|
Black Outlander 2.2 DID AT |
| Autor |
Wiadomość |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2025, 06:50
|
|
|
| W dieslach OIII jest zamontowana tradycyjna skrzynia hydrauliczna Jatco JF613E, nazwana przez Mitsubishi W6AJA i tę posiadam w swoim egzemplarzu, natomiast w benzynach jest automat CVT. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2025, 20:54
|
|
|
- wygłuszająca mata butylowa o gr. 2,5 mm,
- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm,
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-05-2025, 16:59
|
|
|
| I jaki efekt? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11275 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-05-2025, 22:14
|
|
|
| No właśnie szkoda, że kolega nie robi żadnych pomiarów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2025, 08:32
|
|
|
Jeśli pomiary zweryfikują, że nic się nie zmieniło, a kasa wydana to będzie niemiłe zaskoczenie. Teraz zadowolenie jest proporcjonalne do wydanej kasy i nakładu pracy, więc wolę tego nie zmieniać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2025, 09:09
|
|
|
| To masz, otóż to. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2025, 20:42
|
|
|
Jestem po pierwszej jeździe. Odczucia opisałbym w ten sposób, że po wygłuszeniu, jazda z pustym bagażnikiem i zdjętą roletą jest porównywalna do wcześniejszej jazdy z pełnym bagażnikiem i rozwiniętą(zamkniętą) roletą, która wraz z bagażami służyła za izolację od hałasu. Pozbyłem się głównego źródła dźwięków z tylnej przestrzeni tj. gołej blachy na pół bagażnika, która wyłoniła się po demontażu trzeciego rzędu siedzeń.
I bas z subwoofera taki..., jakby miększy się zrobił.
Powiem Wam, że nadzianie uszczelek, choć najtańszym było zabiegiem to "robi robotę". Niedawno, przez 400 km prowadziłem RAV 4 z 2022 roku, wiało mocno to prawda i boczne uderzenia wiatru przewiewały uszczelki powodując charakterystyczny świst- nie często, ale jednak. Outlanderem zrobiłem kilka tras, ostatnio chyba każda z nich odbyła się przy bardzo mocnym wietrze(raz sprawdzałem czy nie mam kapcia, tak szarpało autem) i przedmuchało uszczelki jeden raz. |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 28-05-2025, 12:08
|
|
|
No to teraz czas na dach |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2025, 08:21
|
|
|
Zmiana oleju i filtrów przy stanie licznika 185 000 km, po przebiegu 7000 km.
Silnik pracuje tak samo jak na o połowę tańszym oleju Orlen czy Specol, nie słyszę i nie odczuwam różnicy.
W międzyczasie wymieniłem uszczelniacz wału w skrzyni rozdzielczej napędu, bo pojawiło się zapocenie. Przed demontażem polecam zaznaczyć położenie wału względem obudowy na w/w skrzyni co ułatwi ponowny montaż.
Uszczelniacz reduktora wału o symbolu 3200A105:
 |
| Ostatnio zmieniony przez To masz 02-10-2025, 17:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-10-2025, 08:25
|
|
|
| benicjusz napisał/a: | No to teraz czas na dach |
Muszę zdemontować podsufitkę, bo coś nad nią brzęczy przy konkretnych obrotach, ale nie wiem czy zdecyduję się na wyciszenie dachu. Dokładna praca jest czasochłonna, a brakuje czasu wolnego. |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2025, 09:10
|
|
|
Stan licznika 186 000 km.
Wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej napędu. Po 38 000 km był mocno ciemny, prawie czarny.
W tylnym dyferencjale zaniechałem wymiany, bo olej był czysty- bezbarwny. Być może to zasługa jazdy głównie w trybie 2WD i eksploatacji na autostradach i drogach szybkiego ruchu. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1950 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 16-10-2025, 14:28
|
|
|
| To masz napisał/a: | | Być może to zasługa jazdy głównie w trybie 2WD |
A to nie jest tak, że nawet jak masz przełącznik w trybie 4WD to napęd jest przekazywany w normalnych warunkach tylko na przednią oś, a dołączanie następuje w chwili uślizgu kół? |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 566 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2025, 12:22
|
|
|
W sumie nie ma przycisku 2WD tylko nazwałem tak tryb napędu 4WD ECO czyli "najmniej" 4x4.
Natomiast w każdej pozycji tzn. 4WD ECO, 4WD AUTO i 4WD LOCK jest napęd na cztery koła. |
|
|
|
 |
|
|