Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E88A 2,5 4WD] Problem z klimatronikiem
Autor Wiadomość
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1723
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2011, 12:41   [E88A 2,5 4WD] Problem z klimatronikiem

Mam u siebie taki ciekawy problem - mój klimatronik pokazuje ciąglę, że temperatura zewnętrzna wynosi 20 stopni (kiedy w rzeczywistości jest około zera czy jakakolwiek inna).

Sądziłem, że to czujnik temperatury padł - a że jest on umieszczony w samym module sterującym to sobie wymienię moduł i z głowy. Miałem pod ręką dwa - obydwa po podłączeniu niestety pokazywały uparcie 20 stopni... W czym rzecz, ktoś wie ?


Na fotce zaznaczyłem czujnik temperatury - rozumiem, że żadnego innego w samochodzie już nie ma ?

Po podłączeniu do drugiego Gala wszystkie trzy moduły działają... sam nie wiem o czym myśleć...

Jakieś pomysły ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 29-11-2011, 13:54   

Wojciech Bogacz napisał/a:
że temperatura zewnętrzna wynosi 20 stopni
Wojciech Bogacz napisał/a:
a że jest on umieszczony w samym module sterującym

Tak na logikę - czujnik nie może być w środku, żeby sprawdzać temperaturę na zewnątrz ;)
W EA czujnik jest umieszczony pod zderzakiem.

[ Dodano: 29-11-2011, 14:00 ]
Sprawdź czy masz połączenie z czujnikiem - stałe wskazanie temp. może świadczyć o przerwanym połączeniu.

Jeśli masz połączenie, sprawdź jak zmienia się oporność czujnika wraz z temp. Wszystko na obrazku ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1723
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2011, 16:27   

W takim razie do czego jest ten czujnik i dlaczego z tej samej strony od tyłu jest do modułu sterującego przyczepiona gumowa rurka - jak zakładam - doprowadzająca powietrze z zewnątrz ? A może ten czujnik ma mierzyć temperaturę wewnątrz kabiny ? W takim razie ten gumowy wężyk z tyłu to tym bardziej tajemniczo wygląda... Szczerze - pomysłów mi brak heh.

Co do czujnika w zderzaku - jak się uda to jutro albo pojutrze "prześwietlę" sprawę :) Muszę tylko znaleźć jakie piny w złączu od klimatronika za co odpowiadają... Jak znajdę te od czujnika to sobie sprawdzę :)
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
Ostatnio zmieniony przez Wojciech Bogacz 29-11-2011, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 29-11-2011, 16:28   

Wojciech Bogacz napisał/a:
A może ten czujnik ma mierzyć temperaturę wewnątrz kabiny ?

Dokładnie ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 29-11-2011, 19:03   



to w żółtym kółku u mnie wygląda na czujnik temp zewnętrznej...brat mi mówił że jeśli cały czas pokazuje 20 to ten czujnik nie działa bądź gdzieś sie odpiął bądź ma zwarcie, kiedyś też z tym walczył

w sumie to nic nowego nie dodałem :oops:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 29-11-2011, 19:13   

U mnie polaczenie nie bylo szczelne i jak go zalalem czasem przy myciu, czy tez jak soli w zimie dostal to i przy rzeczywistej temp -10 pokazywal 45* + :mrgreen:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 29-11-2011, 19:28   

areksz121 napisał/a:
soli w zimie dostal to i przy rzeczywistej temp -10 pokazywal 45*

dokładnie to samo miałem :D
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1723
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-12-2011, 10:40   

No to teraz wiem gdzie szukać - mam inny jednak problem bo mi się immobilizer uaktywnił i autko nie odpala :( Muszę dociec gdzie jest przyczyna - wyjmę jeszcze raz dziś panel od klimy i poruszam kablami - może poprzednio coś nabroiłem...
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.