[EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-06-2019, 16:02
|
|
|
Faza, wszystko P&P. Tak jak widzisz inna jest tylko koronka ABS-u, ale nie trzeba jej zmieniać, ma identyczną średnicę i ilość zębów. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 18-06-2019, 16:21
|
|
|
Pomierzyłem tą z pełnym pierścieniem oraz oryginał (tak mi się wydaje) i różnice są następujące:
-Pełna koronka ma 16mm wysokości a ta druga 18mm gdzie 8mm to zęby a 10mm to ta pusta przestrzeń.
-Pełna koronka jest 2mm dalej od łożyska niż niepełna.
-Różnica w długości szpilek to tez jakieś 1.5mm (w oryginale są krótsze)
-Zamiennik ma troszeczkę zebrane materiału na pierścieniu centrującym (taki rowek) oraz u podstawy flanszy (bliżej mocowania do zwrotnicy od strony szpilek)
Stare łożysko z rdzą waży 3204g a nowe więcej bo 3216g
Więcej różnic nie ma.
Dzięki Hugo |
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2020, 20:57
|
|
|
Ostatnio kupiłem za 90zł samo łożysko Lucas - miało nabite na bieżni Lucas, więc pewnie jakiś leżak magazynowy i jakość powinna być bardzo dobra. |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-02-2020, 21:25
|
|
|
U mnie komplet BTA z tyłu kula się już z 30tyś i nadal ok,na lewy przód (też właśnie padła mi ta strona) kupiłem gotowca z NTY płaciłem ok 150,jak narazie 6tyś i jest dobrze. |
|
|
|
 |
Thorni
Forumowicz

Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 51 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 11-02-2020, 02:17
|
|
|
Opłaca się robić samemu? Mechanik mi powiedział, że robocizna koło 100zł. Zastanawiam się teraz czy warto go wtargać do garażu i prać młotem przez 2 godziny żeby to powychodziło. Ogólnie dylemat: wymienić własnoręcznie i mieć satysfakcję czy 100zł wydać i mieć spokój. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2020, 08:39
|
|
|
W pudełku SKF jest oryginalne łożysko KOYO, czyli takie jak szło na pierwszy montaż. Kupowałem już 2 szt. na aukcji z powyższego linku i polecam. 150 zł to połowa ceny za to łożysko, także okazja jakich mało. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-02-2020, 10:18
|
|
|
Hugo,
A jak się spisuje Starline? Masz jeszcze? U mnie nadal działają. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-02-2020, 16:05
|
|
|
Marcino, bez zarzutu, tak samo jak 5 razy droższe KOYO po prawej stronie. Tylko widzę, że nie ma już w sprzedaży tych łożysk... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2020, 19:40
|
|
|
Kupiłeś SKF za 150zł - bo oni faktycznie pakują koyo i dorzucają z 50% marży za nic...
100zł za wymianę łożyska to bardzo tanio - mi by się nie chciało za tyle. Chyba, że dla kogoś znajomego. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10722 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-02-2020, 08:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Kupiłeś SKF za 150zł - bo oni faktycznie pakują koyo i dorzucają z 50% marży za nic...
100zł za wymianę łożyska to bardzo tanio - mi by się nie chciało za tyle. Chyba, że dla kogoś znajomego. |
Czy tanio..... jak się wszytko ładnie rozkręca to chwila i jest zrobione. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-02-2020, 16:06
|
|
|
Krzyzak, jak pisze Marcino, zależy kiedy i czy w ogóle było już wymieniane, bo jak nie to cały dzień roboty, więc 100 zł x3 minimum. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2020, 17:40
|
|
|
Hugo napisał/a: | Krzyzak, jak pisze Marcino, zależy kiedy i czy w ogóle było już wymieniane, bo jak nie to cały dzień roboty, więc 100 zł x3 minimum. |
e... nie ma co tak dramatyzować i zniechęcać do złapania odrobiny praktyki
serio, nie jest tak źle. Robiłem oba jesienią. Przy pierwszym ciut zabawy, bo nie wiedziałem jak i czym się zabrać do zbicia z piasty osłony łożyska, która na niej została
raczej sprytem niż siłą... drugie, to już niemal przyjemność
brałem byle jakie NTY, na razie po kilku tysiącach km kręcą się cicho... |
|
|
|
 |
|