Mitsubishi SMASH |
Autor |
Wiadomość |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-01-2013, 14:35 Mitsubishi SMASH
|
|
|
MITSUBISHI CARISMA 1900DI-D SMASH
VIN code: XMCLNDA5A2F015918
Imię i nazwisko: CARISMA (EUR / NedCar)
Model: 1900DIESEL (EURO3) [DA5A]
Klasyfikacja: JAM (HATCHBACK/EURO3) 5FM / T LHD [LNMFL6]
Opcje: D99
Kolor wnętrza: 52J
Rok budowy: 2002.02.2
Region: Europa
Auto kupione w Belgii z przebiegiem 182-tys
Potwierdzenie oryginalnego przebiegu
Serwisowane do samego końca co potwierdza książka
Miśkiem jeździł jeden właściciel widać ze dbał o niego bo jest bardzo zadbane. Twierdził ze przy 180-tys zostało wszystko wymienione, rozrząd, filtr paliwa, powietrza, klocki. Nigdy nie miał stłuczki, co potwierdził test lakieru. Turbina poprawnie się załącza przy 2-tyś, jak na razie Misiek sprawuje się bez zastrzeżeń
Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła
28.02.13
Wymiana płynu hamulcowego
Czyszczenie zaworu EGR
13.04.13
Polerowanie lakieru
10.06.13
Wymiana klocków hamulcowych przód/tył TRW COTEC (190150 km)
24.01.14
Cari po roku przejechała 21 196.0 km, średnie spalanie 6.45 l/100km
Autostrada- 5.94 l/100km - 4 092.5 km
Miasto - 6.59 l/100km - 16 524.2 km
Drogi lokalne - 6.17 l/100km - 579.3 km
13.02.14
Wymiana oleju
Filtra oleju
Filtra paliwa
Filtra powietrza
Regeneracja zacisków hamulcowych tył
Wymiana końcówek drążka kierowniczego |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
Ostatnio zmieniony przez cwaniak 25-02-2014, 16:53, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2013, 17:43
|
|
|
cwaniak napisał/a: | Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła |
Przede wszystkim oliwa zmieniana co 10 tyś , filtry paliwa co 20 tys najlepiej ( common rail )
Wiem co mówie bo to silnk konstrukcji Renault i mam z nim doczynienia na co dzień
Jeśli chodzi o styl jazdy to jak każdy diesel nie lubi jak sie go pałuje po odpaleniu , tak samo nie lubi krótkich odcinków , a jezeli juz takie robimy to zaleca sie min raz w tygodniu pożądne "przegonienie" silnika do ok 4 tys obr/min na odcinku min 10 km .Tak samo jesli jedziemy np autostradą ze stałą pręd. nie zaleca sie gaszenia silnika od razu po zatrzymaniu , tylko powinien min 1 min popracowac na wolnych obrotach aby turbina zdążyła sie schłodzic . Ta sa podstawy przy utrzymaniu diesla w dobrej kondycji . |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2013, 23:02
|
|
|
Cytat: | A do paliwa jakieś dodatki stosować, bo koleżka do Pajero 3.2 DI-D Mixol lał jak się nie mylę |
Nic nie kombinuj , lej paliwo z dobrego zródła nie żadne tam pozamiejskie "wichury" plus do tego tak jak pisałem filtr paliwa i powietrza co ok 20 tys , aby turbo miało czym oddychac i wtryski miały dobrą wydajnośc . |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
benq
Mitsumaniak
Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-01-2013, 23:15
|
|
|
Piękna Cari gratuluję udanego zakupu. |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2013, 14:14
|
|
|
benq, dzieki
Co może być przyczyna ze gdy włączę dmuchawę obojętnie czy na 1-2 czy 4 czuć spaliny w środku, ale tylko jak ogrzewanie jest włączone. Podczas jazdy czuć tak delikatnie ale gdy stoję na światłach to zapach spalin się nasila |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20953 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-01-2013, 15:23
|
|
|
Może masz dziurawy łącznik elastyczny wydechu albo coś w okolicach i nawiew zaciąga do środka . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
amp
Mitsumaniak 1337

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 120 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-02-2013, 11:46
|
|
|
Piękna Nigdy jakoś nie przepadałem za II, ale ta ma coś w sobie! |
_________________ Moja Cari
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:02
|
|
|
amp,
Wydech pod spodom nie ma dziur, ale mam takie wrażenie ze w okolicy silnika jest problem. bo gdy zdjąłem plastikową pokrywę zauważyłem czarny osad (czerwone strzałki). i teraz pytanie jak sprawdzić w sposób (domowy) czy uszczelka pod głowica jest cala.
 |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-02-2013, 15:09
|
|
|
A może to rurka EGR lub kolektor jest pęknięty? Nie znam tego silnika, ale przy uszczelce to chyba byś miał jeszcze jakieś inne objawy. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 12-02-2013, 18:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-02-2013, 16:55
|
|
|
lukasz12, no właśnie bo jak by uszczelka to by check engine się ukazywał
lukasz12 napisał/a: | rurka EGR | - a w którym miejscu się znajduje ta owa rurka może ktoś podpowie |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
|