[E55A 2.0] LPG a lambda |
Autor |
Wiadomość |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 18-04-2010, 04:07 [E55A 2.0] LPG a lambda
|
|
|
Witam, mam w swoim galu LPG 2G i kiedyś miałem przyjemność wymiany sondy lambda, ponieważ przewody były oberwane...wersja 4/przewodowa z grzałką...czy możliwe jest żeby instalka 2G korzystała z sondy? Wiszą mi dwa kabelki nad sondą, które myślę nie są fabrycznym wymysłem a pochodzą od LPG...czy muszę je jakoś podłączyć do lambdy?Poza tym wszystko działa przyzwoicie...tak myślę przynajmniej.
Pozdrawiam |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 23-04-2010, 17:59
|
|
|
Kolego instalacja 2 gen. przede wszystkim korzysta z sondy. No chyba, że masz zrobionego skróta i zamiast krokowca wstawioną śrubę. Pzdr. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 23-04-2010, 18:10
|
|
|
Jak teraz dobrze kombinuję to grzałka odpada, tylko pewnie kolejność podłączenia tych dwóch kabelków sygnałowych nie może być przypadkowa...jak mogę to rozwiązać??? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 25-04-2010, 07:59
|
|
|
podejrzewam że 1 z nich to masa, sprawdź to miernikiem (względem karoserii/bloku silnika) i patrzysz czy ma małą oporność, jak bliską zeru to masa. A pozostały kabelek będzie do sygnału |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 27-04-2010, 09:15
|
|
|
Mariusz, na wężu doprowadzającym gaz do miksera mam tylko taką śrubę ze sprężyną...a krokowiec tylko w przepustnicy...
edit:
Czy w takim razie centralka reguluje wolne obroty na podstawie lambdy silniczkiem w przepustnicy? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 01-05-2010, 22:48
|
|
|
masz instalkę I generacji i sonda do niczego nie jest Ci potrzebna. Silnik krokowy który masz w przepustnicy jest integralną częścią samochodu i nim nie wyregulujesz obrotów na LPG (może mylisz silnik krokowy z TPS?). Wolne obroty ustawiasz najprawdopodobniej na parowniku osobną śrubą. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-05-2010, 23:11
|
|
|
W starej astrze z silnikiem 1.6 8V miałem instalację drugiej generacji i po odłączeniu sondy auto straciło moc. Czy auto wzielo więcej paliwa to nie wiem bo testowałem na krótkim odcinku. |
|
|
|
 |
|