Colt CZT 4g15 + TD05 |
Autor |
Wiadomość |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2024, 23:48 Colt CZT 4g15 + TD05
|
|
|
COLT CZT 4g15 2005
Auto posiadam od dwóch lat. Ostatnio na seryjnym turbo, fmic, n75, DP 3.0" + 2.5" SP, wystrojone na seryjnym ECU miało 214 KM i 340 MN. Moment przenosiło sprzęgło wzmocnione przez pana Radzikowksiego ale zamulił wtryski i uszkodzeniu uległ tłok na I cylindrze.
Aktualnie silnik jest na szlifie i portingu głowicy.
Jest plan na 300+ na gratach:
Arashi GTX Billet Turbo TD05H BIG16G 7cm
Tłoki DP 76mm ratio8,7
chińskie korby KingTec
wtryski 525cc +walbro 255
w planie jest także poprawa przepływu w kolektorze ssącym i większa przepustnica (4g69?)
 |
Ostatnio zmieniony przez al_leegator 15-04-2024, 23:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 260 Skąd: pl

|
Wysłany: 30-01-2024, 23:13
|
|
|
Gratki za pomysłowość jak utopić furę kasy ale jako że miałem czt w opcji 220/320nm (jakoß tak) a potem następny właściciel zrobił 300km z hakiem to już Ci współczuję jazdy tym autem. Niestety czt kończy się niemalże pod każdym względem na 250km z hybrydowym turbo. Jest taka złota myśl " pojemności nie oszukasz"
Sorki za opinie |
|
|
|
|
 |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2024, 14:13
|
|
|
ledziu napisał/a: | Gratki za pomysłowość jak utopić furę kasy ale jako że miałem czt w opcji 220/320nm (jakoß tak) a potem następny właściciel zrobił 300km z hakiem to już Ci współczuję jazdy tym autem. Niestety czt kończy się niemalże pod każdym względem na 250km z hybrydowym turbo. Jest taka złota myśl " pojemności nie oszukasz"
Sorki za opinie |
...a to nie robię. A tak serio:
Nie masz za co przepraszać |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 260 Skąd: pl

|
Wysłany: 01-02-2024, 14:59
|
|
|
I dobre posunięcie, tak trzymaj |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 289 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 01-02-2024, 15:05
|
|
|
Ode mnie też przyjmij słowa otuchy i wsparcia. Żywię nadzieję, że zrealizujesz ten projekt według własnego zamysłu |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 542 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2024, 15:12
|
|
|
Ocena opłacalności w tym przypadku jest niepotrzebna. Coś na tym świecie trzeba robić oprócz zapieprzania w robocie. Jeden przesiaduje godzinami na rybach, drugi spędzi całe życie przed telewizorem, a kolega ma hobby związane z motoryzacją.
ledziu napisał/a: | Jest taka złota myśl " pojemności nie oszukasz" |
Co na to inżynierowie F1? |
|
|
|
 |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2024, 15:34
|
|
|
[quote="To masz"]Ocena opłacalności w tym przypadku jest niepotrzebna. Coś na tym świecie trzeba robić oprócz zapieprzania w robocie. Jeden przesiaduje godzinami na rybach, drugi spędzi całe życie przed telewizorem, a kolega ma hobby związane z motoryzacją.
Dokładnie, dłubanie w garażu po pracy to dobra odskocznia, o ile nie naprawiasz aut zawodowo.
A jeśli chodzi o finanse i liczenie złotówek to koszt całej operacji jest podobny jak zlecenia remontu silnika, który i tak musiałbym wykonać ze względu na usterkę, a koszt tuningowych gratów = koszt robocizny remontu silnika.
Czekam na tłoki, blok i głowica się robią. Będę się dzielił postępami. |
Ostatnio zmieniony przez al_leegator 15-04-2024, 23:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 260 Skąd: pl

|
Wysłany: 01-02-2024, 19:44
|
|
|
Panowie chyba nie zrozumieliście o c o mi biega
Przy każdym nawet najgorszym projekcie jest taki sam scenariusz. Łałowanie zgodne z nurtem forum, zacne prawdy jak to kasy się nie liczy albo projektu przelicza na pieniądze.
I tak szykując np. starą motorynkę lat 80ych (taki śmieszny motorowerek) za 2k można włozyć 10k ale jest sentyment, jest piękny okaz, jest świadomy cel. Ale jeżeli tą sama motorynkę kupisz po to żeby tuningować w niej silnik i móc się ścigać z nowymi motocyklami wydając 10k jest totalnym nieporozumieniem dokładnym jak ten czt.
Co do czt to nie rozumiem jednego. Z Wawy jest właściciel byłego 300konnego czt, przez moją firmę przeszło ich pewnie ze 20szt i najprościej na świecie można pogadać żeby mieć pogląd.
Sądzę że 30min rozmowy z Krzyśkiem autorem 300tu konnego mojego byłego czt szybko autora wyleczyłoby z takiego "ambitnego" projektu
Co do techniki to:
Zacznijmy od początku czyli pojemności max małej. Jeżeli ktoś myśli że dołoży większe turbo i pozamiatane to jest w wielkim błędzie zwanym lagiem.
Kolejny temat głowica w której jest zawarta duża cześć fajnej jazdy. Niestety w czt zbudowanie fajnej glowy o ile się da jest max drogie. Niestety tu nie dołożymy tylko wałków (ciekawe jakie) bo też są pzrepływy nie dostosowane do przyjęcia odpowiedniej ilości świeżego powietrza oraz wydalenia go z CO2
Kolejna sprawa strojenie hmmm chyba nie na tym kalkulatorku oem
Skrzynia biegów. Papierowa do tego krótkie przełożenia. Więc można dać i milion koni a napęd wyżej dupki nie podskoczy.
Pominę kwestię prowadzenia bo to chyba jego najmniejszy problem.
Więc teraz jak sobie to wyobrażacie duże turbo, charakterystyka przypominająca garb wielbłąda, fwd i efektywne rusznie
A potem jazda tzw. rolki i wstrzelenie się w 1,5s bustu + pilnowanie przepięć biegów żeby z bustu nie wypadło razem z synchronizatorem drugiego biegu
Jeździłem takim czt i dla mnie jest max lipa.
Prawda jest taka jazda czt kończy się na tym co można wydobyć na seryjnym silniku z liznieciem turbiny. Potem to już jest rzeźba bez celu.
I żeby nie było przechodziłem wszystkie tego typu tuningi gdzie z jednego kartonu mleka wyciągałem 300km i gdybym ktoś mi tak doradził zaoszczędziłbym kupę kasy i czasu chociażby na coś co będzie fajnie jechać. |
|
|
|
|
 |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2024, 19:00
|
|
|
Silnik zbudowany. W sumie wszystko zgodnie z planami z pierwszego posta.
Walczę jeszcze z pompą paliwa i zaczynam docierać.
Jeśłi kogoś to interesuje mogę wrzucić więcej zdjęć z budowy silnika lub/i odpowiedzieć na pytania. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11104 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-07-2024, 16:32
|
|
|
Pewnie, że chcemy pooglądać fotki |
_________________
 |
|
|
|
 |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-07-2024, 06:37
|
|
|
nie mam jakoś specjalnie dużo zdjęć, ale dzielę się tym co udało się uwiecznić:
słupek odświeżony i bore 76mm
chińskie korby, greckie tłoki. panewki niestety nie z serii racing, ale tamte nie były do dostania.
piston ring gapy wg tabelki
pasowanie panewek głównych i ARPy
tłoki na miejscu
[url=http://up.programosy.pl/foto/image4.png]
[/url]
głowica po sprawdzeniu i portingu
Heat shield na kolektorze. wylot turbo finalnie został ustawiony bardziej do doły, bo wychodził prosto w chłodnicę.
i pyk w komorze
rurki się trochę mijały
ale udało się zachowując kompresor klimy
Paliwo ogarnięte. Po założeniu walbro 255 i regulatora była walka z ciśnieniem. Restrykcyjny był powrót.
Przeróbki wymagał też wentylator chłodnicy, bo kolidował z turbo. Wleciał Spal, który jest dużo węższy i dołożyłem jakiś fiatowski rezystor, żeby zachować dwie prędkości.
po zalaniu płynu chłodzącego pojawił się wyciek z rury wodnej, czekam na oringi. Wcześniej złożyłem na nie do końca pasujących i zemściło się.
Do poprawy spływ oleju bo w tej formie koliduje z orurowaniem ic i jakieś ostanie sylikony do dopasowania zostały. Płyny, odpowietrzenie sprzęgła i hamulców i jazda (już mam nadzieje) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24278 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-07-2024, 07:51
|
|
|
Podoba mi się ten porządek w garażu. |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 289 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 30-07-2024, 08:54
|
|
|
no ładne rzeczy... |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11104 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-07-2024, 10:08
|
|
|
Bardzo ładnie. Czekamy na wyniki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 289 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 22-08-2024, 16:15
|
|
|
al_leegator napisał/a: | Płyny, odpowietrzenie sprzęgła i hamulców i jazda |
jak tam ? Jeździ ? |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
|