Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: BigTomala
28-07-2009, 22:36
[EAxx] [FAQ] Awaria zegarka - sam się wyłącza, resetuje
Autor Wiadomość
Luke1983 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsibishi Galant '99 EA2A 4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Radom
Wysłany: 18-05-2012, 13:17   

U mnie tak samo - wszystkie problemy zniknęły po przelutowaniu. Wyjąłem dodatkowo szybkę przyciemniającą, żeby w dzień widzieć lepiej zegareczek.
Dzięki za dobre rady forumowiczów.
Pozdro
 
 
Vtec88 
Mitsumaniak
02828/KMM


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 122
Skąd: Tczew
Wysłany: 19-05-2012, 08:37   

u mnie to samo, przelutowane i spokoj :)
_________________
Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca :-)
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 
 
 
Gatsu 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 97 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2012, 16:45   

Ja to zrobiłem tak :) Lutowałem już dwa razy sam wtyk, ale widocznie kiepski ze mnie lutowniczy :) teraz działa jak nówka :)

 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 27-05-2012, 18:35   

Gatsu napisał/a:
Ja to zrobiłem tak :) Lutowałem już dwa razy sam wtyk, ale widocznie kiepski ze mnie lutowniczy :) teraz działa jak nówka :)

Obrazek


HAHAHAHA, genialny pomysł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 28-05-2012, 10:12   

Ogólnie powinno wystarczyć nałożenie topnika/kalafonii, porządne podgrzanie starej cyny i dodanie odrobiny nowej. Ja jednak kładę topnik zbieram starą cynę odsysarką i następnie nakładam nową.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
kamil.ekonom 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-05-2012, 10:15   

Też miałem problem z zegarkiem. Rozebrałem w poszukiwaniu uszkodzenia i okazało się, ze jeden lut był pęknięty (ten co jest +/Battery) - przelutowane i po kłopocie :mrgreen:
_________________
Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 31-05-2012, 23:13   

jAZZMAN napisał/a:
Ogólnie powinno wystarczyć nałożenie topnika/kalafonii, porządne podgrzanie starej cyny i dodanie odrobiny nowej. Ja jednak kładę topnik zbieram starą cynę odsysarką i następnie nakładam nową.


W tym przypadku i normy IPC na lutowanie są urzyteczne tylko w toalecie...
Poza tym tam jest "ołowiówka", a dodanie cyny powszechnei już "bez oowiowej" skaszani całe połączenie lutowane. A jak już to nie wiedziałem jeszcze cyny dostęonej dla szarego elektronika bez kalafonii. Tylko laski do lotowania rynien i czasami CO lub do lutowania na fali w przemyśle.

Zebrać starą i zalutować na nowo dobrze ale nie za dobrze wygrzewając by folia miedizana nie odeszła i zrobić pożądne meniski.
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 01-06-2012, 10:44   

eddisson napisał/a:

Poza tym tam jest "ołowiówka", a dodanie cyny powszechnei już "bez oowiowej" skaszani całe połączenie lutowane.


2 lata temu przelutowałem zegarek, w sensie podgrzałem luty, podziałało na trochę i znów zaczęły się problemy
przelutowałem znów, tym razem dodając nowej cyny, jak mniemam "bez ołowiowej"
i działało półtora roku - aż do wyjęcia zegarka podczas montażu UKP
także nic nie "skaszaniło"
nie róbcie z prostej czynności rocket science
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2012, 11:20   

tomek84, dokładnie tak jak mówisz, zimne luty występują wszedzie na świecie w elektronice gdzie elementy pracują i zrobienie tego raz a porzadnie przeżyje ten samochód. I nie ma tu wpływu jakiej cyny użyliście. No chyba że przegrzejecie cynę to za jakiś czas znowu będą defekty w postaci braku styku.
Kazdy elektronik wie to bo to podstawa. Więc nie róbcie z tego jakiejś czarnej magii.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2012, 12:46   

eddisson napisał/a:
a dodanie cyny powszechnei już "bez oowiowej" skaszani całe połączenie lutowane
w jakim sensie? dlaczego?
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 01-06-2012, 12:48   

Krzyzak, to chyba ja nasiałem zamętu, napisałem "cyna" zamiast "spoiwo lutownicze z kalafonią". Wywołało to efekt domina :)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 01-06-2012, 19:40   

Z doświadczenia wiem, że mieszanei ołowiówki z bez ołowiówką marnie wychodzi w praktyce. Niby taki stop nie ma jakiś specjalnych problemów od strony teorii ale...
 
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 01-06-2012, 23:07   

tyżl utowałem z 3 razy-ten typ tak ma:)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 02-06-2012, 15:50   

SPIDER-ek napisał/a:
tomek84, dokładnie tak jak mówisz, zimne luty występują wszedzie na świecie w elektronice gdzie elementy pracują i zrobienie tego raz a porzadnie przeżyje ten samochód. I nie ma tu wpływu jakiej cyny użyliście. No chyba że przegrzejecie cynę to za jakiś czas znowu będą defekty w postaci braku styku.
Kazdy elektronik wie to bo to podstawa. Więc nie róbcie z tego jakiejś czarnej magii.


Tylko, że każdy kto miał z tym problem miał go raz czyli statsystycznie raz na 10- 15 lat
 
 
 
XAWIERD 
Forumowicz
XAWIERD


Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-06-2012, 00:04   

Ja naprawiłem zegarek niechcący . Najpierw go prze lutowałem ale to nic nie dało. Ale uwaga szukałem przyczyny źle działającej klimatyzacji objaw sama sie włączała. Na forum znalazłem opis naprawy zamiana dwóch przekaźników w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po lewej stronie przy dźwigni zwalniającej maskę naszych aut. Zamieniłem przekaźniki a, że ciężko do nich dojść to wyjąłem cala tabliczkę bezpiecznikowa. Tzn wypiąłem prawie wszystkie kostki . I tak oto po wsadzeniu wszystkiego na miejsce zauważyłem zdziwiony ze zegarek działa mijają 3 tygodnie i jest ok. Myślę ,że co pewien czas trzeba poruszać tymi wtyczkami bo tam styki śniedzieją .....
_________________
Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.