| Luźne rozmowy o naszych Galantach E3 i starszych | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kwazar1   Forumowicz
 
 Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 17 Sty 2007
 Posty: 150
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-11-2015, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | se7en opowiedz co oglądałeś ciekawego |  
				| _________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2015, 14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 
 
         
 to przez robertdg, mi wyslal linka na pw
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2015, 14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Same rodzyny   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2015, 14:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | Same rodzyny   | 
 
 poczekaj aż szary jeszcze podjedzie do fotki i beda 3
   
 [ Dodano: 29-11-2015, 18:57 ]
 jest gdzies temat o zczytaniu błedów (jak ? ) z checka?
   
 bo jakos znalesc nie moge
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2015, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7526 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-11-2015, 22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki, tylko nadal nie wiem gdzie to jest, obok ecu za deska ? po tych nazwach w tytule nie dziwie sie ze nie umie wyszukac stosownych info :] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2015, 07:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisz do Krzyzaka http://forum.mitsumaniaki...iewprofile&u=47 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2015, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | złącze jest przy pedale sprzęgła, pin nr 1 to lewy górny, a masa to prawy dolny, podłączasz diodę na 12V i włączasz zapłon a dioda mruga błedami |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2015, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | o dzieki, za rzetelny opis, jutro postaram sie ogarnac   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2015, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | se7en napisał/a: |  	  | czemu?  mam obecnie dwa w fajnym stanie   | 
 
 Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?
 |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2015, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piwor napisał/a: |  	  | Masz dwa galanty starsze niż E3XX, o których była mowa?
 
 | 
 niestety, ja mam wszystkie E33A
   
 a co szukasz takich?
   
 przy okazji moge prosic o odczytanie błedow??
 
 
 https://youtu.be/pKTmuLdDIyo
 
 nie bardzo wiem jaka tu kolejnosc, zupełnie inaczej niz mialem w Toyocie kiedys
   
 
 przy okazji - check engine gaśnie 'czasami' podczas jazdy i wraca
   odnioslem wrazenie ze na 'dziurach' najczesciej potrafi zgasnac
   czyzby to jakiś styk ... hmm
 
 
 edit:
 
 znalazlem na necie w pdf i chyba dobrze odczytalem (moze moze sie ktos upewnic? )
 wychodzi na to że:
 
 41 - Injector
 15 - Motor Position Sensor
 
 
 może mnie ktos naprowadzic co to konkretnie moze byc? zaplon? pozycja silnika...?
   
 ps. kody wziete z tego tekstu:
 V6 and 89-95 4 Cyl.
 (Exc. 95 Eclipse)
 Voltmeter or Test Light
 DiTECH INJECTION™
 11 Oxygen Sensor.
 12 Air Flow Sensor.
 13 Intake Air Temperature Sensor.
 14 Throttle Position Sensor.
 15 Motor Position Sensor.
 21 Engine Coolant Temperature Sensor.
 22 Crank Angle Sensor.
 23 TDC/CMP Sensor.
 24 Vehicle Speed Sensor.
 26 BARO Sensor.
 31 Knock Sensor.
 32 Manifold Absolute Pressure Sensor.
 36 Ignition Timing Adjustment Signal.
 39 Oxygen Sensor.
 41 Injector.
 42 Fuel Pump.
 43 EGR.
 44 Ignition Coil, 4 Cylinder.
 44 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 1 & 4.
 52 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 2 & 5.
 53 Ignition Coil Power Transistor Unit, V6 Cylinders 3 & 6.
 55 Idle Air Control Valve/Servo Valve Position Sensor.
 59 Oxygen Sensor (Rear), 4 Cylinder.
 59 Left hand Bank Heated Oxygen Sensor, V6.
 61 Cable from Transaxle Control Unit, For Transmission
 61 Torque Reduction Signal (A/T).
 62 Induction Control Valve Position Sensor (Non Turbo).
 69 Right hand Bank Heated Oxygen Sensor.
 71 Traction Control Vacuum Solenoid.
 72 Traction Control Ventilation Solenoid.
 95-98 Eclipse (Non-Turbo) Retrieval Without Scan Tool
 Cycle the ignition key On-Off-On-Off-On within 5 seconds.
 Count the number of times the malfunction indicator lamp (check engine lamp) on the
 instrument panel flashes on and off. The number of flashes represents the trouble code.
 
 
 http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2015, 17:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobrze odczytałeś - 15 i 41 41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG)
 15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2015, 17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | 41 to wtryskiwacze, więc jeśli oporność każdego wynosi te kilkanaście omów (ok 13-16) to może kwestia emulatora wtrysków przy pracy na LPG (jeśli jest LPG) | 
 
 nie ma lpg, choc jest w planie (dziwne ze wtryskiwacz, w koncu silnik chodzic rewelacyjnie, przyspiesza jak fabryka kazała)
 
 postaram sie jutro sprawdzic miernikiem opornosc wtrysków
 choc czasami jak odpali trzyma 500 obrotow i zgasnac potrafi, a raz odpali porzadnie
 
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | 15 to czujnik położenia przepustnicy, więc możliwe, że masz przetarte ścieżki lub jest źle ustawiony - zmieniałeś jego położenie? | 
 
 nic nie ruszalem, myślalem ze to czujnik połozenia wałka
 jak go ustawic? lub moze po prostu gdzie go znalesc, wezne z trzeciego galanta czesci, bedzie na 100% na czesci wiec mam z czego brac (podobnie wtrysk)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2015, 18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | opis błędów wziąłeś z Eclipse 95, stąd pewnie rozbieżność w interpretacji 
 pamiętaj, że w E3x były min. 2 rodzaje czujników TPS - mały i duży, musisz dopasować
 ustawia się tak, by między 1 a 2 stykiem było ok. 1000 omów po pełnym cofnięciu throttle plate - czyli przepustnicy; a cofa się tak, że po włączeniu zapłonu silnik lekko otwiera przepustnicę i trzeba poczekać ok. 20 sek. aż zrobi bzzzzz i się cofnie - wtedy można zdjąć wtyczkę z TPS i ustawiać by była wskazana oporność
 właściwie prawidłowo powinno się mierzyć napięcie - by było 0.5V - możesz się wkłuć we wtyczkę i wtedy podłączać miernik
 na początek możesz ustawić TPS żeby śrubki były pośrodku zakresu regulacji
 czasem wycierają się ścieżki w czujniki - możesz sprawdzić czy w pełnym zakresie regulacji między 1 a 2 stykiem oporność zmienia się ciągle; jak są przerwy to TPS do wymiany
 
 co do wtrysków to może kabel luźny albo wtyczka
 
 sory, edit - chyba ja źle spojrzałem, rzeczywiście 15 to MPS czyli Motor position sensor - więc czujnik silnika przepustnicy - chodzi o tą wtyczkę na silniczku od boku, 6 stykową
 2 przewody są od sterowania silniczka (5 i 6 chyba), a od MPS jest styk 2 i 3, ich oporność powinna wynosić ok. 5 kilo omów
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | se7en   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 01 Kwi 2015
 Posty: 619
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2015, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok dzieki wielkie, dam znac jak efekty   
 [ Dodano: 03-12-2015, 14:06 ]
 dzisiaj ciezki dzien, przepustnica przeczyszczona, wtyczki wszystkie ok, niestety bład nadal, i sie zastanawiam czy na pewno dobrze szukamy , bo...
 https://www.google.pl/url...108538919,d.bGg
 
 wg tych kodów błedów w pdf, nr 15 to zawór regulacyjny predkosci obrotowej biegu jałowego lub jej obwód - w końcu ja mam problemy na odpaleniu z obrotami - są niskie ok 500 czasem ok (wtedy blad swieci lub nie) wiec moze tu jest sedno sprawy? btw gdzie sie ten zawór znajduje? w przepustnicy?
 
 
 a druga sprawa - bład wtrysków usuniety, powyciagalem wtyczki i na nowo włozylem i po problemie...
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |