[EA6A/W 2.0TD] Problem z płynem chłodniczym, za duży stan |
Autor |
Wiadomość |
rzib
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2012, 19:50 [EA6A/W 2.0TD] Problem z płynem chłodniczym, za duży stan
|
|
|
Dziś z bratem pojechaliśmy po Galanta 2,0 Td dla niego. Na miejscu chcąc porównać miejsce nja czujnik i wiązkę gość który sprzedawał Galanta zwrócił mi uwagę na max płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Szły do niego bąbelki z wężyka chłodnicy. Po zgaszeniu silnika nadmiar płynu ze zbiorniczka wlałem do chłodnicy a stan w zbiorniczku został. Samochód chodził na wolnych obrotach potem troszkę przegazowałem i nic się nie zmieniło. W trasie sprawdzałem 2 razy urósł na max ale nic z ogrzewaniem i temperaturą się nie działo. Do domu przejechałem 250 km ( h= 80-170 km/h) otwieram maskę płyn znowu na max. ponownie wlewam nadmiar do chłodnicy ale już do zbiorniczka muszę dolać bo stanu nie ma. Odpalam płyn ze zbiorniczka pobiera (ok. 200ml i przestaje) chociaż uzupełniłem na max w chłodnicy. Otwieram na pracującym silniku korek od chłodnicy, zero ciśnienia i nie widać płynu (pierwsza kratka pusta) . Temperatura ok jak na dużych i jak i małych obrotach ogrzewanie również. PROSZĘ O POMOC |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:02
|
|
|
rzib napisał/a: | W trasie sprawdzałem 2 razy urósł na max ale nic z ogrzewaniem |
Zawsze jak sie nagrzeje dobrze to stan bedzie na max a jak zimny to min rzib napisał/a: | Otwieram na pracującym silniku korek od chłodnicy, zero ciśnienia i nie widać płynu |
Korek dobry
Dużo ubywa płynu ? odpowietrzony układ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:03
|
|
|
Jak silnik jest rozgrzany i idą bąbelki do zbiornika wyrównawczego to najprawdopodobniej do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Może termostat sie zaciął i został pregrzany silnik. |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
rzib
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:12
|
|
|
nie zauważyłem żeby coś z temperaturą się działo a jak termostat by się zaciął to ogrzewanie by nie działało.
[ Dodano: 07-10-2012, 20:15 ]
Korek dobry
Dużo ubywa płynu ? odpowietrzony układ?
Płynu na 250 km ubyło może ze 100ml... a jak sprawdzić korek? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:20
|
|
|
rzib sprawdź korek. Ale najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą Ci poszła. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
rzib
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:26
|
|
|
jak sprawdzić korek? Bo szczerze powiem że troszkę mi niepasował. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:32
|
|
|
rzib napisał/a: | jak sprawdzić korek? Bo szczerze powiem że troszkę mi niepasował. |
Zakręć korek i naciśnij górny wąż od chłodnicy i zobacz czy do zbiorniczka bedzie lecieć płyn jesli bedzie leciec to korek nie trzyma |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:32
|
|
|
rzib napisał/a: | jak termostat by się zaciął to ogrzewanie by nie działało. | Będzie działać rzib napisał/a: | a jak sprawdzić korek? | Musisz mieć specjalny przyrząd ciśnieniowy i sprawdzić czy pracuje w granicach 0.75 - 1bar, najprościej podmienić na inny sprawny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:32
|
|
|
Najlepiej podmienić inny. Nie pamiętam jakie powinno być ciśnienie na nim. Ile na Twoim pisze? Jeszcze sprawdź czy nie masz wycieków, np. podłóż coś pod silnik i zostaw na jakiś czas... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:39
|
|
|
Powinno być 0,9 na korku |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
rzib
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-10-2012, 20:59
|
|
|
jutro podjadę do mechanika... napiszę co jest... |
|
|
|
 |
Dziadek2 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2012, 21:36
|
|
|
Witam. Miałem kiedyś ten model, na bank uszczelka po głowicą. Na krótkich trasach to jest ok, daj mu popalic na autostradzie to zobaczysz jak temperatura skoczy na 120. a w chłodnicy będzie prawie sucho. Powodzenia. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-10-2012, 00:39
|
|
|
Ten typ tak ma. Wszelkie problemy z poziomem płynu itp oznaczają uszczelkę lub pękniętą głowicę. Kiedyś też się łudziłem że to może korek, termostat, ale po 3 razach już wiedziałem, że to właśnie przedmuchy kompresji w układ. |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-10-2012, 10:21
|
|
|
Witam wszystkich.
Nie udzielam się zbyt często ale z uwagą śledzę to co dzieje się na forum
Co do tematu, ostatnio w swoim EA6W przerabiałem temat wywalania płynu chłodzącego. Zgadzam się z tym co mówi Owczar, ten typ tak ma.
U mnie nie przy normalnej jeździe nic się nie działo dopiero po ostrym przegonieniu auta na trasie gotowało sie w zbiorniczku a chłodnica pusta. Osobiście po sprawdzeniu wszystkiego co się dało i wywaleniu termostatu udałem sie na sprawdzenie czy w układzie chłodzenia nie ma CO2. Nie jest to miarodajne w 100% ale jeżeli wyjdze pozytywnie to możesz przygotować się do zdjęcia głowicy.
P.S.
Owczar czytałem o twoich przygodach z EA6A,
musze Ci powiwdzieć że miałem podobnie z tymi uszczelkami pod głowicę, też dwie poszły
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-10-2012, 10:24
|
|
|
Masz szczęście, że głowica nie strzeliła U mnie tak się skończyło... razem z moją cierpliwością do tego silnika. On jest do iście spokojnej jazdy max 140km/h. Autostrada go zabija. |
|
|
|
 |
|