| [E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 26-11-2009, 18:06   [E39A 4WD 2.0] dolot, szczelnosc moze zapłon?? |   
 |  
               | 
 |  
               | witam mam jedno pytanie chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma tylko niewiem jak jest z zaworami dolotowymi  czy na zgaszonym silniku sa zamkniete??? |  
				| Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 21-02-2010, 20:13, w całości zmieniany 3 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siudii   Mitsumaniak
 01221/KMM
 
  
 Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 244
 Skąd: RadoMM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | To zależy jak ci się silnik ustawi po zgaszeniu. Kiedy na 1 i 4 cylindrze będą zamknięte wtedy na 2 i 3 będą otwarte i na odwrót. |  
				| _________________ Mój Galant
 Moja strona o Galancie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | dolotu nie sprawdza sie w taki sposob, sprawdza sie benzyna i pedzlem, odpalasz silnik i wszystkie miejsca laczenia, etc., smarujesz pendzlem nasaczonym benzyna, tam gdzie banzyna wysycha bardzo szybko jest nieszzelnosc. 	  | kamils napisał/a: |  	  | chce sprawdzic szczelnosc dolotu poczawszy od rury dolotowej swoim urzadzeniem, chce napompowac 0,3bara w dolot i zobacze czy trzyma | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest jeszcze inna metoda, podobna do tej podanej przez robertdg lecz różni się tym iż zamiast pędzla i benzyny, bierzemy samostart lub środek do czyszczenia przepustnic i psikamy po wszystkich połączeniach. Jeżeli gdzieś będzie nieszczelność od razu usłyszymy to po pracy silnika (wzrost obrotów, lub jego przydławienie). |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2010, 16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | ... odswieze troche temat poniewaz sprawdzalem szczelnosc pryskajac "samostartem" wszedzie gdzie mogłem dojsc ale nic sie niedziało wizuaalnie tez OKEJ, a niedaje rady juz z nim kiedy jade plakac mi sie chce z wkur.... tak muli dusi czasami ze skrzyzowania niedam rady ruszyc powiedzmy ze stara sie ciagnac przy wysokich obrotach, tez przerywanie takie jakby jest jak "przyspiesza" pompa paliwa zmieniana bez zmian czyli orginalna tez jest dobra cisnienie pompy bylo sprawdzane tez okej ,regulator cisnienia podmieniany na 2 inne bez zmian wtryskiwacze 2 kaplety podmieniane  tez bez zmian,filtry kilkakrotnie zmieniane i nic
 
 przez czas jak go mam okolo 4lata zmianiałem swiece z 4 razy przewodw WN  3 razy
 
 krokowy ok
 zapłon ok 5BTDC lampa spawdzany, czujnik polozenia walka podmnieniany był
 rozrzad ok
 kompresja 15,5bara
 
 przepływomierz zmieniany od galanta z tym samym silnikiem 4g63 wtyk 7pinow tylko inne numery mial, stary byl padniety na bank plastra miodu niemial przerywal na wolnych itp
 
 cewka i tranzystor mocy niebyły zmieniane i sprawdzane, cewke zamowilem wlasnie ale watpie ze to to
 
 na analizatorze spalin byłem wszytko OK
 
 dodaje tez wykrez z loggera:
 
   
 kolor swiec:
 
  [img] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | u157   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant E 33, EA5W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 19 Mar 2008
 Posty: 344
 Skąd: Złotów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2010, 21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy jest instalacja LPG ? |  
				| _________________ E33 1991
 EA5W 1997
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2010, 22:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | I czy sprawdzałeś komputer czy nie ma wylanych kondziorków, albo uszkodzonych ? Aparat zapłonowy sprawdzałeś ?
 Świece wyglądają jakby sporo oleju palił
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2010, 22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | LPG niema 
 dlaczego duzo oleju mial by brac elektrody sa jasne a nie ciemne i zaolejone kiedys bral ale przy analizie spalin wyszly kosmiczne wartosci chlop zapytal ile oleju bierze na 100km
 po roznych naprawch analiza jest okej oleju niebierze, z litr doleje na kazda wymiane oleju
 
 kondensatory 2 razy byly wymieniane na orginalnych tez bylo to samo  zadne niebyly wylane wygladaly normalnie
 aparatu zapłonowego 4g63 niema jest czujnik polozenia wałka/walu jaki pisalem byl podmieniany na inny  i bez zmian
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2010, 23:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  faktycznie, to DOHC   Niemniej wygląda jakby problem był w zapłonie, albo między innymi w zapłonie. Czujnik spalania stukowego wygląda dobrze, więc albo ECU coś mąci albo TPS może. Za mało odczytów zrobiłeś z czujników.
 Przydał by się jeszcze pomiar TPSa, przepływki, lambdy i czas otwarcia wtryskiwaczy.
 
 A co do oleju, to wygląda na to, że go spala, może przesadziłem z tym sporo, ale widać, że dostaje się do cylindrów.
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2010, 15:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesteś z białego, czy tylko w opisie tak masz? Jakbyś mógł pofatygować się do Ełku, to byśmy cościk wykombinowali. Mój braciak jest specem od takich sprawa, fakt, że czasem to może chwile potrwać, ale jeszcze nie było tematu, którego by nie rozgryzł... 
 Jak coś to pisz na PW
 |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 20-02-2010, 18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | ...co do TPS jest idealnie ustawiony na 10% otwarcia, napięcie miesci sie zakresie, 0,5V jest. Co do wykresu lambdy  byla sprawdzana jest jak najbardziej okej, na orginalnej było gorzej troche wiec wymienilem na NGK za 100pln
 mnie najbardziej zastanawia wykres wyprzedzenia zapłonu jak dokladnie sie wpatrzec to jest sporo na minusie przy nagłym dodawaniu gazu i do -14 BTDC nawet wychodzi bo na logerze widac
 
 [ Dodano: 21-02-2010, 12:19 ]
 odczyty z przepływomierza przy 850RPM:
 
 Air Flow Hz 25-30.  zwieksza sie przy dodawaniu gazu tak jak w manualu opisane
 Air Temperature 64F - 17,78Celsjusza ten czujnik sprawdzałem suszarka działa podręcznikowo
 Air Volume 0. tu sie nic niezmienia przy zadnej predkosci obrotowej
 Barometer 0.99 - 1.00 bar  jesli dobrze rozumiem to co w manualu opisane to jest okej bo napiecie tez sie zgadza
 
 [ Dodano: 21-02-2010, 20:05 ]
 jeszcze dzis podlaczalem diode do zlacza diagnostycznego bo check engine sie nie swiecli i na logerze nic tez zadnych błedow
 dioda w/g mnie mryga cały czas ani szybciej ani wolniej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-02-2010, 12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | może przyczyna wcale nie leży po stronie elektrycznej? Skoro już braknie Ci pomysłów to przyjrzyj się mu od strony mechanicznej, sprawdź rozrząd, zmierz spręż, wymień filtr paliwa itp., ewentualnie wykreśl to co już jest zrobione i popatrz na resztę. |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-02-2010, 16:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | ejjj... pisałem wyzej filtry odpadaja swiece kable WN pompa paliwa wtryski tez przekladalem  kompresja 15,5bar cisnienie paliwa tez okej sprawdzałem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-02-2010, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | A sprawdzałeś czujnik spalania stukowego czy poprawnie działa ? |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-02-2010, 18:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | na wykresie wyzej jest jego działanie zreszto mam 2 czujniki i na dwoch to samo |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |