Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot
Autor Wiadomość
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-05-2009, 18:57   

no więc tak. Ja również miałem takie objawy, że zapalała mi się kontrolka na niskich obrotach.
Oddałem auto do sprawdzenia(przed oddaniem wymieniłem olej na MOBIL 1 10W40 i filtr Mann). Po wymianie kontrolka dalej się paliła. Niestety w warsztacie nie mieli takiej przedłużki do galanta, żeby zmierzyć ciśnienie, ale wymienili czujnik i na razie kontrolka się nie świeci. Bądźmy dobrej myśli, że to jednak był czujnik. Teraz jeżdżę i obserwuję, na wolnych obrotach nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika. Pozdrawiam
 
 
 
kolaj6 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'01 Elegant2.0 EA2A1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-06-2009, 14:57   

W moim galu pomaranczowa kontrolka zapala się w momencie zejscia poziomu oleju ponizej minimum, jednak zapala się tylko przy dluzszej jezdzie z predkościa powyzej 130 km/h. Zapalanie tylko jeśli olej jest poniżej minimum. Pozdrawaim. Swoją drogą ile powinien brać tego oleju?
 
 
nemo22 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chojnów
Wysłany: 12-02-2010, 20:07   [EA2A/W 2.0] Kontrolka ciśnienia Oleju Dziwny Problem

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z dziwnie zachowującą się kontrolką ciśnienia oleju
A mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku (kilka godzina na mrozie) kontrolka gaśnie dopiero po 10-15 sekundach i po jakiejś chwili znów się zapala (czasami w trakcie jazdy przygaśnie lub całkiem zgaśnie na chwile) po przejechaniu paru kilometrów gaśnie całkowicie (silnik już ciepły)
Po nocy w garażu albo normalnie się zachowuje i gaśnie zaraz po odpaleniu lub max po 5s

Czujnik ciśnienia już wymieniłem ale problem pozostał

Może ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny

Ciśnienie raczej ma bo z tym problemem jeżdżę już ze 2-3 miesiące i silnik już bym dawno zatarł

Może ktoś wie jak sprawdzić czujnik np w czasie jazdy

Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie gdzie szukać
_________________
----------------------------------------------------------------------------
Colt C50 90' 1.5
Lancer CB0 94' 1.6
Galant VR4 E88A 93' 2.5V6 4x4 4WS
Galant EA2W 98' 2.0 4G63
----------------------------------------------------------------------------
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 12-02-2010, 21:03   

Miałem ten sam problem, ale miałem dużo zmian w silniku i nie wiadomo co pomogło. Najbardziej prawdopodobną przyczyną była zniszczona i zabrudzona miska olejowa. Warto też sprawdzić ciśnienie oleju już na silniku, możliwe, że jednak coś z ciśnieniem jest nie tak.

Jeszcze jedno pytanie. Czy jak stoisz i auto jest na niskich obrotach to czy po czasie kontrolka zaczyna delikatnie pomrygiwać? Jak włączysz klimatyzację na chłodzenie to obroty spadną, bo silnik będzie miał większe obciążenie. Wtedy powinna pomrugać ta kontrolka - w moim przypadku tak było. Ważna jest też temperatura na dworze. W większych upałach było to bardzo widoczne.

Spróbuj też odłączyć akumulator na godzinę. To może być błąd komputera. Miałem problem (zwarcie od wysokiego poziomu wody) z kontrolką poziomem oleju i wszystko było sprawdzone. Reset komputera pokładowego pomógł.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2010, 21:15   

nemo22, wygląda raczej na problem natury elektrycznej. Posprawdzaj może dokładnie przewody od czujnika ciśnienia oleju czy gdzieś nie jest przytarty itp. Może tak jak napisał seir wina tkwi w misce olejowej. Przyczyn może być wiele... Zrób restarta ECU, może to rozwiąże problem. Masz tu procedurę: http://forum.mitsumaniaki...0&highlight=ecu
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
nemo22 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: Chojnów
Wysłany: 13-02-2010, 10:06   

jak już jest ciepły albo z garażu to nawet się nie zapali przy obciążeniu wszystko jest ok

Muszę przejrzeć przewody możne faktycznie coś tam jest winne

Wiecie może jaki opór powinien być na czujniku przy prawidłowych wskazaniach?

pozdrawiam
TM
_________________
----------------------------------------------------------------------------
Colt C50 90' 1.5
Lancer CB0 94' 1.6
Galant VR4 E88A 93' 2.5V6 4x4 4WS
Galant EA2W 98' 2.0 4G63
----------------------------------------------------------------------------
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 13-02-2010, 15:49   

Witam
Zakładam że poziom oleju pomiędzy min. a max. w takim przypadky należy wykręcić czujnik i pistoletem do przedmuchiwania pod ciśnieniem ok.4 bary dmuchnąć w kanał olejowy .Dzieje się tak często jak jeżdzimy na niskim poziomie oleju lub ma oleju mineralnym. powinno pomóc
 
 
lukasz85lukasz 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 79
Skąd: Magdalenka
Wysłany: 13-04-2010, 10:47   

Witam
u mnie to samo z tą kontrolką - jak silnik się rozgrzeje to obroty spadają i kontrolka się zapala na 21.04 jestem umówiony na wymiankę czujnika dam znać czy pomogło
_________________
Pozdrawiam Łukasz
 
 
Lukishivaki 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Krzeszów
Wysłany: 15-05-2010, 11:53   

Witam wszystkich tego tematu mam podobny problem z kontrolka czerwona oleju u mnie ona zaczyna mrugac jak jazdze na wysokich obrotach ponad 3000 i jak długo go trzymam na takich obrotach i jak dam go na wolne obroty to wtedy mruga albo swieci zalezy jak długo trzymałem go na wysokich obrotach ale po jakiejs minucie gasnie! Jak jezdze ponizej 3000 około 2500 2800 obrotów to nic sie nie zapala nic sie nie dzieje i jest ok moge jechac nawet 10godzin non stop i nie zaswieca sie tylko dlaczego na wysokich obrotach powyzej 3000 zapala sie?? Zbyt wysoka temperature dostaje czy słabe cisnienie czy czójnik szwankuje?? Poziom oleju sprawdzam co tys.km i jest zawsze ok co moze byc przyczyna
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-05-2010, 12:10   

Jedz do warsztatu zeby sprawdzili ciśnienie oleju. Bedzie wiadomo czy to czujnik szwankuje czy jest problem z cisnieniem. Zrob to jak najszybciej, bo jesli jest za niskie cisnienie oleju to mozesz zatrzec silnik.
Przyczyn niskiego cisnienia oleju moze byc kilka. Pompa oleju, slaba kondycja silnika, zator w filtrze...
 
 
mateusz385 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 97r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 21-05-2010, 20:55   ciśnienie oleju

Witam . Mam taki problem z galantem 2.0 benzyna z 97r przebieg samochodu 200tyś km
Dziś drugi raz w ciągu miesiąca zapaliła mi się ta pomarańczowa kontrolka od oleju co jest w górnym prawym rogu. Zapala mi się gdy osiągnie prędkość ok 140-150 km/h oczywiście gdy sie tylko zapali noga na hamulec i tak przy 100 km/h zgaśnie. Po wymianie oleju jest jakieś 7tyś km nic nie było dolewane i tak jak było stan jest między min a max mniej więcej po środku. czy to może być że będzie trzeba pomyśleć o nowej pompie?? czy może jakiś czujnik szwankuje jeśli czujnik to gdzie go szukać??
na razie to nie jest problem dla mnie bo jednak głównie jeżdżę z prędkością ok 100km/h i nigdy przy takiej prędkości mi się nie zapaliła ale wolę za w czasu zapytać. pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-05-2010, 23:21   

mateusz385, zapala Ci sie kontrolka poziomu oleju, dolej 0.3l oleju i sprawdz czy bedzie sie robic to samo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mateusz385 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 97r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 22-05-2010, 07:59   

zaczną od oleju tak jak mówisz. jak nie będzie lepiej to będę dalej zawracał głowę. pozdrawiam.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 22-05-2010, 14:55   

Sprawdz moze kabelki od czujnika poziomu (gdzies miedzy korkiem a kolem z boku miski). Jest to w dosc czulym miejscu wiec moze przy 150 struga powietrza luzuje polaczenie i stad swiecenie? Mnie czasem jak zabuja na drodze to sie zapala :)
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 22-05-2010, 15:18   

mateusz385, kontynuuj watek w temacie poniżej:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16349

Myślę, że przeczytanie tego tematu da ci odpowiedź :wink:

[ Dodano: 22-05-2010, 15:20 ]
Kolejny temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40225
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.