Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
typowe usterki i awarie |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-07-2009, 12:28 typowe usterki i awarie
|
|
|
Mam propozycję napisania listy typowych usterek i niedomagań naszych misiek - ktos zapyta czemu to ma służyć ?- otóż pojawiają sie nowi uzytkownicy którzy nie maja pojęcia o usterkach czy awariach i czego moga się spodziewać po tym aucie, oczywiście chodzi mi o awarie które pjawiły sie w wiekszości naszych aut, lub o których wiecie żę się pojawiaja , z tym że nie chodzi mi o skrajne przypadki jak Zbyszka na przykład.Co wy na to ?
[ Dodano: 19-07-2009, 12:37 ]
fajnie gdyby mozna było podeprzeć się jakimiś zdjęciami uszkodzonych części lub nawet sprawnego elementu który ulega częstym awariom.
Na przykład opis awari koła wielorowkowego ( chodzi o rozwulkanizowanie gumy przez co koło spada z hukiem jak to było w moim przypadku i zdjęcie elementu) |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-07-2009, 12:51
|
|
|
Propozycja dobra tylko komu się to będzie chciało zrobić? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-07-2009, 13:05
|
|
|
każdy może napisać coś z własnego doświadczenia, zdjęcia bylyby fajnym uzupełnieniem ale nie koniecznym , mozna wstawić link odnośnie danej awari , generalnie chodzi o zebranie wszystkiego w jednym miejscu, ktos nowy wchodzi na forum i ma temat pieknie podany , gdybym ja był nabywca sigmy napewno cos takiego by mnie zaciekawiło ajak by ktos chciał sie zagłębić w temat ma link i nie muśi przedzierać się przez iles tam stron, oczywiście musi nam sie chcieć. Temat jest obszerny i zawsze do uzupełnienia.
[ Dodano: 19-07-2009, 13:06 ]
a i Łukasz gdyby dało sie umiescic temat w dziale ważne żeby zawsze był na widoku i do wglądu |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
kociniak08
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 12V kombi 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 58 Skąd: jawor
|
Wysłany: 22-07-2009, 21:59
|
|
|
pomysl mi sie podoba:) Z tego co mi wiadomo to w malo egzemplarzach sigmy dzialaja spryskiwacze reflektorow. Mialem dwa i w zadnym nie dzialalo choc w jedny niestety zbiorniczka nie bylo:) U znajomych tez nie dzialaja niestety |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2009, 22:10
|
|
|
Nie działają, bo większość po dzwonach U mnie też nie działają, bo... dzwon Kto ma zadbany egzemplarz to napewno mu śmigają |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 22-07-2009, 23:45
|
|
|
Mój egzemplarz dzwonka nie miał a spryskiwacze i tak nie działały. Powodem była zardzewiała ośka silniczka elektrycznego pompki. Po rozebraniu i kilku kroplach smaru śmiga jak nówka. Więc kto ma zbiorniczki a spryskiwacze nie działają niech zajrzy do silniczka przy odrobinie szczęścia może zadziałają. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 24-07-2009, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-07-2009, 09:31
|
|
|
Awaria koła pasowego wielorowkowego, często wystepująca w sigmach
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30251
Pozwoliłem sobie na małą edycję dla porządku - Łukasz |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 23-07-2009, 11:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-07-2009, 11:24
|
|
|
Sworzeń przedniego wahacza.
1) http://forum.mitsumaniaki...p=363330#363330
2) http://forum.mitsumaniaki...p=335462#335462 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:11
|
|
|
skrzynie biegow w wersjach 151kW,manualne jak i automatyczne ,sworznie wachaczy zawieszenia przedniego, tuleje wachaczy przednich,laczniki i gumy stabilizatora i koncowki kierownicze ,kolo walu korbowego - wielorowek ,przeguby - ale to siada w kazdym aucie |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 23-07-2009, 18:47
|
|
|
Przepływomierz w silnikach z gazem na mikserze.
Czujniki otwarcia drzwi, najczęściej wystarczy przeczyścić.
Gumy zawieszenia to na naszych drogach element eksploatacyjny. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 26-07-2009, 19:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-08-2009, 11:18
|
|
|
Moduł zapłonowy. Objawy: w 12V - brak możliwości uruchomienia silnika lub problemy z pracą (brak iskry). W 24V zwykle praca na 4 cylindrach (w skrajnym przypadku na 2 lub nie odpala). Silnik szarpie, nie wchodzi na obroty, pali sie CHECK ENGINE. Występuje błąd 44,52,53 odpowiednio pary cylindrów 1-4,2-5,3-6). Naprawa poprzez wymianę na sprawny. Jest umieszczony po lewej stronie silnika, nieco powyżej kolektora wydechowego. W module lubi się odklejać tranzystor od płytki. Da się naprawić ale opłacalność inwestycji jest wątpliwa bo liczą sobie "jedynie" 220 zł a moduł ostatnio wyrwałem w zamienniku za 245 zł. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|