Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
typowe usterki i awarie
Autor Wiadomość
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2009, 12:28   typowe usterki i awarie

Mam propozycję napisania listy typowych usterek i niedomagań naszych misiek - ktos zapyta czemu to ma służyć ?- otóż pojawiają sie nowi uzytkownicy którzy nie maja pojęcia o usterkach czy awariach i czego moga się spodziewać po tym aucie, oczywiście chodzi mi o awarie które pjawiły sie w wiekszości naszych aut, lub o których wiecie żę się pojawiaja , z tym że nie chodzi mi o skrajne przypadki jak Zbyszka na przykład.Co wy na to ?

[ Dodano: 19-07-2009, 12:37 ]
fajnie gdyby mozna było podeprzeć się jakimiś zdjęciami uszkodzonych części lub nawet sprawnego elementu który ulega częstym awariom.
Na przykład opis awari koła wielorowkowego ( chodzi o rozwulkanizowanie gumy przez co koło spada z hukiem jak to było w moim przypadku i zdjęcie elementu)
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-07-2009, 12:51   

Propozycja dobra tylko komu się to będzie chciało zrobić? ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2009, 13:05   

każdy może napisać coś z własnego doświadczenia, zdjęcia bylyby fajnym uzupełnieniem ale nie koniecznym , mozna wstawić link odnośnie danej awari , generalnie chodzi o zebranie wszystkiego w jednym miejscu, ktos nowy wchodzi na forum i ma temat pieknie podany , gdybym ja był nabywca sigmy napewno cos takiego by mnie zaciekawiło ajak by ktos chciał sie zagłębić w temat ma link i nie muśi przedzierać się przez iles tam stron, oczywiście musi nam sie chcieć. Temat jest obszerny i zawsze do uzupełnienia.

[ Dodano: 19-07-2009, 13:06 ]
a i Łukasz gdyby dało sie umiescic temat w dziale ważne żeby zawsze był na widoku i do wglądu
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
kociniak08 
Forumowicz


Auto: Sigma 3.0 12V kombi 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 58
Skąd: jawor
Wysłany: 22-07-2009, 21:59   

pomysl mi sie podoba:) Z tego co mi wiadomo to w malo egzemplarzach sigmy dzialaja spryskiwacze reflektorow. Mialem dwa i w zadnym nie dzialalo choc w jedny niestety zbiorniczka nie bylo:) U znajomych tez nie dzialaja niestety
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 22:10   

Nie działają, bo większość po dzwonach :P U mnie też nie działają, bo... dzwon :) Kto ma zadbany egzemplarz to napewno mu śmigają :)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 22-07-2009, 23:45   

Mój egzemplarz dzwonka nie miał a spryskiwacze i tak nie działały. Powodem była zardzewiała ośka silniczka elektrycznego pompki. Po rozebraniu i kilku kroplach smaru śmiga jak nówka. Więc kto ma zbiorniczki a spryskiwacze nie działają niech zajrzy do silniczka przy odrobinie szczęścia może zadziałają. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 24-07-2009, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-07-2009, 09:31   

Awaria koła pasowego wielorowkowego, często wystepująca w sigmach
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30251


Pozwoliłem sobie na małą edycję dla porządku - Łukasz
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 23-07-2009, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-07-2009, 11:24   

Sworzeń przedniego wahacza.
1) http://forum.mitsumaniaki...p=363330#363330
2) http://forum.mitsumaniaki...p=335462#335462
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 23-07-2009, 17:11   

skrzynie biegow w wersjach 151kW,manualne jak i automatyczne ,sworznie wachaczy zawieszenia przedniego, tuleje wachaczy przednich,laczniki i gumy stabilizatora i koncowki kierownicze ,kolo walu korbowego - wielorowek ,przeguby - ale to siada w kazdym aucie
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 23-07-2009, 18:47   

Przepływomierz w silnikach z gazem na mikserze. :evil:
Czujniki otwarcia drzwi, najczęściej wystarczy przeczyścić.


Gumy zawieszenia to na naszych drogach element eksploatacyjny.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 26-07-2009, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-08-2009, 11:18   

Moduł zapłonowy. Objawy: w 12V - brak możliwości uruchomienia silnika lub problemy z pracą (brak iskry). W 24V zwykle praca na 4 cylindrach (w skrajnym przypadku na 2 lub nie odpala). Silnik szarpie, nie wchodzi na obroty, pali sie CHECK ENGINE. Występuje błąd 44,52,53 odpowiednio pary cylindrów 1-4,2-5,3-6). Naprawa poprzez wymianę na sprawny. Jest umieszczony po lewej stronie silnika, nieco powyżej kolektora wydechowego. W module lubi się odklejać tranzystor od płytki. Da się naprawić ale opłacalność inwestycji jest wątpliwa bo liczą sobie "jedynie" 220 zł a moduł ostatnio wyrwałem w zamienniku za 245 zł.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.