[E88A 2,5 4WD] Problem z klimatronikiem |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2011, 12:41 [E88A 2,5 4WD] Problem z klimatronikiem
|
|
|
Mam u siebie taki ciekawy problem - mój klimatronik pokazuje ciąglę, że temperatura zewnętrzna wynosi 20 stopni (kiedy w rzeczywistości jest około zera czy jakakolwiek inna).
Sądziłem, że to czujnik temperatury padł - a że jest on umieszczony w samym module sterującym to sobie wymienię moduł i z głowy. Miałem pod ręką dwa - obydwa po podłączeniu niestety pokazywały uparcie 20 stopni... W czym rzecz, ktoś wie ?
Na fotce zaznaczyłem czujnik temperatury - rozumiem, że żadnego innego w samochodzie już nie ma ?
Po podłączeniu do drugiego Gala wszystkie trzy moduły działają... sam nie wiem o czym myśleć...
Jakieś pomysły ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 29-11-2011, 13:54
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | że temperatura zewnętrzna wynosi 20 stopni |
Wojciech Bogacz napisał/a: | a że jest on umieszczony w samym module sterującym |
Tak na logikę - czujnik nie może być w środku, żeby sprawdzać temperaturę na zewnątrz
W EA czujnik jest umieszczony pod zderzakiem.
[ Dodano: 29-11-2011, 14:00 ]
Sprawdź czy masz połączenie z czujnikiem - stałe wskazanie temp. może świadczyć o przerwanym połączeniu.
Jeśli masz połączenie, sprawdź jak zmienia się oporność czujnika wraz z temp. Wszystko na obrazku
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2011, 16:27
|
|
|
W takim razie do czego jest ten czujnik i dlaczego z tej samej strony od tyłu jest do modułu sterującego przyczepiona gumowa rurka - jak zakładam - doprowadzająca powietrze z zewnątrz ? A może ten czujnik ma mierzyć temperaturę wewnątrz kabiny ? W takim razie ten gumowy wężyk z tyłu to tym bardziej tajemniczo wygląda... Szczerze - pomysłów mi brak heh.
Co do czujnika w zderzaku - jak się uda to jutro albo pojutrze "prześwietlę" sprawę Muszę tylko znaleźć jakie piny w złączu od klimatronika za co odpowiadają... Jak znajdę te od czujnika to sobie sprawdzę |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
Ostatnio zmieniony przez Wojciech Bogacz 29-11-2011, 16:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 29-11-2011, 16:28
|
|
|
Wojciech Bogacz napisał/a: | A może ten czujnik ma mierzyć temperaturę wewnątrz kabiny ? |
Dokładnie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 29-11-2011, 19:03
|
|
|
to w żółtym kółku u mnie wygląda na czujnik temp zewnętrznej...brat mi mówił że jeśli cały czas pokazuje 20 to ten czujnik nie działa bądź gdzieś sie odpiął bądź ma zwarcie, kiedyś też z tym walczył
w sumie to nic nowego nie dodałem |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 29-11-2011, 19:13
|
|
|
U mnie polaczenie nie bylo szczelne i jak go zalalem czasem przy myciu, czy tez jak soli w zimie dostal to i przy rzeczywistej temp -10 pokazywal 45* + |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2011, 10:40
|
|
|
No to teraz wiem gdzie szukać - mam inny jednak problem bo mi się immobilizer uaktywnił i autko nie odpala Muszę dociec gdzie jest przyczyna - wyjmę jeszcze raz dziś panel od klimy i poruszam kablami - może poprzednio coś nabroiłem... |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
|