Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Problem z płynem chłodniczym, za duży stan
Autor Wiadomość
rzib 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2012, 19:50   [EA6A/W 2.0TD] Problem z płynem chłodniczym, za duży stan

Dziś z bratem pojechaliśmy po Galanta 2,0 Td dla niego. Na miejscu chcąc porównać miejsce nja czujnik i wiązkę gość który sprzedawał Galanta zwrócił mi uwagę na max płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Szły do niego bąbelki z wężyka chłodnicy. Po zgaszeniu silnika nadmiar płynu ze zbiorniczka wlałem do chłodnicy a stan w zbiorniczku został. Samochód chodził na wolnych obrotach potem troszkę przegazowałem i nic się nie zmieniło. W trasie sprawdzałem 2 razy urósł na max ale nic z ogrzewaniem i temperaturą się nie działo. Do domu przejechałem 250 km ( h= 80-170 km/h) otwieram maskę płyn znowu na max. ponownie wlewam nadmiar do chłodnicy ale już do zbiorniczka muszę dolać bo stanu nie ma. Odpalam płyn ze zbiorniczka pobiera (ok. 200ml i przestaje) chociaż uzupełniłem na max w chłodnicy. Otwieram na pracującym silniku korek od chłodnicy, zero ciśnienia i nie widać płynu (pierwsza kratka pusta) . Temperatura ok jak na dużych i jak i małych obrotach ogrzewanie również. PROSZĘ O POMOC
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-10-2012, 20:02   

rzib napisał/a:
W trasie sprawdzałem 2 razy urósł na max ale nic z ogrzewaniem

Zawsze jak sie nagrzeje dobrze to stan bedzie na max a jak zimny to min
rzib napisał/a:
Otwieram na pracującym silniku korek od chłodnicy, zero ciśnienia i nie widać płynu

Korek dobry :?:
Dużo ubywa płynu ? odpowietrzony układ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzysek 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 240
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-10-2012, 20:03   

Jak silnik jest rozgrzany i idą bąbelki do zbiornika wyrównawczego to najprawdopodobniej do wymiany jest uszczelka pod głowicą. Może termostat sie zaciął i został pregrzany silnik.
_________________
http://honda-wm.pl/ moje drugie forum ;) :D .
 
 
 
rzib 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2012, 20:12   

nie zauważyłem żeby coś z temperaturą się działo a jak termostat by się zaciął to ogrzewanie by nie działało.

[ Dodano: 07-10-2012, 20:15 ]
Korek dobry
Dużo ubywa płynu ? odpowietrzony układ?

Płynu na 250 km ubyło może ze 100ml... a jak sprawdzić korek?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2012, 20:20   

rzib sprawdź korek. Ale najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą Ci poszła.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
rzib 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2012, 20:26   

jak sprawdzić korek? Bo szczerze powiem że troszkę mi niepasował.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-10-2012, 20:32   

rzib napisał/a:
jak sprawdzić korek? Bo szczerze powiem że troszkę mi niepasował.

Zakręć korek i naciśnij górny wąż od chłodnicy i zobacz czy do zbiorniczka bedzie lecieć płyn jesli bedzie leciec to korek nie trzyma
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-10-2012, 20:32   

rzib napisał/a:
jak termostat by się zaciął to ogrzewanie by nie działało.
Będzie działać
rzib napisał/a:
a jak sprawdzić korek?
Musisz mieć specjalny przyrząd ciśnieniowy i sprawdzić czy pracuje w granicach 0.75 - 1bar, najprościej podmienić na inny sprawny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2012, 20:32   

Najlepiej podmienić inny. Nie pamiętam jakie powinno być ciśnienie na nim. Ile na Twoim pisze? Jeszcze sprawdź czy nie masz wycieków, np. podłóż coś pod silnik i zostaw na jakiś czas...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-10-2012, 20:39   

Powinno być 0,9 na korku
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
rzib 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2012, 20:59   

jutro podjadę do mechanika... napiszę co jest... :roll:
 
 
Dziadek2
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2012, 21:36   

Witam. Miałem kiedyś ten model, na bank uszczelka po głowicą. Na krótkich trasach to jest ok, daj mu popalic na autostradzie to zobaczysz jak temperatura skoczy na 120. a w chłodnicy będzie prawie sucho. Powodzenia.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-10-2012, 00:39   

Ten typ tak ma. Wszelkie problemy z poziomem płynu itp oznaczają uszczelkę lub pękniętą głowicę. Kiedyś też się łudziłem że to może korek, termostat, ale po 3 razach już wiedziałem, że to właśnie przedmuchy kompresji w układ.
 
 
Cinek082 
Nowy Forumowicz

Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-10-2012, 10:21   

Witam wszystkich.
Nie udzielam się zbyt często ale z uwagą śledzę to co dzieje się na forum :)
Co do tematu, ostatnio w swoim EA6W przerabiałem temat wywalania płynu chłodzącego. Zgadzam się z tym co mówi Owczar, ten typ tak ma.
U mnie nie przy normalnej jeździe nic się nie działo dopiero po ostrym przegonieniu auta na trasie gotowało sie w zbiorniczku a chłodnica pusta. Osobiście po sprawdzeniu wszystkiego co się dało i wywaleniu termostatu udałem sie na sprawdzenie czy w układzie chłodzenia nie ma CO2. Nie jest to miarodajne w 100% ale jeżeli wyjdze pozytywnie to możesz przygotować się do zdjęcia głowicy.

P.S.
Owczar czytałem o twoich przygodach z EA6A,
musze Ci powiwdzieć że miałem podobnie z tymi uszczelkami pod głowicę, też dwie poszły :-)

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-10-2012, 10:24   

Masz szczęście, że głowica nie strzeliła :) U mnie tak się skończyło... razem z moją cierpliwością do tego silnika. On jest do iście spokojnej jazdy max 140km/h. Autostrada go zabija.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.