 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
RUDA BLADŹ ! |
Autor |
Wiadomość |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2012, 20:48 RUDA BLADŹ !
|
|
|
Macie jakieś sprawdzone preparaty/patenty żeby opanować rdzę ? Przymierzam się do czegoś takiego jak "Fertan"albo "Brunox" - słyszałem że zajebiście wpierdziela rdzę, czyniąc z nią praktycznie podkład do malowania
A może coś innego ? Stosowaliście jakieś specyfiki z dobrym rezultatem ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-01-2012, 21:04
|
|
|
nie słyszałem osobiście o lepszym specyfiku jak szczotka druciana na wiertarce, papiery ścierne wyczyszczenie do gołej blachy i pomalowanie od nowa wszystko inne dla mnie to pół środki |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23-01-2012, 23:20
|
|
|
Krzysiu najlepsze jest piaskowanie... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-01-2012, 10:14
|
|
|
Ja wiem, że szczotka, papier ścierny, piaskowanie itp
Ale już wszystko wiem na temat tego FERTANA. Wczoraj gadałem z bratem moim który dostał do odrestaurowania forda z 65 roku - firma w której pracuje (Ford) zleciła mu tę robotę i dała właśnie ten specyfik do odnowienia podwozia -widziałem efekt przed i po i powiem wam że jestem pod wrażeniem. Ba! Brat nawet zrobił eksperyment : wziął kawałek blachy, połowę pociągnął fertanem i położył na zewnątrz. Po tygodniu połowa blachy bez pomalowania oczywiście zardzewiała, ta druga połowa czarna i twarda. No to dalej eksperyment : połowę połowy tej zardzewiałej już, pomalował fertanem - bez czyszczenia ! - 24 godziny później ten specyfik wżarł się w tą rdze i teraz mamy 3/4 blachy czarnej i twardej jak skała - widziałem na własne oczy. Ja chyba spróbuje na swoim Galu, tylko jeszcze się dokładnie dowiem, bo słyszałem że to nawet potrzebuje trochę wilgoci (przy suchym powietrzu trzeba polewać wodą) - i nie wolno dokładnie czyścić blachy, tylko oskrobać odpadające kawałki, po to właśnie żeby ten Fertan zareagował z rdzą. - ponoć efekt jest trwały i ruda już nie wyłazi - tylko oczywiście potem trzeba to pociągnąć normalnym lakierem (lub w przypadku podwozia czymś do jego konserwacji)
Myślałem że ktoś z was już może próbował tego FERTANA , ale widzę że będę pierwszy |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2012, 10:50
|
|
|
Znam podobnego typu specyfiki i wiem jak to wygląda i uważam to za rozwiązanie na rok lub dwa potem i tak wyjdzie to moje zdanie dobry bajer na profile zamkniete uważam tylko no ale próbuj to tylko moje zdanie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-01-2012, 11:39
|
|
|
No niby tak, ale Wszyc, no kto jak kto ale ty temat rudej powinieneś znać na wylot tak na zdrowy chłopski rozum to patrz : czyścisz, szczotką, papierem itp i moim zdaniem za cholerę nie wyczyścisz wszystkiego dokładnie - chyba że zdzierasz warstwę metalu z 1mm a taki fertan na bazie wody dotrze wszędzie - z tego co już o tym się naczytałem to jak każdy środek ma swoje zasady użycia po których zastosowaniu rezultaty są zadowalające. Jako ze tez mam problem z garażem, którego nie mam, chyba fertan weźmie górę Za jakiś czas opisze rezultaty |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2012, 11:49
|
|
|
Spoko Ty też niedługo zobaczysz moją walkę z rudą
powodzenia życzę no jak się nie ma garażu to rzeczywiście może być dobra alternatywa |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-01-2012, 14:17
|
|
|
Cytat: | Spoko Ty też niedługo zobaczysz moją walkę z rudą |
- Wszyc, ja foty z Twojej walki z rudą już widziałem dlatego śmiem stwierdzić żeś specjalista w tej dziedzinie
O, a kolega Milo z Białej Podl. - pozdrawiam, pochodzę z tamtych rejonów, uczyłem się w IV L.O - jak zauważysz gdzieś Galanta ciemna zieleń USA na numerach WLS to mój były
A wracając do tematu, to tez ciekawie wygląda ten żel, a jak z jego wydajnością ? Temperatura nakładania itp ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-01-2012, 14:56
|
|
|
marycjusz napisał/a: | - Wszyc, ja foty z Twojej walki z rudą już widziałem dlatego śmiem stwierdzić żeś specjalista w tej dziedzinie |
Co Ty ja jeszcze nawet nie zacząłem dobrze walczyć jeszcze z 10 dziór do zrobienia i poprawa roboty blacharza i konserwacja na pw dostanie bo nie wiem czy bedzie chciało mi się wrzucać coś do mojego temtau przez pewien czas |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2012, 20:55
|
|
|
Uzywałem loctite roastkiler - na bazie wody, działa jak trzeba wiec polecam tego typu specyfiki, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-01-2012, 23:29
|
|
|
marycjusz napisał/a: | O, a kolega Milo z Białej Podl. - pozdrawiam, pochodzę z tamtych rejonów, uczyłem się w IV L.O - jak zauważysz gdzieś Galanta ciemna zieleń USA na numerach WLS to mój były |
Pozdrawiam również
marycjusz napisał/a: | A wracając do tematu, to tez ciekawie wygląda ten żel, a jak z jego wydajnością ? Temperatura nakładania itp ? |
Tu jak postępować znalazłem specyfikację
Usuń rdzę w prosty sposób zobacz efekt i zastosuj: idealny na zaprawki do samochodów i inne trudne prace wokół samochodu ROZPUSZCZA RDZĘ NA POWIERZCHNI ŻELAZA I STALI NIE SPŁYWA ANI NIE KAPIE NANOSI SIĘ GO CZYSTO ,OSZCZĘDNIE, PRECYZYJNIE PRODUKT ZNAJDUJE SZCZEGÓLNE ZASTOSOWANIE NA SKORODOWANYCH POWIERZCHNIACH PIONOWYCH LUB TZW SUFITOWYCH ORAZ NA TAKICH ELEMENTACH Z Z METALU KTÓRYCH NIE MOŻNA ZDEMONTOWAĆ I PODDAĆ ,,KĄPIELI " W TRADYCYJNYCH ŚRODKACH NIE NISZCZY METALI DZIAŁA SKUTECZNIE SZYBKO OSZCZĘDNIE ( PRAKTYCZNIE BEZ STRAT - IDEALNA *IKACJA ) NIE SPŁYWA I NIE BRUDZI ŁATWY W UŻYCIU DLA WARSZTATÓW SAMOCHODOWYCH SERWISÓW MECHANICZNYCH GOSPORARSTW *OWYCH HOBBYSTÓW MAJSTERKOWICZÓW POLECAMY NOWOŚĆ NA RYNKU OPIS : ANTIRUST-GEL ODŚWIERZA I REGENERUJE CZEŚCI SKORODOWANE POWIERZCHNIA PODDANA DZIAŁANIU ŚRODKA STAJE SIE POWIERZCHNIĄ POZBAWIONA RDZY I DODATKOWO POKRYTĄ OCHRONNĄ WARSTWĄ FOSFORANÓW KTÓRE STANOWIĄ DOSKONAŁY PODKŁAD POD FARBY I SMARY MULTIBOND 94 ANTIRUST BARDZO ŁATWO PRZEMIESZCZA SIĘ PO POWIERZCHNIACH POROWATYCH I ZA POMOCĄ INHIBITORÓW KOROZJI ZABEZPIECZA PRZED DALSZYM POSTĘPEM KOROZJI NIE USZKADZA POWIERZCHNI METALI I NIE WYDZIELA ZBYT DUŻYCH ILOŚĆI SZKODLIWYCH OPARÓW zajrzyj na *antirustgel* JAK UŻYWAĆ ODNALEŹĆ RDZĘ NAŁOŻYĆ ŻEL O GRUBOŚĆI OK 0,5 1 MM NAKRYĆ KAWAŁKIEM NP.REKLAMÓWKI WARSTWĘ ODRDZEWIACZA (ABY NIE WYSYCHAŁ ZBYT SZYBKO ) ODCZEKAĆ OKOŁO 30-45 MINUT ZETRZEĆ ŻEL Z POWIERZCHNI METALU PAPIEREM LUB SZMATKĄ W RAZIE POTRZEBY CZYNNOŚĆ POWTÓRZYĆ PRZEPŁUKAĆ WODĄ I OSUSZYĆ POKRYĆ NP.FARBĄ GOTOWE MASZ SPOKÓJ NA DŁUGI CZAS ANTIRUST
Ja zamiast wodą rozpuszczalnikiem przemyłem lub tylko wytarłem do sucha |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-01-2012, 14:43
|
|
|
To może i ja potestuję takie specyfiki... bardzo by to zmniejszyło koszty użytkowania Gala Aż się naradzę z kolegą to by mi nieco tę rdzę ogarnął heh. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 14-02-2012, 20:37
|
|
|
Ja dopisze swoje doświadczenia, ponieważ ostatnio robiłem to samo w swojej Toyocie, a i w Galu też mnie to czeka. Rdzę oczywiście piaskowałem, jest to najskuteczniejszy sposób aby się jej pozbyć, używałem akurat Cortanin F, po nim też blacha robi się czarna i jest to jakaś warstwa ochronna. Na to podkład i konserwacja (boll lub APP) To było w przypadku podwozia i nadkoli, a nadwozie, a dokładnie tam gdzie ma być lakier: tylko piaskowanie, następnie podkład reaktywny, szpachlówka natryskowa, która trzeba potraktować papierem wodnym, teraz zwykły podkład, znów papier no i lakier. Kumpel, który mi pomaga jest lakiernikiem i twierdzi że po takich wynalazkach typu odrdzewiacze może później lakier odchodzić, ale jeśli chodzi o podwozie to może być. |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-02-2012, 13:41
|
|
|
kaczka81s napisał/a: | twierdzi że po takich wynalazkach typu odrdzewiacze może później lakier odchodzić |
hmm nie do końca chyba można się z tym zgodzić, zobaczcie :
http://www.youtube.com/watch?v=z0D1oVT7mYI
A tu brunox (odpowiednik FERTANA) http://www.youtube.com/wa...feature=related |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
|
|