stuki/puki z GDI |
Autor |
Wiadomość |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2015, 19:45 stuki/puki z GDI
|
|
|
Cześć,
Temat dość wałkowany w internecie ale chciałbym się upewnić że stuki które dochodzą z pod maski (słychać na filmie) to nic czym powinienem się przejmować. FILMIK |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2015, 20:10
|
|
|
Klepiące zawory z powodu uszkodzonych lub zabrudzonych popychaczy. Jeśli planujesz dłużej pojeździć autkiem, to lepiej naprawić bo zbyt duży luz może mieć, chociaż pewnie niewielki, wpływ na osiągi i spalanie. |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2015, 20:47
|
|
|
Są jakieś sposoby regeneracji tych popychaczy? W najbliższym czasie będę zmieniał uszczelkę pod klawiaturą to przy okazji mógłbym coś podziałać z popychaczami a inwestować we wszystkie nowe to się nie opłaca. Albo czy da się zdiagnozować który popychacz stuka i wymienić tylko 1 sztukę? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2015, 21:28
|
|
|
Trzeba zdemontować i organoleptycznie obadać, koniecznie wyczyścić magistrale olejową i przepłukać hydropopychacze, w przypadku ewidentnych uszkodzeń wymienić uszkodzone |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2015, 21:35
|
|
|
Są jakieś poradniki albo Wy jesteście w stanie powiedzieć jak to zrobić chociażby tak w skrócie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2015, 21:51
|
|
|
http://atlanticz.ca/zclub...er+cleaning.pdf |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-04-2015, 22:13
|
|
|
Dzięki wielkie za pomoc, w najbliższym czasie będę próbował reanimacji popychaczy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2015, 22:18
|
|
|
Polecam także skorzystać z YT, tutaj na przykładzie 2.0MPI https://www.youtube.com/w...ev32mNsOmc&hd=1
Tutaj manual po angielsku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 info w suplemencie C |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-04-2015, 10:53
|
|
|
Dziwna sprawa, bo wszystkie popychacze wydają się twarde czyli według serwisówki dobre. Nie widzę/czuję żadnych luzów. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2015, 11:10
|
|
|
Popychacze z powodu zużycia mogą również się zacinać i wtedy też będą twarde ale także nie będą kasowały luzu i w zależności od miejsca zacięcia luz może być większy lub mniejszy więc zawory mogą mniej lub bardziej klepać. |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-04-2015, 12:21
|
|
|
Mam kolejny problem, nie mogę zdemontować popychacza ponieważ nie ma miejsca żeby włożyć narzędzie do skompresowania sprężyny.
FILMIK |
|
|
|
 |
|