Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] problem z obrotami...
Autor Wiadomość
Pattrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Grodków
Wysłany: 15-07-2009, 12:55   [C51A 1.3] problem z obrotami...

witam, mam nie lada problem z niskimi obrotami na zimnym silniku.
Objawy podobne do tych opisanych tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=20170
i tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Na zimnym silniku na benzynie obroty tragicznie niskie 100-300obr/min
rzuca silnikiem, po zdjeciu gazu zwykle gasnie razem z obrotami,czasem urochomi sie ssanie przy zapalaniu ale wystarczy dotknac pedalu gazu i jest to samo. Podczas ruszania trzeba sie natrudzic z tym zeby wprowadzic na wyzsze obroty, leniwie sie ''zbiera'' a jak juz wskoczy na wyzsze obroty to te bardzo wysokie(ciezko utrzymac stabilne obroty wystarczajace do normalnego ruszenia).
Ostatnio zdiagnozowalem, ze nie pracuje na 1 cylinder(najdalej wysuniety od aparat zaplonowego), od strony wydechu slychac tzw.''dudnienie''.
Po rozgrzaniu obroty lepsze 200-300 na benzynie, na gazie 500-600 ale i tutaj nie ma reguly bo czasem na PB i na lpg potrafi zagrzany trzymac obroty w okolicach 200-300.
Na zimnym silniku na benzynie gasnie przy kazdym skrzyzowaniu.
JEsli to ma znaczenie to odpinajac fajki przewodow najmniej odczuwa odpinanie od strony ''najgorszego'' w/w cylindra.
Rozrzad wymieniony, filtr powietrza nowy, czujnik temperatury daje w trakcie pomiaru wlasciwy opor, nowe przewody NGK, nowa kopuka YEC, palec rozdzielacza YEC.
Przez zalozeniem lpg w listopadzie zeszlego roku robiony byl pomiar cisnienia na cieplym silniku, wynik:
15, 14.5, 14.5, 15 atm.
JAk juz sie troche rozgrzeje silnik podczas porannego startu to czasem poirytowany trzymam go na wyzszych obrotach 3-4 tys i jedzie wtedy troche lepiej ale nadal czuc jakby delikatne ''przerywanie''.
Ogolnie to teraz nawet na rozgrzanym silniku odczuwalne sa spore wibracje w trakcie jazdy szczegolnie z nizszymi obrotami.
Zrobilem sobie na ''cacy'' caly samochod, zawieszenie itp. Problem z silnikiem teraz mnie dobija...nie wiem jak sie do tego zabrac...
HELP!!!!!
Ostatnio zmieniony przez tomusn 15-07-2009, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 15-07-2009, 13:41   

Sprawdź teraz ciśnienia. Obejżyj świece, podmień świecę z niechodzącego cylindra na którąś z pracujących i zobacz czy nadal ten sam cylinder będzie kulał. Ewentualnie wszystkie świece wymień. Sprawdź ustawienie zaworów. Może któryś jest podparty. Może ssanie leży, ale niedziałający cylinder wskazywał by na świece/zawór podparty lub wypalony/ewentualnie uszczelka pod głowicą
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Pattrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Grodków
Wysłany: 15-07-2009, 14:02   

Świece wymienione wczoraj na funkel nówki DENSO komplet 4szt.
Bez zauważalnej różnicy.
Problem dalej istnieje :/
Ostatnio podczas spawania wydechu ktoś zwrócił mi uwagę na delikatny wyciek spod uszczelki pod głowicą. Może ma to związek.
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 15-07-2009, 15:46   

Możliwe że tak, ale u mnie też się poci pod głowicą a nie przepuszcza. Świece wymieniałeś jak już kulał? Jak nie to zrób zabieg z podmianą świec z innym cylindrem. Jak nie wywaliłeś starych kabli to też podmień na czas testu, chyba że na bank stare były spaprane. Potem jeszcze zawory zobacz czy nie podparte są. Na koniec pojedź na jakiś warsztat niech ci ciśnienia pomierzą.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-07-2009, 23:19   

Jak obstawiam zawory. Regulacja.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 23:03   

Albo zawory tragicznie wyregulowane, albo źle wsadzony aparat zapłonowy jak pisałem na PW.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 06-03-2011, 00:35   

Witam! Mam mały, aczkolwiek bardzo irytujący problem z obrotami w Colcie. Jak silnik jest zimny to po odpaleniu obroty dochodzą nawet do 2500 i po jakimś czasie spadają, ale każdy kolejny ruch kierownicą powoduje znowu skok obrotów ponad 2 tys. Sytuacja nieco się satbilizuje gdy silnik uzyska już swoją normalną temperaturę. Dodatkowo podczas pracy na wolnych obrotach z tłumika wydobywa się taki dźwięk jakby silnik przerywał z dużą częstotliwością. Czy to jest oznaka niewyregulowanych zaworów?
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2011, 12:38   

to ze tak ci dudni "silnik przerywał z duzą częstotliwością" to oznaka ze najprawdopodobniej nie pali na jeden garnek - zreszta tak ja wyzej bylo pisane. Natomiast jeżeli masz wspomaganie to to ze obroty ci wzrastają to normalne tylko pytanie czy ponad 2 tys jest normalne. A że na zimnym ma wysokie to tak jakby ssanie sobie włączał. Mi na dzień dobry wali 1,5 -2 tys. Carisma 2,5 wiec tu chyba tez za dużo. Obroty powinny ci rosnąć też jak szybko pompujesz hamulcem na postoju ;) Wolne obroty masz normalne ? Sprawdź przewody (noca zobaczysz czy iskra skacze czy sa ok) sprawdź iskre na swiecach (no i na który gar nie pali ew. sciagajac i zakladajac po koleji fajki ze swiec i patrzac na reakcje, jak bedzie brak to masz wylaczony gar) Jezeli wszystkie chodzą to poczyść przepustnice wyreguluj obroty. A jak nie pali na baniak któryś to trzeba bedzie szukać przyczyny. czy wtrysk podaje paliwo, a jak podaje to czy dobre cinienie, czy jest kompresja ok, czy zawory sie zamykają itd.
 
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 07-03-2011, 19:45   

Mateusz071 napisał/a:
Wolne obroty masz normalne ? Sprawdź przewody (noca zobaczysz czy iskra skacze czy sa ok) sprawdź iskre na swiecach (no i na który gar nie pali ew. sciagajac i zakladajac po koleji fajki ze swiec i patrzac na reakcje, jak bedzie brak to masz wylaczony gar) Jezeli wszystkie chodzą to poczyść przepustnice wyreguluj obroty. A jak nie pali na baniak któryś to trzeba bedzie szukać przyczyny. czy wtrysk podaje paliwo, a jak podaje to czy dobre cinienie, czy jest kompresja ok, czy zawory sie zamykają itd.

Wolne obroty mam w normie, czyli ok 700, świece i przewody wymienione na nowe (ngk), kopułka i palec też nowy. Na jeden gar nie chodził mi ale to było jakieś pół roku temu (wtyczka w ecu nie łączyła na jeden wtrysk). Wtryski raczej odpadają bo na gazie jest to samo. Jakieś 30-40 tys, do tyłu wymieniane miałem uszczelniacze zaworowe i luzy podobno były regulowane. Tylko teraz wyczytałem że luzy powinno się regulować na gorącym silniku, a skoro uszczelniacze były wymieniane to pewnie silnik zdążył już wystygnąć i regulacja była przeprowadzona na zimnym silniku, czy to miałoby wpływ na mój obecny problem z obrotami?
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.