Ogrzewanie silnika 220v |
Autor |
Wiadomość |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 18-01-2009, 18:16 Ogrzewanie silnika 220v
|
|
|
Mam pytanie czy ktos juz przerabiał ogrzewanie pajorek grzałka na 220v
Przymierzam sie do zakupu takiej grzałki tylko nie wiem jaka kupic i gdzie zamontowac. Chodzi mi głownie ze po nocy jak odpalam auto to siezko pracuje jak jest zimny, po wmontowaniu gorzałeczki na pewno będzie mu lzej pracowac. swiece zarowe nowe wtryskiwacze zregenerowane a i tak jak odpalam to mam wrazenie ze przez minute nie chodzi na wszystkich cylindrach. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-01-2009, 21:23
|
|
|
Witaj. Taki patent był kiedyś używany (lata 60-70).Odpowiednia grzałka była umieszczona na silniku,na wierzchu->>leżała sobie i grzała otoczenie silnika->>duże ryzyko zapalenia.Innym patentem było zainstalowanie grzałki w misce olejowej na 12 lub 24 V.Ta była już bezpieczniejsza i grzała głównie olej co pomagało przy rozruchu.Oleje wtedy były miernej klasy i różniły się tylko napisami a i akumulator był na wagę złota.Obecna technologia "olejowa" pozwala dobrać olej do odpowiednich warunków pracy i może lepiej jest zastosować dobry olej.paliwo też jest ważne zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31252 opisałem tam sprawę paliwa. Jeśli koniecznie chcesz zainstalować grzałkę to raczej w misce olejowej tylko uważaj aby nie było kolizji z wałem. W Skodzie 105 np były grzałki (swiece żarowe spiralne) zainstalowane za filtrem powietrza. Pozdrówka
A jeszcze jedna sprawa jako ciekawostka Wiesz jak pomagałem Polonezowi odpalać w zimę??? suszarka do włosów do wlotu filtra powietrza i gorące powietrze przez około 10-15min
->>> Pomysłowy Dobromir ale to były lata 80. Tylko żona była niezbyt zadowolona bo suszarka była umazana w smarze |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-01-2009, 08:57
|
|
|
To jest chyba pic na wodę Czy płyn chłodniczy będzie cyrkulował czy tylko w chłodnicy się zagrzeje -do jakiej temperatury?? dziurawienie termostatu??->a jak wpłynie to na późniejszą pracę silnika->>będzie nie dogrzany i te 220 w samochodzie z instalacją 12V to mi coś nie gra.A dostarczenie 220?? No chyba że auto stoi na Twojej działce,w innym przypadku jak bezpiecznie dostarczyć prąd tak aby nie sprawić zagrożenia dla innych?? Przedłużacz na chodniku??? A może podpięcie się pod latarnię Sterownik-programator możesz kupić w składzie już za 9zeta.Pozdrówka Zobacz też http://forum.mitsumaniaki...p=414002#414002
[ Dodano: 20-01-2009, 22:28 ]
chyba się jednak pomyliłem Poczytaj
http://forum.mitsumaniaki...p=414749#414749
Pozdrówka i sorki jeśli wprowadziłem Cię w błąd |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
MAX-KRAKÓW
Nowy Forumowicz MAX- KRAKÓW
Auto: Pajero 2007 DID 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 12 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: 04-04-2011, 20:43
|
|
|
takie rozwiazania z grzalka sa czesto stosowane w Skandynawi , podlacza sie je w garazu na noc albo przed wlasnym domem ( do domu sasiada wychodzi taniej ) , zwykle w otwor technologiczny w kadlubie silnika . |
_________________ MAX -KRAKÓW |
|
|
|
 |
|