Spadająca moc silnika po nagrzaniu się -czerwony katalizator |
Autor |
Wiadomość |
MarcinHinz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer IV 1.5 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 1 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-02-2014, 11:37 Spadająca moc silnika po nagrzaniu się -czerwony katalizator
|
|
|
Witajcie,
Jestem tu nowy ale potrzebuje waszych pomysłów.
Mam Lancera IV 1.5 12V, problem jest taki, że po nagrzaniu się silnika....robi się kolektor czerwony i bardzo mocno spada moc.
Na zimny silniku (jak kolektor ma normalny kolor) moc jest taka jak powinna być.
Wymienione:
- świece
- przewody
- palec
- kopułka
- filtr paliwa
- zwiększone ciśnienie paliwa na listwie przez przygięcie zaworku
- pompa wody
I teraz pytanie... czy to wina, przepływomierza czy może pompy paliwa? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-02-2014, 12:26
|
|
|
coś niedopala.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jabberkonto
Forumowicz
Auto: colt 4wd 4g63t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 133 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2014, 13:15 Re: Spadająca moc silnika po nagrzaniu się -czerwony kataliz
|
|
|
MarcinHinz napisał/a: |
- zwiększone ciśnienie paliwa na listwie przez przygięcie zaworku
|
No ciekawa metoda... Zwiekszanie dawki paliwa w taki sposob nie jest raczej dobrym pomyslem. Jesli ECU nie bedzie w stanie skrocic czasu wtrysku to bedzie Ci przelewal i dopalal reszte paliwa w katalizatorze...?
Moze sam katalizator jest juz zapchany. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-02-2014, 18:30
|
|
|
jabberkonto napisał/a: | Zwiekszanie dawki paliwa w taki sposob nie jest raczej dobrym pomyslem | W tym przypadku powoduje jeszcze wieksze i szybsze nagrzewanie się układu wydechowego przez spalanie sie paliwa w układzie wydechowym.
Co do problemu, opcje są dwie:
- regulacja luzów zaworowych,
- zapchany układ wydechowy.
Stawiam na to pierwsze. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-02-2014, 23:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | Co do problemu, opcje są dwie:
- regulacja luzów zaworowych,
- zapchany układ wydechowy.
|
Wyregulować zawory....
I wybić małą dziurkę w środku katalizatora żeby nie rezonował..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2014, 00:22
|
|
|
Również, jako przyczynę obstawiam luzy zaworowe.. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-02-2014, 01:31
|
|
|
A ja zacząłbym od sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-02-2014, 07:50
|
|
|
Bartek napisał/a: | zacząłbym od sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu | Też racja. |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 11-02-2014, 15:10
|
|
|
kondensatory w sterowniku silnika wymienione? |
|
|
|
 |
|