Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi SMASH
Autor Wiadomość
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
  Wysłany: 26-01-2013, 14:35   Mitsubishi SMASH

MITSUBISHI CARISMA 1900DI-D SMASH
VIN code: XMCLNDA5A2F015918
Imię i nazwisko: CARISMA (EUR / NedCar)
Model: 1900DIESEL (EURO3) [DA5A]
Klasyfikacja: JAM (HATCHBACK/EURO3) 5FM / T LHD [LNMFL6]
Opcje: D99
Kolor wnętrza: 52J
Rok budowy: 2002.02.2
Region: Europa



Auto kupione w Belgii z przebiegiem 182-tys


Potwierdzenie oryginalnego przebiegu



Serwisowane do samego końca co potwierdza książka


















Miśkiem jeździł jeden właściciel widać ze dbał o niego bo jest bardzo zadbane. Twierdził ze przy 180-tys zostało wszystko wymienione, rozrząd, filtr paliwa, powietrza, klocki. Nigdy nie miał stłuczki, co potwierdził test lakieru. Turbina poprawnie się załącza przy 2-tyś, jak na razie Misiek sprawuje się bez zastrzeżeń



Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła

28.02.13
Wymiana płynu hamulcowego
Czyszczenie zaworu EGR

13.04.13
Polerowanie lakieru
10.06.13
Wymiana klocków hamulcowych przód/tył TRW COTEC (190150 km)
24.01.14
Cari po roku przejechała 21 196.0 km, średnie spalanie 6.45 l/100km
Autostrada- 5.94 l/100km - 4 092.5 km
Miasto - 6.59 l/100km - 16 524.2 km
Drogi lokalne - 6.17 l/100km - 579.3 km
13.02.14
Wymiana oleju
Filtra oleju
Filtra paliwa
Filtra powietrza
Regeneracja zacisków hamulcowych tył
Wymiana końcówek drążka kierowniczego
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
Ostatnio zmieniony przez cwaniak 25-02-2014, 16:53, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2013, 17:43   

cwaniak napisał/a:
Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła


Przede wszystkim oliwa zmieniana co 10 tyś , filtry paliwa co 20 tys najlepiej ( common rail ) :wink:
Wiem co mówie bo to silnk konstrukcji Renault i mam z nim doczynienia na co dzień :wink:
Jeśli chodzi o styl jazdy to jak każdy diesel nie lubi jak sie go pałuje po odpaleniu , tak samo nie lubi krótkich odcinków , a jezeli juz takie robimy to zaleca sie min raz w tygodniu pożądne "przegonienie" silnika do ok 4 tys obr/min na odcinku min 10 km .Tak samo jesli jedziemy np autostradą ze stałą pręd. nie zaleca sie gaszenia silnika od razu po zatrzymaniu , tylko powinien min 1 min popracowac na wolnych obrotach aby turbina zdążyła sie schłodzic . Ta sa podstawy przy utrzymaniu diesla w dobrej kondycji .
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-01-2013, 19:47   

A do paliwa jakieś dodatki stosować, bo koleżka do Pajero 3.2 DI-D Mixol lał jak się nie mylę
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2013, 23:02   

Cytat:
A do paliwa jakieś dodatki stosować, bo koleżka do Pajero 3.2 DI-D Mixol lał jak się nie mylę


Nic nie kombinuj , lej paliwo z dobrego zródła nie żadne tam pozamiejskie "wichury" plus do tego tak jak pisałem filtr paliwa i powietrza co ok 20 tys , aby turbo miało czym oddychac i wtryski miały dobrą wydajnośc .
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2013, 09:57   

deejay, dzięki za rade :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
benq 
Mitsumaniak

Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 103
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2013, 23:15   

Piękna Cari gratuluję udanego zakupu.
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-01-2013, 14:14   

benq, dzieki :roll:

Co może być przyczyna ze gdy włączę dmuchawę obojętnie czy na 1-2 czy 4 czuć spaliny w środku, ale tylko jak ogrzewanie jest włączone. Podczas jazdy czuć tak delikatnie ale gdy stoję na światłach to zapach spalin się nasila
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20953
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-01-2013, 15:23   

Może masz dziurawy łącznik elastyczny wydechu albo coś w okolicach i nawiew zaciąga do środka :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-01-2013, 17:16   

ale to by głośniej pracował, a to nic. jutro trzeba będzie poszukać
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-01-2013, 23:52   

Gratulejszyn :) Wprawdzie to nie Galant ale ładna ta Cari :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 31-01-2013, 00:20   

marycjusz napisał/a:
Wprawdzie to nie Galant

Marecki z całego serca żałuję ze to nie (SPORT)Galancik,ale musiałem :cry: coś kupić. sam popatrz ze nic ciekawego tu nie ma. w Belgii jest ciężko kupić Gala, a tym bardziej 2.5 :roll:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
amp 
Mitsumaniak
1337


Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-02-2013, 11:46   

Piękna :-) Nigdy jakoś nie przepadałem za II, ale ta ma coś w sobie!
_________________
Moja Cari
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-02-2013, 15:02   

amp, :D :D :D
Wydech pod spodom nie ma dziur, ale mam takie wrażenie ze w okolicy silnika jest problem. bo gdy zdjąłem plastikową pokrywę zauważyłem czarny osad (czerwone strzałki). i teraz pytanie jak sprawdzić w sposób (domowy) czy uszczelka pod głowica jest cala.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-02-2013, 15:09   

A może to rurka EGR lub kolektor jest pęknięty? Nie znam tego silnika, ale przy uszczelce to chyba byś miał jeszcze jakieś inne objawy.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 12-02-2013, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-02-2013, 16:55   

lukasz12, no właśnie bo jak by uszczelka to by check engine się ukazywał
lukasz12 napisał/a:
rurka EGR
- a w którym miejscu się znajduje ta owa rurka może ktoś podpowie
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.