Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Luźne rozmowy o naszych Galantach E3 i starszych
Autor Wiadomość
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-11-2015, 19:43   

se7en opowiedz co oglądałeś ciekawego
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-11-2015, 14:16   




:lol: :lol: :lol: :lol:

to przez robertdg, mi wyslal linka na pw :) :lol:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-11-2015, 14:21   

Same rodzyny ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-11-2015, 14:36   

robertdg napisał/a:
Same rodzyny ;-)


poczekaj aż szary jeszcze podjedzie do fotki i beda 3 :lol:

[ Dodano: 29-11-2015, 18:57 ]
jest gdzies temat o zczytaniu błedów (jak ? ) z checka? :D

bo jakos znalesc nie moge :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-11-2015, 22:06   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7526
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-11-2015, 22:16   

dzieki, tylko nadal nie wiem gdzie to jest, obok ecu za deska ? po tych nazwach w tytule nie dziwie sie ze nie umie wyszukac stosownych info :]
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2015, 07:02   

Napisz do Krzyzaka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=47
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-11-2015, 20:42   

złącze jest przy pedale sprzęgła, pin nr 1 to lewy górny, a masa to prawy dolny, podłączasz diodę na 12V i włączasz zapłon a dioda mruga błedami
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-11-2015, 20:46   

o dzieki, za rzetelny opis, jutro postaram sie ogarnac :D
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2015, 12:07   

se7en napisał/a:
czemu? :shock: mam obecnie dwa w fajnym stanie :mrgreen:


Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-12-2015, 17:06   

Piwor napisał/a:

Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?

niestety, ja mam wszystkie E33A ;)

a co szukasz takich? 8)

przy okazji moge prosic o odczytanie błedow??


https://youtu.be/pKTmuLdDIyo

nie bardzo wiem jaka tu kolejnosc, zupełnie inaczej niz mialem w Toyocie kiedys :roll:


przy okazji - check engine gaśnie 'czasami' podczas jazdy i wraca :roll:
odnioslem wrazenie ze na 'dziurach' najczesciej potrafi zgasnac :roll:
czyzby to jakiś styk ... hmm


edit:

znalazlem na necie w pdf i chyba dobrze odczytalem (moze moze sie ktos upewnic? )
wychodzi na to że:

41 - Injector
15 - Motor Position Sensor


może mnie ktos naprowadzic co to konkretnie moze byc? zaplon? pozycja silnika...? :|

ps. kody wziete z tego tekstu:
V6 and 89-95 4 Cyl.
(Exc. 95 Eclipse)
Voltmeter or Test Light
DiTECH INJECTION™
11 Oxygen Sensor.
12 Air Flow Sensor.
13 Intake Air Temperature Sensor.
14 Throttle Position Sensor.
15 Motor Position Sensor.
21 Engine Coolant Temperature Sensor.
22 Crank Angle Sensor.
23 TDC/CMP Sensor.
24 Vehicle Speed Sensor.
26 BARO Sensor.
31 Knock Sensor.
32 Manifold Absolute Pressure Sensor.
36 Ignition Timing Adjustment Signal.
39 Oxygen Sensor.
41 Injector.
42 Fuel Pump.
43 EGR.
44 Ignition Coil, 4 Cylinder.
44 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 1 & 4.
52 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 2 & 5.
53 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 3 & 6.
55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor.
59 Oxygen Sensor (Rear), 4 Cylinder.
59 Left hand Bank Heated Oxygen Sensor, V6.
61 Cable from Transaxle Control Unit, For Transmission
61 Torque Reduction Signal (A/T).
62 Induction Control Valve Position Sensor (Non Turbo).
69 Right hand Bank Heated Oxygen Sensor.
71 Traction Control Vacuum Solenoid.
72 Traction Control Ventilation Solenoid.
95-98 Eclipse (Non-Turbo) Retrieval Without Scan Tool
Cycle the ignition key On-Off-On-Off-On within 5 seconds.
Count the number of times the malfunction indicator lamp (check engine lamp) on the
instrument panel flashes on and off. The number of flashes represents the trouble code.


http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-12-2015, 17:43   

dobrze odczytałeś - 15 i 41
41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)
15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie?
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-12-2015, 17:50   

Krzyzak napisał/a:
41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)


nie ma lpg, choc jest w planie (dziwne ze wtryskiwacz, w koncu silnik chodzic rewelacyjnie, przyspiesza jak fabryka kazała)

postaram sie jutro sprawdzic miernikiem opornosc wtrysków
choc czasami jak odpali trzyma 500 obrotow i zgasnac potrafi, a raz odpali porzadnie

Krzyzak napisał/a:
15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie?


nic nie ruszalem, myślalem ze to czujnik połozenia wałka
jak go ustawic? lub moze po prostu gdzie go znalesc, wezne z trzeciego galanta czesci, bedzie na 100% na czesci wiec mam z czego brac (podobnie wtrysk)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-12-2015, 18:17   

opis błędów wziąłeś z Eclipse 95, stąd pewnie rozbieżność w interpretacji

pamiętaj, że w E3x były min. 2 rodzaje czujników TPS - mały i duży, musisz dopasować
ustawia się tak, by między 1 a 2 stykiem było ok. 1000 omów po pełnym cofnięciu throttle plate - czyli przepustnicy; a cofa się tak, że po włączeniu zapłonu silnik lekko otwiera przepustnicę i trzeba poczekać ok. 20 sek. aż zrobi bzzzzz i się cofnie - wtedy można zdjąć wtyczkę z TPS i ustawiać by była wskazana oporność
właściwie prawidłowo powinno się mierzyć napięcie - by było 0.5V - możesz się wkłuć we wtyczkę i wtedy podłączać miernik
na początek możesz ustawić TPS żeby śrubki były pośrodku zakresu regulacji
czasem wycierają się ścieżki w czujniki - możesz sprawdzić czy w pełnym zakresie regulacji między 1 a 2 stykiem oporność zmienia się ciągle; jak są przerwy to TPS do wymiany

co do wtrysków to może kabel luźny albo wtyczka

sory, edit - chyba ja źle spojrzałem, rzeczywiście 15 to MPS czyli Motor position sensor - więc czujnik silnika przepustnicy - chodzi o tą wtyczkę na silniczku od boku, 6 stykową
2 przewody są od sterowania silniczka (5 i 6 chyba), a od MPS jest styk 2 i 3, ich oporność powinna wynosić ok. 5 kilo omów
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-12-2015, 18:36   

ok dzieki wielkie, dam znac jak efekty :D

[ Dodano: 03-12-2015, 14:06 ]
dzisiaj ciezki dzien, przepustnica przeczyszczona, wtyczki wszystkie ok, niestety bład nadal, i sie zastanawiam czy na pewno dobrze szukamy , bo...
https://www.google.pl/url...108538919,d.bGg

wg tych kodów błedów w pdf, nr 15 to zawór regulacyjny predkosci obrotowej biegu jałowego lub jej obwód - w końcu ja mam problemy na odpaleniu z obrotami - są niskie ok 500 czasem ok (wtedy blad swieci lub nie) wiec moze tu jest sedno sprawy? btw gdzie sie ten zawór znajduje? w przepustnicy?


a druga sprawa - bład wtrysków usuniety, powyciagalem wtyczki i na nowo włozylem i po problemie... :| :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.