Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Tuning mechaniczny V6
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10733
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 03-02-2013, 22:35   

Dzięki za info, czyli nawet niczego w JP nie szukam, a lece tam 14 lutego.
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 03-02-2013, 23:38   

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
(jakąś świnię chyba podbiąć no chyba, ze seryjnego kompa można przeprogramować)


Ja bym szedł w świnię. Chciałem zgrać swoją mapę i się z nią pobawić, ale się nie udało :/ Poza tym ze świnią zmieniasz parametry online, a z modyfikacją mapy już tak szybko nie jest, więc strojenie byłoby czasochłonne.


A no czyli jasne - świnia musi być. Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??
W Swifcie GTi np mam Ecumastera DET3
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-02-2013, 23:52   

Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki.
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 03-02-2013, 23:54   

Owczar napisał/a:
Wystarczy det II. Opędzisz zapłon i sygnał z przepływki.


Wiem, tak mam podpiętego DET3 w Swifcie - zrobiłem sobie nawet kostkę obchodzącą Ecumastera na wypadek jakbym chciał go z jakiegoś powodu wypiąć)
Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232.
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2013, 00:00   

MKV napisał/a:
Dodatkowo wolę DET3 bo ma komunikacje przez USB a nie RS232.


Det II był o połowę tańszy, a ja i tak używam na co dzień RS232 na USB do serwerów, więc nie robiło mi to różnicy :) Ja mam zapięty tylko zapłon, bo jeśli chodzi o dawkę paliwa to daje radę. Ja mam wyrzucone wszystkie katy i korekty są prawie na maks. Na LPG dodatkowo trochę podkręciłem kurek żeby korekty były niższe i nie szły po wartościach granicznych. Dawką paliwa bawiłem się przez chwilę, ale póki co nie widzę konieczności zmian. Miał być wykorzystany do kompresora, ale plany się trochę zmieniły i kompresor trafi na znany serwis aukcyjny :)
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 04-02-2013, 00:10   

A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??
Znalazłem ofertę przerobienia krzywek jak np tutaj:
http://www.dbilas-shop.co..._3216_3217.html
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-02-2013, 00:16   

Niestety w tej kwestii nie podpowiem. Takie tematy najlepiej zna swinks_UK.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2013, 10:43   

MKV napisał/a:
A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??

Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni.

[ Dodano: 04-02-2013, 09:44 ]
MKV napisał/a:
Ktoś wie jakie dobrze współpracują z Mitsubishi??

Greddy w serii E-Manage. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 04-02-2013, 10:44   

swinks_UK napisał/a:
MKV napisał/a:
A wiesz może czy gdziekolwiek dostępne są jakiekolwiek bardziej sportowe wałki rozrządu do 6A13??

Yhmm... nigdzie.
Musisz sam zlecić robotę na pełny custom. Mała uwaga, rzeźba w wałkach ma sens jak zastosujesz głowicę DOHC.
Poza ty ta zabawa ma sens jeśli dodatkowo sprawisz sobie nastwialne kołoa rozrzadu, a w wolnossaku wałki będą miały overlap minimum 272 stopni.


W DOHC wiem jak to działa bo tak mam, w SOHC własnie się zastanawiałem...
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2013, 10:47   

Misiek :) napisał/a:
swinks_UK, Czyli co trzeba by było zmienić w europejskim ecu, aby zwiększyć moc/moment i ewentualnie zmniejszyć spalanie (to nie koniecznie, ale nie zwiększać przynajmniej)

JDM'owy ecu nie jest p&p bo ma inne zarządzanie sygnałem z lambdy. Jedyne co to zgranie map, porównanie i przeróbka map z europejczyka.

Tak jak Marcin wspomniał, bez dodatkowych przeróbek uzysk mocu raczej niewielki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-02-2013, 10:52   

Na alledrogo jest 6a13TT za 2100, w tej cenie to raczej do sprawnego mu brakuje, ale zawsze głowice DOHC czy inne fanty na tuning powinny się nadać.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-02-2013, 10:54   

i9i napisał/a:

Na alledrogo jest 6a13TT za 2100, w tej cenie to raczej do sprawnego mu brakuje, ale zawsze głowice DOHC czy inne fanty na tuning powinny się nadać.


ja widziałem jakoś po 1800 zł
ale sam silnik
to już lepiej kupić coś całego
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 04-02-2013, 11:02   

Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują :P
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 04-02-2013, 11:51   

i9i napisał/a:
Z tego co pamiętam to Maćkowi nie zależy na trzystu kucach, chciałby coś oryginalnego i mocniejszego niż ma ale bez parcia i przesadyzmu. Także na razie dywagacje na temat co można by było więcej pomijając swap. Tomek ma do czynienia z większa ilością "wynalazków i hybryd", bo u nas to tylko swapują :P


No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy :P
Tylko ja zawsze rozważam różne opcje a obecnie jestem skupiony na znalezieniu zdrowej budy do przeszczepu dla Swifta ;)
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-02-2013, 12:26   

MKV napisał/a:


No fajnie by było mieć jedyne nieźle zdłubane NA ale z drugiej strony chciałbym miec te 300 kucy :P

W budzie Galanta?
To zapomnij o 6a13 i swapuj serducho z E4-6 plus napęd. Taniej, prościej, efekt murowany.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.