| [Cari 1.6] brak obrotow na biegu jalowym pomocy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 20:35   [Cari 1.6] brak obrotow na biegu jalowym pomocy |   
 |  
               | 
 |  
               | mam taki problem z moja carisma a mianowice z obrotami na zimnym i ciepłym silniku .slinik w tym aucie to 1.6 90km z gazem. kiedy auto stoi cala noc i odpalam musze dodac gazu i jak odpali musze go trzymac az troche nabierzwe temp wtedy obroty jako takie sa . czasami na właczonych swiatłach i wentylatora od nawiewu obroty silnika to gora 200 obrotow albo i mniej oczywiscie na ciepłym juz silniku. wymieniłem cala przepustnice z krokowcem i ten komputer co jest w srodku pdzy nogach pasazera z prawej strony i nic to nie pomogło moze macie jakies dobre rrady zeby uporac sie z tym problemem? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | A uczyłeś silnik wolnych obrotów? Jeśli nie to wpisz w szukajkę "nauka obrotów". |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | a gdziesz czytałem ze w tym silniku nic nie da uczenie silnika obrotów , dziala to tylko w silnikach gdi w tym nic nie da w sumie to juz próbowałem i to samo było |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | scoratir   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 04 Lip 2011
 Posty: 328
 Skąd: RLA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, nie wiem ale mi ta cała nauka obrotów w 1.6 wydaje się zbędna (w GDI owszem, przydaje się). Jakiś miesiąc temu miałem przygodę... cari została na tydzień na włączonych światłach. Skutek to kompletnie rozładowany akumulator i zresetowane ECU. Podłączyłem prostownik na jakieś 6-7 godzin (miałem więcej ładować ale musiałem gdzieś jechać). Po tym czasie przekręciłem kluczyk, auto od razu odpaliło, poczekałem może z 5 sekund aż obroty trochę spadną i od razu jazda. 
 Efekt - po 9km ciągłej jazdy bez zatrzymywania się, na następnym skrzyżowaniu obroty już stały równiutko na 750.
 
 eri800, instalacja gazowa nie stanowi problemu? W sensie czy auto na benzynie jeździ normalnie?
 |  
				| _________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
 Galant    2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | na benzynie tez gaśnie na zimnym silniku , jak by to dzialo sie tylko na gazie to jeszcze dałbym sobie z tym rade a tak to dla mnie czarna magia, co prawda na cieplym silniku na biegu jałowym jak prze rzucę  z lpg na bn jest niewielki wzrost obrotow ale minimalnie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 21:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedyś brat (też ma Carismę 1.6:) miał słaby akumulator i w zimie wyjmował go na noc. Czasem po zamontowaniu obroty były ok a czasem silnik nie miał wolnych obrotów przez co gasł. Nauka obrotów lub przejechanie kilku kilometrów naprawiały problem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | scoratir   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 04 Lip 2011
 Posty: 328
 Skąd: RLA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zakładam że świece i kable masz w porządku (ale to by szarpało np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające i ogólnie przy małych obrotach). 
 Dobrze by było gdybyś dopisał jakieś szczegóły, albo coś co zaobserwowałeś, bo na razie nie mam pomysłu. Myślałem jeszcze o śrubce SAS (czy jak jej tam)...
 |  
				| _________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
 Galant    2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez scoratir 07-05-2013, 21:46, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | w tym aucie akumulator sprawny codziennie robie 50 km i akumulatora nie odłączam wiec to odpada 
 [ Dodano: 07-05-2013, 22:52 ]
 jest jeden objaw a mianowicie ta zolta kontrolka engine czy jak to tam sie zwie, wiec sytacja wyglada tak,  gdy jade na 5 biegu przy obrotach tam 2,5 tys na dystansie okolo 10 km zapala sie wlasnie ta zolta kontrolka jade oczywiscie na lpg . gdy ta kontrolka sie zswieci puszczam noge z gazu obroty lekko spadna dodam gazu kontrolka gasnie . chociaz nie zawsze puszczenie i ponowne dodanie gazu pomaga nieraz przelacze na bn i rowniez gasie chodz tez nie zawsze. zalezy jaki samochod ma humor
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | scoratir   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 04 Lip 2011
 Posty: 328
 Skąd: RLA
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2013, 22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odczytanie błędów w takiej sytuacji to podstawa, zrób jak radzi scoratir. Jeśli jednak masz Carismę młodszą, to zostaje jedynie kabel do diagnostyki i program Evoscan. Ale masz wersję 90 konną więc sposób ze zworką powinien zadziałać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2013, 08:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam pytanie jak bym wysłał ktoremus z was film z tej diagnostyki to odczytalibyście mi ten bład? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2013, 09:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | eri800, wrzuć na youtuba czy coś podobnego i zapodaj linka  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eri800   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mistsubishi carisma 1.6 16v
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2012
 Posty: 13
 Skąd: Puławy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2013, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | to moze byc przyczyna tego ze nie trzyma obrotow na zimnym silniku? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |