Luźne rozmowy o naszych Galantach E3 i starszych |
Autor |
Wiadomość |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-11-2015, 19:43
|
|
|
se7en opowiedz co oglądałeś ciekawego |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2015, 14:16
|
|
|
to przez robertdg, mi wyslal linka na pw |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-11-2015, 14:21
|
|
|
Same rodzyny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2015, 14:36
|
|
|
robertdg napisał/a: | Same rodzyny |
poczekaj aż szary jeszcze podjedzie do fotki i beda 3
[ Dodano: 29-11-2015, 18:57 ]
jest gdzies temat o zczytaniu błedów (jak ? ) z checka?
bo jakos znalesc nie moge |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-11-2015, 22:06
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7526 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2015, 22:16
|
|
|
dzieki, tylko nadal nie wiem gdzie to jest, obok ecu za deska ? po tych nazwach w tytule nie dziwie sie ze nie umie wyszukac stosownych info :] |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2015, 07:02
|
|
|
Napisz do Krzyzaka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=47 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-11-2015, 20:42
|
|
|
złącze jest przy pedale sprzęgła, pin nr 1 to lewy górny, a masa to prawy dolny, podłączasz diodę na 12V i włączasz zapłon a dioda mruga błedami |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-11-2015, 20:46
|
|
|
o dzieki, za rzetelny opis, jutro postaram sie ogarnac |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2015, 12:07
|
|
|
se7en napisał/a: | czemu? mam obecnie dwa w fajnym stanie |
Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-12-2015, 17:06
|
|
|
Piwor napisał/a: |
Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?
|
niestety, ja mam wszystkie E33A
a co szukasz takich?
przy okazji moge prosic o odczytanie błedow??
https://youtu.be/pKTmuLdDIyo
nie bardzo wiem jaka tu kolejnosc, zupełnie inaczej niz mialem w Toyocie kiedys
przy okazji - check engine gaśnie 'czasami' podczas jazdy i wraca
odnioslem wrazenie ze na 'dziurach' najczesciej potrafi zgasnac
czyzby to jakiś styk ... hmm
edit:
znalazlem na necie w pdf i chyba dobrze odczytalem (moze moze sie ktos upewnic? )
wychodzi na to że:
41 - Injector
15 - Motor Position Sensor
może mnie ktos naprowadzic co to konkretnie moze byc? zaplon? pozycja silnika...?
ps. kody wziete z tego tekstu:
V6 and 89-95 4 Cyl.
(Exc. 95 Eclipse)
Voltmeter or Test Light
DiTECH INJECTION™
11 Oxygen Sensor.
12 Air Flow Sensor.
13 Intake Air Temperature Sensor.
14 Throttle Position Sensor.
15 Motor Position Sensor.
21 Engine Coolant Temperature Sensor.
22 Crank Angle Sensor.
23 TDC/CMP Sensor.
24 Vehicle Speed Sensor.
26 BARO Sensor.
31 Knock Sensor.
32 Manifold Absolute Pressure Sensor.
36 Ignition Timing Adjustment Signal.
39 Oxygen Sensor.
41 Injector.
42 Fuel Pump.
43 EGR.
44 Ignition Coil, 4 Cylinder.
44 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 1 & 4.
52 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 2 & 5.
53 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 3 & 6.
55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor.
59 Oxygen Sensor (Rear), 4 Cylinder.
59 Left hand Bank Heated Oxygen Sensor, V6.
61 Cable from Transaxle Control Unit, For Transmission
61 Torque Reduction Signal (A/T).
62 Induction Control Valve Position Sensor (Non Turbo).
69 Right hand Bank Heated Oxygen Sensor.
71 Traction Control Vacuum Solenoid.
72 Traction Control Ventilation Solenoid.
95-98 Eclipse (Non-Turbo) Retrieval Without Scan Tool
Cycle the ignition key On-Off-On-Off-On within 5 seconds.
Count the number of times the malfunction indicator lamp (check engine lamp) on the
instrument panel flashes on and off. The number of flashes represents the trouble code.
http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-12-2015, 17:43
|
|
|
dobrze odczytałeś - 15 i 41
41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)
15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie? |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-12-2015, 17:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG) |
nie ma lpg, choc jest w planie (dziwne ze wtryskiwacz, w koncu silnik chodzic rewelacyjnie, przyspiesza jak fabryka kazała)
postaram sie jutro sprawdzic miernikiem opornosc wtrysków
choc czasami jak odpali trzyma 500 obrotow i zgasnac potrafi, a raz odpali porzadnie
Krzyzak napisał/a: | 15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie? |
nic nie ruszalem, myślalem ze to czujnik połozenia wałka
jak go ustawic? lub moze po prostu gdzie go znalesc, wezne z trzeciego galanta czesci, bedzie na 100% na czesci wiec mam z czego brac (podobnie wtrysk) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-12-2015, 18:17
|
|
|
opis błędów wziąłeś z Eclipse 95, stąd pewnie rozbieżność w interpretacji
pamiętaj, że w E3x były min. 2 rodzaje czujników TPS - mały i duży, musisz dopasować
ustawia się tak, by między 1 a 2 stykiem było ok. 1000 omów po pełnym cofnięciu throttle plate - czyli przepustnicy; a cofa się tak, że po włączeniu zapłonu silnik lekko otwiera przepustnicę i trzeba poczekać ok. 20 sek. aż zrobi bzzzzz i się cofnie - wtedy można zdjąć wtyczkę z TPS i ustawiać by była wskazana oporność
właściwie prawidłowo powinno się mierzyć napięcie - by było 0.5V - możesz się wkłuć we wtyczkę i wtedy podłączać miernik
na początek możesz ustawić TPS żeby śrubki były pośrodku zakresu regulacji
czasem wycierają się ścieżki w czujniki - możesz sprawdzić czy w pełnym zakresie regulacji między 1 a 2 stykiem oporność zmienia się ciągle; jak są przerwy to TPS do wymiany
co do wtrysków to może kabel luźny albo wtyczka
sory, edit - chyba ja źle spojrzałem, rzeczywiście 15 to MPS czyli Motor position sensor - więc czujnik silnika przepustnicy - chodzi o tą wtyczkę na silniczku od boku, 6 stykową
2 przewody są od sterowania silniczka (5 i 6 chyba), a od MPS jest styk 2 i 3, ich oporność powinna wynosić ok. 5 kilo omów |
|
|
|
 |
se7en
Mitsumaniak
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 619 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-12-2015, 18:36
|
|
|
ok dzieki wielkie, dam znac jak efekty
[ Dodano: 03-12-2015, 14:06 ]
dzisiaj ciezki dzien, przepustnica przeczyszczona, wtyczki wszystkie ok, niestety bład nadal, i sie zastanawiam czy na pewno dobrze szukamy , bo...
https://www.google.pl/url...108538919,d.bGg
wg tych kodów błedów w pdf, nr 15 to zawór regulacyjny predkosci obrotowej biegu jałowego lub jej obwód - w końcu ja mam problemy na odpaleniu z obrotami - są niskie ok 500 czasem ok (wtedy blad swieci lub nie) wiec moze tu jest sedno sprawy? btw gdzie sie ten zawór znajduje? w przepustnicy?
a druga sprawa - bład wtrysków usuniety, powyciagalem wtyczki i na nowo włozylem i po problemie... |
|
|
|
 |
|