[EA5A] Tuning mechaniczny V6 |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 03-02-2013, 22:35
|
|
|
Dzięki za info, czyli nawet niczego w JP nie szukam, a lece tam 14 lutego.
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-02-2013, 23:38
|
|
|
Owczar napisał/a: | MKV napisał/a: | (jakąś świnię chyba podbiąć no chyba, ze seryjnego kompa można przeprogramować) |
Ja bym szedł w świnię. Chciałem zgrać swoją mapę i się z nią pobawić, ale się nie udało :/ Poza tym ze świnią zmieniasz parametry online, a z modyfikacją mapy już tak szybko nie jest, więc strojenie byłoby czasochłonne. |
A no czyli jasne - świnia musi być. Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??
W Swifcie GTi np mam Ecumastera DET3 |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-02-2013, 23:52
|
|
|
Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki. |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 03-02-2013, 23:54
|
|
|
Owczar napisał/a: | Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki. |
Wiem, tak mam podpiętego DET3 w Swifcie - zrobiłem sobie nawet kostkę obchodzącą Ecumastera na wypadek jakbym chciał go z jakiegoś powodu wypiąć)
Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232. |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2013, 00:00
|
|
|
MKV napisał/a: | Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232. |
Det II był o połowę tańszy, a ja i tak używam na co dzień RS232 na USB do serwerów, więc nie robiło mi to różnicy Ja mam zapięty tylko zapłon, bo jeśli chodzi o dawkę paliwa to daje radę. Ja mam wyrzucone wszystkie katy i korekty są prawie na maks. Na LPG dodatkowo trochę podkręciłem kurek żeby korekty były niższe i nie szły po wartościach granicznych. Dawką paliwa bawiłem się przez chwilę, ale póki co nie widzę konieczności zmian. Miał być wykorzystany do kompresora, ale plany się trochę zmieniły i kompresor trafi na znany serwis aukcyjny |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-02-2013, 00:16
|
|
|
Niestety w tej kwestii nie podpowiem. Takie tematy najlepiej zna swinks_UK. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2013, 10:43
|
|
|
MKV napisał/a: | A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??
|
Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni.
[ Dodano: 04-02-2013, 09:44 ]
MKV napisał/a: | Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??
|
Greddy w serii E-Manage. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 04-02-2013, 10:44
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | MKV napisał/a: | A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??
|
Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni. |
W DOHC wiem jak to działa bo tak mam, w SOHC własnie się zastanawiałem... |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2013, 10:47
|
|
|
Misiek napisał/a: | swinks_UK, Czyli co trzeba by było zmienić w europejskim ecu, aby zwiększyć moc/moment i ewentualnie zmniejszyć spalanie (to nie koniecznie, ale nie zwiększać przynajmniej) |
JDM'owy ecu nie jest p&p bo ma inne zarządzanie sygnałem z lambdy. Jedyne co to zgranie map, porównanie i przeróbka map z europejczyka.
Tak jak Marcin wspomniał, bez dodatkowych przeróbek uzysk mocu raczej niewielki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-02-2013, 10:52
|
|
|
Na alledrogo jest 6a13TT za 2100, w tej cenie to raczej do sprawnego mu brakuje, ale zawsze głowice DOHC czy inne fanty na tuning powinny się nadać. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 04-02-2013, 11:02
|
|
|
Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 04-02-2013, 11:51
|
|
|
i9i napisał/a: | Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują |
No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy
Tylko ja zawsze rozważam różne opcje a obecnie jestem skupiony na znalezieniu zdrowej budy do przeszczepu dla Swifta |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-02-2013, 12:26
|
|
|
MKV napisał/a: |
No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy
|
W budzie Galanta?
To zapomnij o 6a13 i swapuj serducho z E4-6 plus napęd. Taniej, prościej, efekt murowany. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|