Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: londolut
22-02-2013, 17:51
[EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-02-2013, 04:05   

zębatka ABS koroduje mocno, ja wyminiłem i skoczyły sie poroblemy terkotaniem ABS. Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy .
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 25-02-2013, 17:16   

[Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy .]- nie bardzo wiem o co chodzi myślałem ze tylko wybijam starą czyszcze miejsce i zakładam nową... mam ją jakoś wklejać? :|
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 26-02-2013, 01:02   

Każdemu wydaje się że kupi łożysko, wsadzi w miejsce starego i już jest git. widzieliście kiedykolwiek jak się wkłada w fabryce gniazda zaworowe? Ano tak się robi że głowicę grzeje się na wysoką temperaturę, a same gniazda wkłada się w ciekły azot... po włożeniu gniazda w swoje miejsce w kilka sekund temperatura rozszerza materiały i gniazdo siedzi na wieków amen. A po co? A po to że jak zagrzejesz głowicę na 140stC to gniada nie wypadają samoczynnie ze swojego miejsca podczas ostrej jady... bo taką temperature może mieć sama głowica. Wszystko ma swoje miejsce... ale większośc ludzi nie potrafi tego ogarnąć. Podobnie jest z pierścieniami ABS...

Jeśli pierścień w palcach nie zachodzi to podgrzej go czymś, zasuń na swoje miejsce i poczekaj chwilkę. Jest jeszcze coś takiego jak klej do łożysk, ale to dopiero jak nowy pierścień będzie zbyt luźny.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 26-02-2013, 17:34   

scoratir- o tych gniazdach zaworowych to mnie nie zaskoczyłeś ale z tym pierścieniem troche tak ... wiadomo że jak pierścień chodzi za luźno to cos trzeba zrobic ale na klej do łożysk to bym nie wpadł... :P
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-02-2013, 21:48   

Niezłe czary :D koronka ABS to nie wieniec koła zamachowego, że trzeba grzać aby naszło, fabrycznie jest nabita na przegub i zapunktowana, ot cała filozofia, tyle wystarcza, ten element służy tylko do odczytu i nie napędza ani przez coś nie jest wspomagany więc wystarczy go swobodnie nabić i zapunktować.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 26-02-2013, 22:45   

robertdg -właśnie myśle ze jak kupie nową część i wyczyszce miejsce to bez problemu najdzie, a o co chodzi z zapunktowaniem? :lol:
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 26-02-2013, 23:47   

Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-02-2013, 08:49   

Ja nie wiem w czym macie problem zęby zastosować klej...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2013, 10:31   

scoratir napisał/a:
Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p


Ale uprzedzam , ostrożnie z nabijaniem , bo wieniec ABS-u jest bardzo kruchy , pęka nawet nie wiesz kiedy :wink:
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 27-02-2013, 14:13   

Wjechałem na kanał dzisiaj i obie zębatki są pęknięte :cry: ... a z tyły są identyczne zębatki ? z tyłu nie patrzyłem po wjechałem przodem i nie mogłem tylem wjechac bo bym nie wyjechal tyle sniegu mam przed garażem ... :wink:
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
krzysztof.kj5 
Mitsumaniak

Auto: Galant '98 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 31
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: 27-02-2013, 15:28   

Tylna zębatka to taki tryb, jest w środku piasty razem z łożyskiem, żeby ją zobaczyć musisz wykręcić piastę. Tylna nie pęka bo jest zasłonięta
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 27-02-2013, 17:17   

noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. :mrgreen:
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2013, 18:45   

k-gustak napisał/a:
noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. :mrgreen:


W 80% aut jest takie rozwiązanie ze wieniec abs-u jest na przegubie . Niektóre łozyska maja juz w sobie powierzchnie magnetyczną i czujnik z łożyska bierze informacje , ale jak padnie to do wymiany jest łozysko ktore czasami kosztuje ile dwa kpl łozyska w galancie :wink: więc zebatka w galancie to najtansze i moim zdaniem najlepsze rozwiązanie . Wiadomo do pojawienia sie usterki przyczynia sie nic innego jak korozja elementów zawieszenia ./
 
 
k-gustak 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: N/S
Wysłany: 27-02-2013, 19:00   

deejay
z tą korozją to sie zgodze :mrgreen: u mnie juz kornik bierze nadkola i pod spodem tez cos ruda bierze ale tylo trosze, ta że musze zaupić brunoxa papier scierny ,dobrać lakier i heja tak po za tym to gdzie jest kod lakieru w galancie? :wink: bo o ABS dzieki wam wiem juz duzo ;) z góry dzieki chlopaki;P
_________________
MITSUBISHI GALANT
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-02-2013, 19:30   

Ja też miałem pękniętą na przednim prawym kole. ABS głupiał bo myślał że koło ciągle jest w poślizgu i nawet gdy lekko wcisnąłem hamulec to ABS stukał.

Tak mi pękła:


A tak była przeżarta w innym miejscu


Wymiana trwała jakieś 40 minut. Trzeba odkręcić górny sworzeń i wyciągnąć półoś z piasty. Później zdjąłem starą zębatkę, wyczyściłem miejsce gdzie była i punktakiem porobiłem zadziory co 1cm na obwodzie żeby zębatka sztywno siedziała bo po oczyszczeniu półosi z trudem ale kręciła się.


Od końca listopada jak to zrobiłem problem nie wrócił :)
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.