nie chcę popełnić drugi raz takiego błędu. Czy tą śrubę lub inne trzeba wymieniać na nowe? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ksiązkowe momenty:
 
Nakrętka rolki naciągu paskaalternatora 24Nm
 
Podpora naciągu paska alrenatora 44Nm
 
Napinacz hydrauliczny 22Nm
 
Śruby obudowy rozrządu 10-12Nm
 
Rurka bagnetu oleju 24Nm
 
Śruby pompy wspomagania 39Nm
 
Śruba poduchy silnika przy kielichu 98-118Nm, dokręcana po ułożeniu silnika
 
Śruba poduchy silnika przy rozrządzie 67Nm
 
Nakrętka poduchy silnika przy rozrzadzie 57Nm
 
Rolka prowadząca pasek zebaty pomiędzy wałkami rozrządu 35Nm
 
Koło zębate wałka rozrządu 88Nm
 
Koło pasowe wału korbowego 177-186Nm, podkładka pod śrubą zamoczona w oleju przed dokręcaniem | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 20:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gumis napisał/a: | 	 		  | Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!  | 	   Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 nerus  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		   	  | gumis napisał/a: | 	 		  | Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!  | 	   Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim... | 	  
 
jedynie moge powiedzieć to samo    nikt chyba lepiej by tego nie wytłumaczył    | 
             
						
				_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-10-2013, 23:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               robertdg, opis klasa    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 arturj123  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: A3 1.8T 200KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2013, 09:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Owczar napisał/a: | 	 		  robertdg, opis klasa    | 	  
 
 
Czemu jeszcze nie ma tego w FAQ-u     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 radek79  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: x5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2013, 09:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  Jestem pod wrażeniem, temat nadaje się do biblioteki!
 
Ja również, dawno nie czytałem tak treściwego postu na tym forum. Po tym wszystkim chyba sam się podejmę wymiany rorządu w moim... | 	  
 
ostatnio sam wymieniałem, ja na to poświęciłem dwa popołudnia, dużo rozkręcania, przy okazji warto wymienić resztę pasków | 
             
						
				_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-10-2013, 09:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | arturj123 napisał/a: | 	 		  
 
Czemu jeszcze nie ma tego w FAQ-u    | 	  
 
 
Jak nie ma, jak jest?    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 asec69  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2013, 13:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opis podany przez kolege robertadg odczarowuje tajemnice wymiany rozrządu.
 
Mam pytanie dotyczące techniki ustawiania, a raczej zgrania znaków na rolkach i zębatkach rozrządu? Jakieś knyfy?
 
Drugie, jak sprawdzić sprawność napinacza paska? Ocenić, czy nadaje sie do wymiany, czy do mozna jeszcze na nim pojeździć? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-10-2013, 21:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | asec69 napisał/a: | 	 		  | Mam pytanie dotyczące techniki ustawiania, a raczej zgrania znaków na rolkach i zębatkach rozrządu? Jakieś knyfy?  | 	  
 
Koło zębate wałka rozrządu ma nacięcie które musi się zgrywać z wycięciem na pokrywie zaworów, można założyć pasek na koło zebate wałka i przytrzymać go klipsami do papieru, pasek zakłada się na koła zębate rozrządu utzrymując go w naciagu, hydrauliczny napinacz ma być zblokowany, a rolka napinająca odsunięta najdalej w przeciwnym kierunku do naciągu, aby pozostawić miejsce dla swobodnego włożenia paska.
 
Na kole zębatym wału korbowego jest marker który ma się zgrywac z markerem na aluminiowej obudowie, mniej więcej na godzinie 12.
 
Pasek ma być założony tak aby jego najluźniejsza strona byla przy napinaczu, wtedy rolkę napinacza obraca sie przeciwnie do wskazówek zegara momentem około 3Nm i dokręca się jej śrubę momentem 48Nm.
 
Odblokowuje się hydrauliczny napinacz, robi się 2 obroty wałem i sprawdza poprawność wysunięcia, jak jest niezgodna to sie powtarza procedure.
 
 	  | asec69 napisał/a: | 	 		  | Drugie, jak sprawdzić sprawność napinacza paska? Ocenić, czy nadaje sie do wymiany, czy do mozna jeszcze na nim pojeździć? | 	  Wedle manuala, jezeli przyłozy się na tłok siłę 98-196Nm na wysunietym tłokuto jego ruch określa jego sprawnośc, standardowa wartośc to 1mm przy takim teście. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Wiktor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6, 99r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-11-2013, 15:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam,
 
 
mam problem z odkręceniem koła pasowego, niestety nie mam klucza udarowego, 
 
macie jakieś swoje patenty na jego ściągnięcie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Witek vel Mysza  		  
		 
         Forumowicz Artysta rzeźbiarz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-11-2013, 17:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zablokować koło zamachowe (wyjąć rozrusznik), porządnie strzelić młotkiem w śrubę koła pasowego, założyć porządną nasadkę i lagę i pociągnąć. Łaski nie robi. | 
             
						
				_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
 
Mitsumaniaku, zobacz mojego  GALANTA!
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-11-2013, 18:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Witek vel Mysza napisał/a: | 	 		  | (wyjąć rozrusznik),  | 	   W Galancie nie trzeba. Jest okienko pod prostokątną blaszką, odkręcamy 2 śrubki, jedna na klucz 10, druga na klucz 12 i widać zęby na kole zamachowym. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |