Przesunięty przez: londolut 22-02-2013, 17:51 |
[EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-02-2013, 04:05
|
|
|
zębatka ABS koroduje mocno, ja wyminiłem i skoczyły sie poroblemy terkotaniem ABS. Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy . |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 25-02-2013, 17:16
|
|
|
[Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy .]- nie bardzo wiem o co chodzi myślałem ze tylko wybijam starą czyszcze miejsce i zakładam nową... mam ją jakoś wklejać? |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 26-02-2013, 01:02
|
|
|
Każdemu wydaje się że kupi łożysko, wsadzi w miejsce starego i już jest git. widzieliście kiedykolwiek jak się wkłada w fabryce gniazda zaworowe? Ano tak się robi że głowicę grzeje się na wysoką temperaturę, a same gniazda wkłada się w ciekły azot... po włożeniu gniazda w swoje miejsce w kilka sekund temperatura rozszerza materiały i gniazdo siedzi na wieków amen. A po co? A po to że jak zagrzejesz głowicę na 140stC to gniada nie wypadają samoczynnie ze swojego miejsca podczas ostrej jady... bo taką temperature może mieć sama głowica. Wszystko ma swoje miejsce... ale większośc ludzi nie potrafi tego ogarnąć. Podobnie jest z pierścieniami ABS...
Jeśli pierścień w palcach nie zachodzi to podgrzej go czymś, zasuń na swoje miejsce i poczekaj chwilkę. Jest jeszcze coś takiego jak klej do łożysk, ale to dopiero jak nowy pierścień będzie zbyt luźny. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 26-02-2013, 17:34
|
|
|
scoratir- o tych gniazdach zaworowych to mnie nie zaskoczyłeś ale z tym pierścieniem troche tak ... wiadomo że jak pierścień chodzi za luźno to cos trzeba zrobic ale na klej do łożysk to bym nie wpadł... |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-02-2013, 21:48
|
|
|
Niezłe czary koronka ABS to nie wieniec koła zamachowego, że trzeba grzać aby naszło, fabrycznie jest nabita na przegub i zapunktowana, ot cała filozofia, tyle wystarcza, ten element służy tylko do odczytu i nie napędza ani przez coś nie jest wspomagany więc wystarczy go swobodnie nabić i zapunktować. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 26-02-2013, 22:45
|
|
|
robertdg -właśnie myśle ze jak kupie nową część i wyczyszce miejsce to bez problemu najdzie, a o co chodzi z zapunktowaniem? |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 26-02-2013, 23:47
|
|
|
Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-02-2013, 08:49
|
|
|
Ja nie wiem w czym macie problem zęby zastosować klej... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-02-2013, 10:31
|
|
|
scoratir napisał/a: | Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p |
Ale uprzedzam , ostrożnie z nabijaniem , bo wieniec ABS-u jest bardzo kruchy , pęka nawet nie wiesz kiedy |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 27-02-2013, 14:13
|
|
|
Wjechałem na kanał dzisiaj i obie zębatki są pęknięte ... a z tyły są identyczne zębatki ? z tyłu nie patrzyłem po wjechałem przodem i nie mogłem tylem wjechac bo bym nie wyjechal tyle sniegu mam przed garażem ... |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
krzysztof.kj5
Mitsumaniak
Auto: Galant '98 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 31 Skąd: Międzyrzec Podlaski
|
Wysłany: 27-02-2013, 15:28
|
|
|
Tylna zębatka to taki tryb, jest w środku piasty razem z łożyskiem, żeby ją zobaczyć musisz wykręcić piastę. Tylna nie pęka bo jest zasłonięta |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 27-02-2013, 17:17
|
|
|
noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-02-2013, 18:45
|
|
|
k-gustak napisał/a: | noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. |
W 80% aut jest takie rozwiązanie ze wieniec abs-u jest na przegubie . Niektóre łozyska maja juz w sobie powierzchnie magnetyczną i czujnik z łożyska bierze informacje , ale jak padnie to do wymiany jest łozysko ktore czasami kosztuje ile dwa kpl łozyska w galancie więc zebatka w galancie to najtansze i moim zdaniem najlepsze rozwiązanie . Wiadomo do pojawienia sie usterki przyczynia sie nic innego jak korozja elementów zawieszenia ./ |
|
|
|
 |
k-gustak
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 49 Skąd: N/S
|
Wysłany: 27-02-2013, 19:00
|
|
|
deejay
z tą korozją to sie zgodze u mnie juz kornik bierze nadkola i pod spodem tez cos ruda bierze ale tylo trosze, ta że musze zaupić brunoxa papier scierny ,dobrać lakier i heja tak po za tym to gdzie jest kod lakieru w galancie? bo o ABS dzieki wam wiem juz duzo z góry dzieki chlopaki;P |
_________________ MITSUBISHI GALANT |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2013, 19:30
|
|
|
Ja też miałem pękniętą na przednim prawym kole. ABS głupiał bo myślał że koło ciągle jest w poślizgu i nawet gdy lekko wcisnąłem hamulec to ABS stukał.
Tak mi pękła:
A tak była przeżarta w innym miejscu
Wymiana trwała jakieś 40 minut. Trzeba odkręcić górny sworzeń i wyciągnąć półoś z piasty. Później zdjąłem starą zębatkę, wyczyściłem miejsce gdzie była i punktakiem porobiłem zadziory co 1cm na obwodzie żeby zębatka sztywno siedziała bo po oczyszczeniu półosi z trudem ale kręciła się.
Od końca listopada jak to zrobiłem problem nie wrócił |
_________________
 |
|
|
|
 |
|