Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o TD
Autor Wiadomość
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 19-02-2012, 22:01   Wszystko o TD

Witam! Prawdopodobnie będę musiał zamienić mojego rekina V6 na 2.0 TD (nie chciałbym innego auta w dieslu). Dlatego chciałbym się dowiedzieć wszystko o tym silniku... Czy on daje rade, 90km to bardzo mało. Czy da się podnieść jego moc, jak tak to ile i czym? Mozę ma ktoś filmiki z porównaniem z innymi autami ;p

Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o przekierowanie ponieważ go nie znalazłem.
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-02-2012, 22:39   

Witam, ja mam Galanta TD - wiec tak, przy kupnie zwroc uwage na to czy w zbiorniku wyrownawczym cieczy chlodzacej, przy wlaczonym silniku nie pojawiaja sie pecherzyki powietrza - oznacza to wydmuchana uszczelke pod glowica, niestety ja nie wiedzialme o tym i kupujac swojego nadzialem sie od razu na koszta - wymienilem uszczelke, splanowalem glowice i smiga:) 90KM to wcale nie mało, biorac pod uwage dosc dobry moment obrotowy, mozna jezdzic dynamicznie tym dieselkiem. Niestety jest odporny na chiptuning, jedynie mozna zmienic parametry pompy, co jest nieoplacalne. Oczywiscie ekonomiczny zbytnio to on nie jest w miescie wciaga 8-9l ropy, w trasie znacznie lepiej - 6l. Szczerze powiem nawet ze sam chcialem zamienic sie na 2,5V6;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2012, 07:55   

TCV i brak mocy

Power BOX

Głowica problemy

Awarie układu chłodzenia

Wysokie spalanie

Usterka zaworu przelewowego

Opinie 2.0TD

FAQ 2.0TD

Nie zapominaj o zimowych problemach z paliwem, mozliwości regeneracji turbiny po pewnym czasie, etc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-02-2012, 15:49   

Powiem tak jak na 90 KM to wystarczy sprawnie się poruszać czasem miło zaskakuje jak się depnie ,jak na prace silnika to nawet cicho chodzi w porównaniu do VW , zimą eksplotacja dobre paliwo sprawdzone świece i filtry i nie ma problemu z rozruchem nawet przy - 28 a było tej zimy u mnie
Ważne jest dbanie o turbinę po szybkiej jeżdzie nie wyłączamy silnika dajmy jej się schłodzić ,są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać spalanie w mieście około 8 l ,
Ujerzdzam już 3 mitsu z silnikiem diesla i jestem zadowolony
Najlepiej niech się wypowiedzą co mają diesla i użytkują na codzień
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-02-2012, 16:11   

Co do turbiny - w kazdym samochodzie z turbodoladowanym silnikiem, nalezy odczekac okolo minuty-dwoch ewentualnie 7;) na schlodzenie turbiny. Ale nawet to nie jest regula ze turbo bedzie dluzej zylo. Niestety u mnie turbo padło i regeneracja turbo kosztowala mnie w sumie 2000zl. Co prawda awaria wskutek zaniedbania poprzedniego wlasciciela. Po regeneracji i wyczyszczeniu dolotu, wezow i intercoolera samochod stal sie mlodszy o jakies 10 lat;) Ojciec ma Carisme 1,9TD i wg mnie Galant w dieslu jezdzi lepiej, ciszej i dynamiczniej, niestety Carisma jest bardziej ekonomiczna, ale co z tego, bo mowa o Galancie;) Wszystkie czesci zawieszenia sa identyczne z wersjami benzynowymi, wiec ceny sa dosc przystepne nawet w drogich sklepach, W Autopartnerze lub Intercarsie wahacz przedni dolny prosty 150zl bez rabatu, mechanik dostał uszczelke pod glowice, uszczelke pokrywy zaworow i jednorazowe podkladki pod wtryskiwacze w zestawie za 300zl, firmy nie pamietam ale ponoc dobra marka. Filtry paliwa i oleju tez tanie, paski rozrzadu, klinowe i rolki w moim modelu stanowily problem bo nigdzie na Slasku nie bylo, ale udalo sie dopasowac i wszystko dziala jak nalezy. Niestety pompa wody do regeneracji trafila z racji tego ze wszystkie pompy jakie byly, nie pasowaly, otwor na srube byl przesuniety o 3cm i nie dalo sie zalozyc pompy wody. Oprocz tego wszystko jest dostepne w wiekszosci sklepow, a jak nie, to sprowadza:) Szczerze i tak bym polecil tego dieselka:) demonem predkosci nie jest ale zolwiem tez nie, w skali 1-10 moje zadowolenie z tego modelu kreuje sie mniej wiecej 8-8,5;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-02-2012, 16:20   

Co jeszcze dodam z tyłu hamulce są bębnowe i tylko w dieslu występują ,mnie regeneracja turbo około 180 zł bo sam zrobiłem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-02-2012, 16:43   

Ja niedlugo bede zmienial bebny na tarcze;) z kolega z tego forum musze tylko sie skontaktowac;P
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 20-02-2012, 16:55   

To czy ekonomiczny czy nie to akurat mniejszy problem, dostęp do ropy znajdzie się wszędzie.
Interesuje mnie właśnie bezawaryjność oraz czy nie było by wstydu jak jakiś np. opelek 1.6 PB my mnie wyprzedzał bez problemu ;p
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2012, 19:24   

milo napisał/a:
są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać
A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2012, 19:26   

Ja mam już gala TD od 2,5 roku. Od zakupu zrobiłem 40kkm i w tym czasie zmieniłem: rozrząd, kpl. amorków, wahacze górne, drążek kierowniczy, łączniki stabilizatora tył. Przy silniku zmieniam olej co 10kkm i raz na rok filtr paliwa. Masz jakieś dodatkowe pytania, pytaj :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-02-2012, 19:32   

robertdg napisał/a:
A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia

Wirnik skręcony w te same miejsca jeżdzę już ponad rok turbina daje dobre ciśnienie mam wskaznik ciśnienia doładowania
Olej zmieniam nie co 10 tyś tylko co 6 tyś tak jak w poprzednich mitsu
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-02-2012, 19:38   

Kolega ma Alfe Sportwagon 1.8 i nie mial szans;) wiec nie boj sie o Opla 1,6;P Pamietaj ze Diesle maja szybciej dostepny moment obrotowy, wiec to ich zaleta. A co do turbiny - wywaza sie ja przy wysokich obrotach. Moj mechanik wywazal ja przy predkosci 38000 obrotow...
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 20-02-2012, 19:43   

Nie no panowie z tego co mówcie to nie jest tak źle ;) Dziwne ale TD widziałem na allegro tylko do 1999roku były one produkowane później? ;p czy po prostu są takie dobre ze ich nie ma na handel? ;)
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-02-2012, 19:44   

Moj niby ma w dowodzie rok produkcji 2001 ale jest z lutego 2000
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 20-02-2012, 19:50   

Aha czyli były ;) a w jakich opcjach bo raczej w SE nie były? Avance czy elegant? ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.