Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] grzechotka skrzni biegów
Autor Wiadomość
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 09:27   [EAxx] grzechotka skrzni biegów

Siemanko, sprawa sprzęgła
pacjent to Galant 2.0 - rozgrzany
Słychać grzechotkę w skrzyni na luzie na włączonym silniku, po wciśnieciu sprzęgła ustaje, puszczam - rzęzi, ale wciskam sprzęgło wrzucam bieg 1 wyrzucam bieg, puszczam sprzęgło i już spokój
hmmmm zabawić się w nowy olej + ewentualnie ceramizer ?

czy jedziemy z łożyskami
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D120
22008 i 22008w

stan i przebieg oczywiście nieznany
Ostatnio zmieniony przez maroch 20-10-2017, 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-10-2017, 09:55   

Olej nic nie da zużyte jest łożysko 22008 oczywiscie wymienia się też te drugie 22008W. Dodatkowo wymień podkowę trzymająca łożysko 22008 bo też będzie wybita. Ja osobiście teraz zmieniłbym też układ dla tego wałka. Tzn dobrałbym odpowiednią podkładkę do podtrzymania łożyska 22008W. Normalnie to łożysko nie jest podparte bo jest ruchliwe. Cała siła trzymana jest przez 22008 + podkowa.
W EVO jest ta sama skrzynia biegów ale łożyska są stożkowe...

Podkowa jest tutaj pokazana:

http://mitsubishi-motors....D110%26page%3D3

nr kat 21214
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 10:14   

widzę że nie dostępne tak na pierwszy ogień MD747282 - czyli ta podkładka łożyska, kojarzysz gdzie poszukać takiej podkładki bo narazie widzę poza polską
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-10-2017, 10:33   

Malik autoczęści z Pabianic powinien mieć. Ostatecznie można splanować starą. Ale zmniejszasz wtedy jej grubość więc będzie słabsza
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 11:23   

no u Malika jest, a co myślisz o temacie uszkodzonych sprężynkach tarczy ?!? mogą być takie objawy ?
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-10-2017, 11:44   

To uszkodzenie to typowy objaw w galancie. Uszkodzone łożysko NSK B25 157 lub 139 w zależności co jest założone
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 12:50   

pan Malik ma na pułce tę podkowę więc eleganco,
łożysko według tego katalogu
http://allegro.pl/lozysko...6997685344.html
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-10-2017, 14:55   

Nie zawsze pomaga wymiana łozysk może na jakis krótki czas jesli juz mowa o łozyskach to przy wymianie nalezy skontrolować łozysko wałeczkowe wałka wyjsciowego łatwo wyciaga sie wałeczki z wewnatrz łozyska i obiejrzeć bieżnie wewnatrz mog być wżery itp
Typowe klekotanie to nie wina łożysk nawet po wymianie to wystepuje mozna sprawdzić lewarkiem przesuwając w pozycje wstecznego do lekkiego oporu na luzie i odpalonym silniku powinno być ciszej zdecydowanie lub na innych biegach
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 16:06   

milo napisał/a:
Nie zawsze pomaga wymiana łozysk może na jakis krótki czas jesli juz mowa o łozyskach to przy wymianie nalezy skontrolować łozysko wałeczkowe wałka wyjsciowego łatwo wyciaga sie wałeczki z wewnatrz łozyska i obiejrzeć bieżnie wewnatrz mog być wżery itp
Typowe klekotanie to nie wina łożysk nawet po wymianie to wystepuje mozna sprawdzić lewarkiem przesuwając w pozycje wstecznego do lekkiego oporu na luzie i odpalonym silniku powinno być ciszej zdecydowanie lub na innych biegach


to co w takim razie klekocze ?
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-10-2017, 16:19   

maroch napisał/a:
to co w takim razie klekocze ?

Ciężko jednoznacznie powiedzieć co klekocze. U mnie wymiana łożysk pomogła na kilka tysięcy km. Teraz znowu się odzywa. Raczej mało prawdopodobne,żeby łożyska poległy.To coś tak jak by jeden tryb wyprzedzał drugi,i pukał w niego. Może ktoś kiedyś znajdzie przyczynę :wink:
_________________

 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-10-2017, 19:45   

A założyliście pewne łożyska?
W tej wersji skrzyni jest błąd konstrukcyjny. Wałek sprzęgłowy jest podparty tylko z przodu. Z tyłu łożysko jest przesuwne. Czasami tez podkowa się wyklepuje i łożysko znowu nie ma dobrego trzymania ( ma luz). To że hałas znika przesuwając wybierak biegów to noc innego jak przesunięcie trybów wałka pośredniego przez co znika haczenie trybów wałek o wałek.

Moim zdaniem wystarczy podeprzeć odpowiednią podkładka łożysko tylne o obudowe skrzyni a wszystko będzie bardziej wytrzymałe.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 20-10-2017, 20:48   

sampler napisał/a:
A założyliście pewne łożyska?
W tej wersji skrzyni jest błąd konstrukcyjny. Wałek sprzęgłowy jest podparty tylko z przodu. Z tyłu łożysko jest przesuwne. Czasami tez podkowa się wyklepuje i łożysko znowu nie ma dobrego trzymania ( ma luz). To że hałas znika przesuwając wybierak biegów to noc innego jak przesunięcie trybów wałka pośredniego przez co znika haczenie trybów wałek o wałek.

Moim zdaniem wystarczy podeprzeć odpowiednią podkładka łożysko tylne o obudowe skrzyni a wszystko będzie bardziej wytrzymałe.


no właśnie nie pasuje też aby to była wina łożysk, to tłumaczyłoby zmienną losową występowania tego grzechotania
chciałem przetestować jak grzechot ustępuje na suchym lewarku ale przez 20km jazdy 'wokół komina' grzechot nie wystąpił

co do podkładki masz na myśli to co w pierwszym poście łożysko 22008W i od strony ścianki skrzyni jakąś okrągłą podkładkę ?

wiem że to nie jest pro ale ciągle myślę co by nie zalać ceramizera do skrzyni
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-10-2017, 21:33   

maroch napisał/a:
to co w takim razie klekocze ?

Tylko na kole zębatym 1- biegu wystepują widocznę ślady na pozostałych nic nie widać

Klekot -1-2 bieg to winowajca
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-10-2017, 08:37   

sampler napisał/a:
A założyliście pewne łożyska?

Kupowane u Malika.
_________________

 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-10-2017, 20:12   

Podkowa nowa czy planowana?

W manualu jest niejasny opis że można wyregulować położenie wybieraka w położeniu neutralnym. Popuszcza się nakrętkę i reguluje położenie neutralne. Nakrętka i śruba jest przy drążku zmiany biegów. Może wystarczy na nowo wyregulować położenie tak żeby nie grzechotało.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.