 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pierwszy Misiek - Lancer CS9W |
Autor |
Wiadomość |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 02-08-2015, 19:26 Pierwszy Misiek - Lancer CS9W
|
|
|
Cześć
Przyszedł czas na mnie, aby w końcu po roku pochwalić się i rozpocząć temat o moim Lancerze A więc tak: nabyłem go 1 kwietnia 2014, sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 105 000 km. Do samochodu dodatkowo otrzymałem komplet felg stalowych z oponami zimowymi.
Rocznik: 2004
Silnik 2.0 4G63 135 KM
Wersja wyposażenia: Sport
16.04.2014 - 106 000 km
- wymiana rozrządu wraz z pompą wody (zestaw 2 x pasek MItsuboshi,3 x rolka GMB, napinacz hyd. Aisin, pompa wody GMB)
- wymiana paska wielorowkowego - Contitech
- wymiana filtrów (MANN) + olej (Valvoline Synpower 5W40)
- wymiana łączników stabilizatora przód
- wymiana tuleji wahacza tylnego górnego (banany)
01.07.2014 - 107 745 km
- założenie instalacji LPG w autonagaz.net
sterownik: Stag 300-4 Premium
reduktor: ACR01
elektrozawór: Valtek typ 03
wtryskiwacze: Hana Gold
zbiornik: Bormech 630/250 62 L
wlew w klapce paliwa
przełącznik LED
16.07.2014 - 108 800
- regulacja instalacji LPG po 1000 km
10.12.2014 - 118 100 km
- przegląd instalacji LPG po 10 000 km + wymiana filtra fazy lotnej
22.12.2014 - 119 000 km
- wymiana tarcz przód (Mikoda nacinane) + klocki (TRW)
11.04.2015 - 123 600 km
- wymiana oleju (Valvoline Synpower 5W40) + filtr MANN
02.06.2015 - 128 000 km
- przegląd instalacji LPG po 10 000 km + wymiana filtra fazy lotnej
17.06.2015 - 129 000 km - robota u Leszka
- wymiana sprzęgła - Exedy MBK 2053
- wymiana drążków kierowniczych i końcówek - TRW
- wymiana 2x wahacz tylny poprzeczny
- wymiana 2x tuleje wahacza wzdłużnego tylnego
- ustawienie zbieżności
14.07.2015 - 130 000 km
- ozonowanie i nabicie klimatyzacji - witkowicka54.pl
aktualnie (02.08.2015) auto ma przejechane 131 498 km i jestem z niego jak najbardziej zadowolony
01.09.2015 - 133 000
- wymiana filtrów powietrza oraz kabinowego
24.10.2015 - 136 600
- wymiana oleju (Valvoline Synpower 5W40) + filtr MANN
- wymiana świec (NGK IGR6A11)
- wymiana akumulatora (Bosch S5 63Ah, 610A)
14.01.2016 - 140 000
- wymiana tarcz i klocków tył (Zimmermann)
02.05.2016 - 145 400
- wymiana tłumika końcowego w http://www.wydech.pl/ (dorabiany na zamówienie)
05.08.2016 - 151 600 - robota u Leszka
- wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W40) oraz filtrów
25.01.2017 - 160900
- wymiana sondy lambda z powodu awarii grzałki (MN137490 - Blue Print ADC47052)
24.03.2017 - 163760 - robota u Leszka
- wymiana amortyzatorów wraz z poduszkami z przodu,
- wymiana oleju (Valvoline SynPower 5W40), filtrów i płynu hamulcowego,
- serwis klimatyzacji
- ustawienie zbieżności |
Ostatnio zmieniony przez b4rt3k91 17-06-2017, 13:55, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
 |
STax
Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 133 Skąd: Opole
|
Wysłany: 04-08-2015, 11:34
|
|
|
Zgrabny misiek
Ma w zasadzie wszystko to, czego brakuje mi w moim - silnik, kombi, kiera momo, skórzana gałka i alusy
Niech się dobrze sprawuje |
_________________ Mój lancer => http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93586 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-08-2015, 01:34
|
|
|
Zakochałem się w tym lancerku. Chyba jedyny słuszny silnik?
Zbieram plny na następny rok, bo moja Cari przekroczy 19 rok, czas na coś nowszego, ale nadal ze stajni Mitsu, najprawdopodobniej ten model.
Jak się sprawuje? Jak Ci spala? |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 05-08-2015, 07:39
|
|
|
Moim zdaniem silnik optymalny jak do tego autka, 1.6 chyba może być za słaby spalanie LPG na poziomie 10,5-11 L w cyklu mieszanym (mniej więcej stosunek miasto/niezabudowany: 70%/30%), dokładniejsze dane odnośnie spalania możesz zobaczyć na motostat (link w profilu). Jestem bardzo zadowolony, bo oprócz rzeczy eksploatacyjnych póki co nic się nie sypie, zrobiłem nim już 25 tys. km. Coś powoli mam wrażenie, że tylna piasta zaczyna "buczeć", ale z tego co czytałem na forum to się zdarza. mateelv, gdybyś szukał takiego Lancerka to polecam szukać wersji poliftowej |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
STax
Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 133 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-08-2015, 09:15
|
|
|
b4rt3k91 napisał/a: | Moim zdaniem silnik optymalny jak do tego autka, 1.6 chyba może być za słaby |
Zależy czego się od auta oczekuje.
Jako auto tylko do przemieszczania się z punktu A do B, zwłaszcza po mieście 1.6 starcza a od biedy da się nim w miarę komfortowo z autostradowymi prędkościami podróżować. Ale jak ktoś oczekuje jakichś sensownych osiągów to na pewno mu 1.6 nie wystarczy.
Plus jest taki, że na pewno pali mniej od 2.0 - w trasie daje się do 5,5-6l zejść, w mieście ok 8l (benzyny).
b4rt3k91 napisał/a: | gdybyś szukał takiego Lancerka to polecam szukać wersji poliftowej |
No właśnie, czym się różni przedlift od poliftu? Ja mam 2006 czyli w zasadzie ostatni rok produkcji już chyba po wszystkich liftach i różnicę widzę chyba tylko we wlotach w zderzaku, które mają inny kształt?
Gdzieś w internecie widziałem fotki lancerów z innymi zegarami, nie okrągłymi, ale myślałem, że to jakaś wersja np na USA czy coś? |
_________________ Mój lancer => http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93586 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 05-08-2015, 09:46
|
|
|
STax napisał/a: | b4rt3k91 napisał/a: | Moim zdaniem silnik optymalny jak do tego autka, 1.6 chyba może być za słaby |
Zależy czego się od auta oczekuje.
Jako auto tylko do przemieszczania się z punktu A do B, zwłaszcza po mieście 1.6 starcza a od biedy da się nim w miarę komfortowo z autostradowymi prędkościami podróżować. Ale jak ktoś oczekuje jakichś sensownych osiągów to na pewno mu 1.6 nie wystarczy.
Plus jest taki, że na pewno pali mniej od 2.0 - w trasie daje się do 5,5-6l zejść, w mieście ok 8l (benzyny). |
Jak ze spalaniem benzyny to ciężko mi powiedzieć, ale wydaje mi się, że 2.0 średnio koło 1-1,5l może więcej palić. Trzeba by zerknąć na motostat Oczywiście, że 1.6 też zapewne daje radę, ale ja jakoś wolę mieć te kilka kucyków więcej zapasu. Akurat ten 2.0 mi się trafił (znajomy handlarz od którego kupiliśmy drugi samochód sprowadził akurat dzień wcześniej), decyzja o zakupie była dość spontaniczna, ale nie żałuję.
STax napisał/a: |
b4rt3k91 napisał/a: | gdybyś szukał takiego Lancerka to polecam szukać wersji poliftowej |
No właśnie, czym się różni przedlift od poliftu? Ja mam 2006 czyli w zasadzie ostatni rok produkcji już chyba po wszystkich liftach i różnicę widzę chyba tylko we wlotach w zderzaku, które mają inny kształt?
Gdzieś w internecie widziałem fotki lancerów z innymi zegarami, nie okrągłymi, ale myślałem, że to jakaś wersja np na USA czy coś? |
STax, w tym temacie jest co nieco na temat zmian: klik
W najbliższym czasie planuję jeszcze zrobić konserwację podwozia i nadkoli + jest kilka odprysków na lakierze od kamieni, ale to muszę skonsultować ze znajomym lakiernikiem na ile muszę się z tym spieszyć. |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
STax
Forumowicz
Auto: Lancer CS0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sty 2015 Posty: 133 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-08-2015, 09:56
|
|
|
b4rt3k91 napisał/a: | W najbliższym czasie planuję jeszcze zrobić konserwację podwozia i nadkoli + jest kilka odprysków na lakierze od kamieni, ale to muszę skonsultować ze znajomym lakiernikiem na ile muszę się z tym spieszyć. |
Ja jakoś w lutym albo marcu robiłem konserwację w specjalnym serwisie. Pełna konserwacja podwozia + profili zamkniętych i komory silnika. Zapłaciłem chyba ostatecznie 550zł. |
_________________ Mój lancer => http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93586 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-08-2015, 00:27
|
|
|
b4rt3k91 napisał/a: | Moim zdaniem silnik optymalny jak do tego autka, 1.6 chyba może być za słaby spalanie LPG na poziomie 10,5-11 L w cyklu mieszanym (mniej więcej stosunek miasto/niezabudowany: 70%/30%), dokładniejsze dane odnośnie spalania możesz zobaczyć na motostat (link w profilu). Jestem bardzo zadowolony, bo oprócz rzeczy eksploatacyjnych póki co nic się nie sypie, zrobiłem nim już 25 tys. km. Coś powoli mam wrażenie, że tylna piasta zaczyna "buczeć", ale z tego co czytałem na forum to się zdarza. mateelv, gdybyś szukał takiego Lancerka to polecam szukać wersji poliftowej |
Dzięki za odpowiedź.
Powiedz mi jak się sprawuje skrzynia? Podobno chodzi całkiem przyjemnie. Po drugie chciałbym wiedzieć jak z karoserią i lakierem, masz jakieś uwagi, zastrzeżenia?
Po trzecie: Twój jest lekko obniżony czy to standardowy zawias? |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 06-08-2015, 09:01
|
|
|
mateelv napisał/a: |
Powiedz mi jak się sprawuje skrzynia? Podobno chodzi całkiem przyjemnie. |
Potwierdzam ze skrzynią zero problemów u mnie.
mateelv napisał/a: |
Po drugie chciałbym wiedzieć jak z karoserią i lakierem, masz jakieś uwagi, zastrzeżenia?
Po trzecie: Twój jest lekko obniżony czy to standardowy zawias?
|
Jeśli nie jest malowany to powinno być ok, ja akurat swój cały sprawdzałem miernikiem i lakier jest ok. Poza kilkoma miejscami, gdzie są jakieś odpryski i jedna rysa na dachu nie mam żadnych zastrzeżeń. Jedyne co to widziałem od spodu ogniska rudej, dlatego planuję go dać do konserwacji.
mateelv napisał/a: |
Po trzecie: Twój jest lekko obniżony czy to standardowy zawias?
|
Wersja sport o ile dobrze się orientuję ma fabrycznie troszkę niższe zawieszenie, ja przy nim nic nie zmieniałem w każdym razie. Poprzedni właściciel też raczej nic nie robił. |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
mariotd
Mitsumaniak 03230/KMM

Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 71 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-08-2015, 14:54
|
|
|
A więc masz w kolorze granat? Mój taki sam, ino grafitowy Po zdjęciach widzę, że 60 tyś km mniej w tym samochodzie to spora różnica w wyglądzie materiałów.. moja kierownica i gałka biegów jest już wytarta
Co do spalania na benzynie (2.0 2003r.) - średnio po mieście, jeżdżąc przepisowo można wyciągnąć 9-10 litrów, na trasie udało mi się zejść do 8 litrów (ale kręciłem go mocno ) największy wynik to ponad 11,5 litra po mieście. Jako, że nie robię ogromnych przebiegów zdecydowałem się jednak nie gazować autka.
Mnie również każdy się pyta, czy obniżałem auto Jest ono fabrycznie obniżone, ale mimo to i tak spokojnie pokonuję ogromne kratery na parkingu przed moją firmą, gdzie niejeden samochód przetarł spód dzięki twardszemu zawieszeniu nie buja autem jak łajbą na morzu.
Takie auto, jak masz zamiar nim jeździć więcej niż 2-3 lata, koniecznie warto oddać konserwacji. Sam mam sprowadzony model z Niemiec i aż mi żal będzie przejechać kolejną zimę bez zabezpieczenia podwozia oczywiście musisz się liczyć z ogromem odprysków na masce i gdzieniegdzie niedoskonałościami lakieru.. w końcu Japończyk. |
_________________ Lancer 2.0 WAGON 2003
 |
|
|
|
 |
mateelv
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-08-2015, 22:56
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Czy dostępność części i ich wysoka cena to bardziej mit czy jednak ma sporo prawdy? Jak to jest?
Latam po allegro i faktycznie jakoś kolorowo nie jest, ale może Ty się wypowiesz, tak będzie najlepiej
Nie widzę nawet najmniejszej alternatywy dla tego auta w tej cenie, w tej klasie, w tym klimacie. Moje top 1, ale trochę martwią mnie wypowiedzi o wysokich cenach części...
A Cari w końcu trzeba będzie pogonić, z wielkim żalem, bo jest tak bardzo niezawodnym autem, ale chce się czegoś nowszego, bezpieczniejszego, żwawszego... |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
mariotd
Mitsumaniak 03230/KMM

Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 71 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-08-2015, 23:02
|
|
|
mateelv napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi.
Czy dostępność części i ich wysoka cena to bardziej mit czy jednak ma sporo prawdy? Jak to jest?
Latam po allegro i faktycznie jakoś kolorowo nie jest, ale może Ty się wypowiesz, tak będzie najlepiej
Nie widzę nawet najmniejszej alternatywy dla tego auta w tej cenie, w tej klasie, w tym klimacie. Moje top 1, ale trochę martwią mnie wypowiedzi o wysokich cenach części...
A Cari w końcu trzeba będzie pogonić, z wielkim żalem, bo jest tak bardzo niezawodnym autem, ale chce się czegoś nowszego, bezpieczniejszego, żwawszego... |
Z częściami niestety nie jest zbyt wesoło, jak to sam zauważyłeś.. Oczywiście coraz więcej ludzi sprowadza i wystawia na allegro części z rozbitków, sam ostatnio kupiłem kierunkowskaz na błotnik Natomiast musiałem ratować się belką zawieszenia przód z innego Lancea (rozbiórka używki), gdyż zakup nowego w ASO to ok 3,4 tyś zł (z allegro 250 zł z przesyłką) + czekanie ponad miesiąc na sprowadzenie... Niestety, ale tutaj musisz przygotować się na dosyć spory koszt - ale jak to mówią, lepiej raz wydać więcej pieniędzy, niż co miesiąc odwiedzać mechanika "bo coś". |
_________________ Lancer 2.0 WAGON 2003
 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 14-08-2015, 10:28
|
|
|
mateelv napisał/a: |
Czy dostępność części i ich wysoka cena to bardziej mit czy jednak ma sporo prawdy? Jak to jest? |
Zależy jak na to patrzeć. Jeśli porównać ceny do innych marek to rzeczywiście może być trochę drogo, ja ostatnio za komplet sprzęgła z Exedy płaciłem w IC coś koło 500 zł (co wydaje mi się, że nie jest jakąś tragiczną ceną). Najlepiej chyba poczytać na podforum CS0 o awariach, później poszukać części i zobaczyć na ich ceny. Ewentualnie zawsze zostają jakieś używki jako alternatywa. Moim zdaniem: tak jak napisał mariotd, "lepiej raz wydać więcej pieniędzy, niż co miesiąc odwiedzać mechanika "bo coś" ". |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:59
|
|
|
Mały update: wczoraj wymieniony olej (Valvoline Synpower 5W40) z filtrem (MANN) i świece (NGK IGR6A11) przy przebiegu 136 600 km. Wymieniłem też akumulator na Bosch'a S5 (63Ah, 610A), stary niestety padł totalnie. |
_________________ Mój Lancer -> http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1411880 |
|
|
|
 |
b4rt3k91
Mitsumaniak
Auto: Lancer CS9W + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 94 Skąd: Krzeszowice
|
|
|
|
 |
|
|