Otwarty przez: BigTomala 28-07-2009, 22:36 |
[EAxx] [FAQ] Awaria zegarka - sam się wyłącza, resetuje |
Autor |
Wiadomość |
Luke1983
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsibishi Galant '99 EA2A 4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011 Posty: 10 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-05-2012, 13:17
|
|
|
U mnie tak samo - wszystkie problemy zniknęły po przelutowaniu. Wyjąłem dodatkowo szybkę przyciemniającą, żeby w dzień widzieć lepiej zegareczek.
Dzięki za dobre rady forumowiczów.
Pozdro |
|
|
|
 |
Vtec88
Mitsumaniak 02828/KMM

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 122 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19-05-2012, 08:37
|
|
|
u mnie to samo, przelutowane i spokoj |
_________________ Mistubishi Galant 97' 2.5 V6 163 KM - 30.03.2012 - do konca
Honda Civic 91' VGen 1.5 16V 90 KM - 18.12.2008 - 18.03.2012
 |
|
|
|
 |
Gatsu
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 97 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-05-2012, 16:45
|
|
|
Ja to zrobiłem tak Lutowałem już dwa razy sam wtyk, ale widocznie kiepski ze mnie lutowniczy teraz działa jak nówka
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 27-05-2012, 18:35
|
|
|
Gatsu napisał/a: | Ja to zrobiłem tak Lutowałem już dwa razy sam wtyk, ale widocznie kiepski ze mnie lutowniczy teraz działa jak nówka
Obrazek |
HAHAHAHA, genialny pomysł |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 28-05-2012, 10:12
|
|
|
Ogólnie powinno wystarczyć nałożenie topnika/kalafonii, porządne podgrzanie starej cyny i dodanie odrobiny nowej. Ja jednak kładę topnik zbieram starą cynę odsysarką i następnie nakładam nową. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
kamil.ekonom
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 97 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-05-2012, 10:15
|
|
|
Też miałem problem z zegarkiem. Rozebrałem w poszukiwaniu uszkodzenia i okazało się, ze jeden lut był pęknięty (ten co jest +/Battery) - przelutowane i po kłopocie |
_________________ Było -> Honda Accord '99 CG8 1.8 136KM
Jest -> Mitsubishi Galant '99 EA5A 2.5 V6 163KM
Mitsumaniak - 02756/KMM
Mój bolid -> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70411
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 31-05-2012, 23:13
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | Ogólnie powinno wystarczyć nałożenie topnika/kalafonii, porządne podgrzanie starej cyny i dodanie odrobiny nowej. Ja jednak kładę topnik zbieram starą cynę odsysarką i następnie nakładam nową. |
W tym przypadku i normy IPC na lutowanie są urzyteczne tylko w toalecie...
Poza tym tam jest "ołowiówka", a dodanie cyny powszechnei już "bez oowiowej" skaszani całe połączenie lutowane. A jak już to nie wiedziałem jeszcze cyny dostęonej dla szarego elektronika bez kalafonii. Tylko laski do lotowania rynien i czasami CO lub do lutowania na fali w przemyśle.
Zebrać starą i zalutować na nowo dobrze ale nie za dobrze wygrzewając by folia miedizana nie odeszła i zrobić pożądne meniski. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-06-2012, 11:20
|
|
|
tomek84, dokładnie tak jak mówisz, zimne luty występują wszedzie na świecie w elektronice gdzie elementy pracują i zrobienie tego raz a porzadnie przeżyje ten samochód. I nie ma tu wpływu jakiej cyny użyliście. No chyba że przegrzejecie cynę to za jakiś czas znowu będą defekty w postaci braku styku.
Kazdy elektronik wie to bo to podstawa. Więc nie róbcie z tego jakiejś czarnej magii. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2012, 12:46
|
|
|
eddisson napisał/a: | a dodanie cyny powszechnei już "bez oowiowej" skaszani całe połączenie lutowane | w jakim sensie? dlaczego? |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 01-06-2012, 12:48
|
|
|
Krzyzak, to chyba ja nasiałem zamętu, napisałem "cyna" zamiast "spoiwo lutownicze z kalafonią". Wywołało to efekt domina |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 01-06-2012, 19:40
|
|
|
Z doświadczenia wiem, że mieszanei ołowiówki z bez ołowiówką marnie wychodzi w praktyce. Niby taki stop nie ma jakiś specjalnych problemów od strony teorii ale... |
|
|
|
 |
misiu-bisi
Forumowicz
Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Banino
|
Wysłany: 01-06-2012, 23:07
|
|
|
tyżl utowałem z 3 razy-ten typ tak ma:) |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 02-06-2012, 15:50
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | tomek84, dokładnie tak jak mówisz, zimne luty występują wszedzie na świecie w elektronice gdzie elementy pracują i zrobienie tego raz a porzadnie przeżyje ten samochód. I nie ma tu wpływu jakiej cyny użyliście. No chyba że przegrzejecie cynę to za jakiś czas znowu będą defekty w postaci braku styku.
Kazdy elektronik wie to bo to podstawa. Więc nie róbcie z tego jakiejś czarnej magii. |
Tylko, że każdy kto miał z tym problem miał go raz czyli statsystycznie raz na 10- 15 lat |
|
|
|
 |
XAWIERD
Forumowicz XAWIERD

Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-06-2012, 00:04
|
|
|
Ja naprawiłem zegarek niechcący . Najpierw go prze lutowałem ale to nic nie dało. Ale uwaga szukałem przyczyny źle działającej klimatyzacji objaw sama sie włączała. Na forum znalazłem opis naprawy zamiana dwóch przekaźników w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po lewej stronie przy dźwigni zwalniającej maskę naszych aut. Zamieniłem przekaźniki a, że ciężko do nich dojść to wyjąłem cala tabliczkę bezpiecznikowa. Tzn wypiąłem prawie wszystkie kostki . I tak oto po wsadzeniu wszystkiego na miejsce zauważyłem zdziwiony ze zegarek działa mijają 3 tygodnie i jest ok. Myślę ,że co pewien czas trzeba poruszać tymi wtyczkami bo tam styki śniedzieją ..... |
_________________ Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol |
|
|
|
 |
|